مرکبات با پوست و موی شما چه می کنند!
مرکبات با پوست و موی شما چه می کنند!

مرکبات با پوست و موی شما چه می کنند!

مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، نارنج، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، بالنگ و کام کوات، معجزه های کوچکی هستند که می توانند به سلامت پوست و موی شما کمک کنند.

آشنایی با رنگ موهای ساده

آشنایی با رنگ موهای ساده

هیچ می دانید گاهی رنگی که برای موهایتان انتخاب می کنید، می تواند به طور کلی شخصیت شما را وارد مرحله دیگری کند؟!

مرکبات با پوست و موی شما چه می کنند!

مرکبات مهم ترین گونه از میوه های نیمه گرمسیری هستند که شما به راحتی می توانید در ایران آنها را پیدا کنید. می پرسید چرا؟ چون خاستگاه اصلی میوه های نیمه گرمسیری، ایران، هند، چین و ژاپن است. یعنی همین قدر که شما شرقی هستید، این نوع از میوه ها هم به شرق ایمان دارند. باور کنید یا نه، مرکبات به دلیل داشتن ویتامین های بسیار زیاد، در سلامت بدن شما بسیار موثر هستند.

این نوع از میوه ها به نرم شدن پوست و مبارزه با مشکلات پوستی معروف هستند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها قدرت این را دارد که سلول های مرده روی سطح پوست را از بین ببرند و روند ترمیم پوست را سریع تر و با کیفیت تر کنند. همچنین آب مرکبات به خاطر اسیدهای ضعیفی که در خودشان دارند، برای پاکسازی سطح پوست بسیار مفید هستند. این یعنی شما می توانید وقتی تونر صورتتان را جا گذاشته اید، از آب یک لیمو ترش تازه برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که به خصوص پوست صورت در اثر افزایش سن با آن رو به رو می شود، خشکی و کدر شدن است. مرکبات به خاطر میزان بالای ویتامین C ، نه تنها به شادابی صورت کمک می کنند بلکه می تواند آن را شفاف، درخشنده و لطیف کنند. یک تحقیق در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که افرادی که از ویتامین C بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند، چین و چروک های پوستی کمتری دارند. بنابراین خوب است بدانید استفاده مرتب از آب مرکبات برای پوست به از بین بردن چین و چروک ها کمک می کند. همچنین استفاده از مرکبات به وجود آمدن چروک‌ها را هم به تاخیر می اندازد و از بی رنگ شدن پوست جلوگیری می‌‌کند. این یعنی شما با استغاده از این نوع میوه ها با پژمردگی و افتادگی پوست خداحافظی می کنید. اگر آکنه فعال دارید هم می توانید از آب مرکبات قالب‌های یخی کوچکی تهیه کنید و به کمک آنها منافذ باز صورت را کوچکتر کنید. این کار کمک می کند تا حد زیادی از بروز جوش های جدید هم جلوگیری شود.

همه ما دوست داریم موهای نرم، سالم و مرطوب داشته باشیم. راستش را بخواهید چنین موی نیازمند دریافت میزان مناسبی ویتامین c است که مرکبات تا حد زیادی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این ویتامین در عین حال که به شادابی موی شما کمک می کند، باعث تقویت و تحریک رشد موها هم می شود. بنابراین می توانید ماسکی از مرکبات روی پوست سر و موهایتان قرار دهید و بعد از یک ساعت به حمام بروید. سادتان باشد ماسک مرکبات (شامل گریپ فروت و لیموی زرد) برای مو‌های خشک و مجعد معجزه می کند.  یعنی با مصرف منظم این ماسک(سه بار در هفته) مو‌های آسیب دیده و خشک شما تا حد زیادی درمان می شود.

از طرفی مرکبات حاوی اینوزیتول هم هستند. این ماده علاوه بر خاصیت کاهندگی کلسترول خون، از ریزش موها هم جلوگیری می کند. آب مرکبات تازه وقتی به پوست سر  آغشته می شوند، با شوره سر مبارزه می کنند و چون گردش خون در پوست سر را زیاد می کنند، به راحتی می توانند در از بین بردن انواع مشکلات روی پوست سر موثر باشند.  یکی دیگر از الطاف استفاده از مرکبات برای مو جلوگیری از پیری زود رس و سفید شدن مو است.

 

مرکبات ، پاکسازی ، شوره ، پوست و مو ، رشد مو ، چین و چروک ، ویتامین C

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام