کرم مرطوب کننده چیست؟!
کرم مرطوب کننده چیست؟!

کرم مرطوب کننده چیست؟!

اگر از ماهیت کرم های مرطوب کننده بی اطلاع هستید یا دوست دارید بدانید کدام کرم برای شما مناسب است این مطلب را بخوانید.

کوتاهی مو کودک در منزل

کوتاهی مو کودک در منزل

کوتاهی موی کودک حرفه ای برای زیبایی کودکان بسیار اهمیت دارد. کودکان به آرامش و اعتماد به آرایشگر در محیط خانه وقت کوتاهی مو نیاز دارند. پس پیشنهاد می‌کنیم کوتاهی مو کودک در منزل را به کلون بسپارید.

کرم مرطوب کننده چیست؟!

میان کرم های پوست متفاوتی که در بازار پیش روی شما قرار دارد، کرم مرطوب کننده تا آنجا که می توانسته اهمیت خودش را بیشتر از باقی نشان داده است. با این حال شاید پیش خودتان فکر کنید: «پوست من که خشک نیست...کرم مرطوب کننده برای چی؟!».

یک مرطوب کننده همان طور که از اسمش به نظر می رسد، قرار است سطح رطوبت پوست شما را بالا ببرد. کرم های مرطوب کننده‌ لایه بیرونی پوست( اپیدرم) را تغذیه کرده و به نرمی و درخشندگی می رسانند. این کرم ها برای همه انواع پوست لازم اند. چراکه پوستی که رطوبت مورد نیازش را از دست بدهد، خشک و پر از چین و چروک می شود.

تفاوت کرم مرطوب کننده با لوسیون؟!

یادتان باشد که ترکیب اصلی لوسیون های مرطوب کننده را آب تشکیل می دهد. برای همین است که یک لوسیون مرطوب کننده به مراتب رقیق تر از وازلین یا کرم هاست. همین خاصیت لوسیون باعث می شود که پزشکان معمولا لوسیون مرطوب کننده را برای پوست چرب یا خیلی چرب توصیه می کنند و کرم ها را برای پوست های خشک. نکته ای که باید همیشه به آن دقت کنید این است که غلظت مرطوب کننده ها به نسبت زمان و محل استفاده از آن روی بدن تغییر پیدا می کند. می پرسید یعنی چه؟! یعنی بهتر است که شما روزها از مرطوب کننده های رقیق تری به نسبت شب استفاده کنید. حواستان هم باشد که هر فصل مرطوب کننده خاص خودش را لازم دارد. یعنی مرطوب کننده ملایم تابستان به درد پوست سرما زده و خشک شده شما در زمستان نمی خورد.

یک کرم مرطوب کننده خوب باید چگونه باشد؟!

کرم های نرم و مرطوب کننده از مواد مختلفی تشکیل شده اند. برای همین ممکن است هنگام خرید شما میان انواع مختلفی از آنها و برای انتخاب گیر کنید. حقیقت این است که قبل از خرید باید جنس پوستتان را به خوبی بشناسید. اگر پوست چربی دارید باید حتما کرمی را انتخاب کنید که فقط رطوبت رسان باشد. در حالی که پوست های خشک نیازمند مقدار مناسبی چربی هم هستند. کرم هایی که در ترکیبشان آنتی اکسیدان هایی مثل چای سبز، بابونه و میوه های قرمز دارند، به شفاف شدن هر نوع پوستی کمک می کنند و در عین حال از تخریب پوست جلوگیری می کنند. اگر می توانید مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که در آن از آلفاهیدروکسی اسید هم استفاده شده باشد. این کرم ها می توانند تا حد بسیار مناسبی از ایجاد چروک های ریز روی پوست شما جلوگیری کنند. همچنین از تشکیل منافذ بسته و ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کنند. اگر پوست خشک دارید، بهتر است نرم کننده هایی با پایه گلیسیرین را انتخاب کنید و اگر پوست حساسی دارید حتما به گیاهان به کار رفته در محصول دقت کنید.

 

بدانیدهای استفاده از کرم مرطوب کننده

 

مرطوب کننده ، لوسیون ، جوش و آکنه ، کرم مرطوب کننده ، چین و چروک ، آنتی اکسیدان ، آبرسان

 

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام