مراقبت از پوست در زمستان
مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از پوست در زمستان

روزهای آفتابی و خنک پاییز جای خودشان را به سرمای زمستان دادند. حالا وقت آن رسیده است که به فکر مراقبت از پوست در زمستان باشید.

سرویس های زیبایی

سرویس های زیبایی

خدمات زیبایی کلون شامل شش حوزه اپیلاسیون، صورت، مو، ماساژ، کودک و ناخن است. مطالب این بخش از وب نوشته ها به تفسیر این شش حوزه می پردازد.

مراقبت از پوست در زمستان

سرما و زمستان از راه رسیده است. هرچه قدر که شما عاشق زمستان و برف باشید و از زیبایی هایش لذت ببرید، باز هم ممکن است این سرما مشکلات پوستی خاصی برایتان ایجاد کند. می پرسید چرا؟! چون گاهی پوست ما توانایی تحمل سرما را ندارد.

شاید شما یا یکی از اطرافیانتان از آن دسته افرادی باشید که به محض قرار گرفتن در سرما، گونه های سرخی پیدا می کند. خشکی آزار دهنده روی پوست صورت، دست و پاها اولین علامتی است که به شما نشان می دهد پوستتان از سرمای زمستان دل خوشی ندارد. اگر به این علامت توجه نکنید، کم کم احساس خشکی با سوزش و پوسته ریزی هم همراه می شود. بعد پوست ترک می خورد و حتی ممکن است به اگزما و التهاب شدید مبتلا شوید. از سمت دیگر درست وقتی یک وسیله گرمایشی را در خانه روشن می کنید، پوست شروع به خشک شدن می کند؛ هیچ فرقی هم ندارد که شما شوفاژ داشته باشید یا بخاری یا هر وسیله گرمایشی دیگری. اما نگران نباشید. با رعایت نکاتی ساده می توانید در این چند ماه سرد پوستتان را محافظت کنید.

زمستان و کرم ضد آفتاب

بزرگ ترین اشتباهی که ممکن است ما در این فصل مرتکب شویم، فراموش کردن کرم ضد آفتاب است. شاید پیش خودتان فکر می کنید زمستان که آفتاب آن چنانی ندارد، پس می شود ضد آفتاب را کنار بگذارم. اما این یک باور غلط و مخرب است. حتی اگر اسمان شهر شما ابری باشد، اشعه UV همیشه هست و بر پوستتان می تابد. درست وقتی دارید روی برف ها کوهنوردی می کنید یا از اسکی روز تعطیل لذت می برید، نور خورشید خودش را از لای ابرها به پوستتان می رساند. ابرها موجب انعکاس بیشتر اشعه مضر خورشید می شوند و سوختگی پوست را شدیدتر هم می کنند. پس این را بدانید که استفاده از کرم ضد آفتاب یک کار واجب و ترک نشدنی است. پوست صورت، گردن و گوش هایتان را با کرم ضدآفتاب محافظت کنید. دست ها، پاها و بینی را هم فراموش نکنید. یعنی هرجایی از پوست شما که زیر لباس نیست باید در فصل زمستان با کرم ضد آفتاب پوشیده شود.

 زمستان و کرم مرطوب کننده

مرطوب کننده ها فقط مناسب بهار و تابستان نیستند؛ به موازات تغییر فصل ها و وضعیت آب و هوا، شما باید نوع مرطوب کننده خود را هم تغییر بدهید. یعنی کرم مرطوب کننده ای که برای فصل تابستان مناسب است، برای پاییز جوابگوی پوست شما نخواهد بود. در زمستان بهتر است کرم مرطوب کننده ای را مصرف کنید که پایه اصلی آن به جای آب، روغن باشد. چون خشکی پوست در سرما بسیار بیشتر از دیگر فصل هاست. کرم های چرب یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کنند که نسبت به کرم یا لوسیون، رطوبت بیشتری دارد. در این فصل چون جریان خون در تمام قسمت های پوست کاهش پیدا می کند، بازسازی سطح رویی پوست سخت تر می شود ترمیم پوست به راحتی اتفاق نمی افتد. برای همین است که خطر ابتلا به زگیل، قارچ و باکتری افزایش پیدا می کند. بنابراین احتمال ابتلا به بیماری‌های قارچی، خارش و شکنندگی پوست، شوره سر، پوسته پوسته شدن و ... نسبت به تابستان بیشتر است. بنابراین این مساله را در انتخاب نوع کرم مرطوب کننده مد نظر داشته باشید و بدانید بهتر است که کرم مرطوب کننده زمستانی شما از نوع ضد حساسیت آن باشد.

زمستان و پوست دست

پوست دست یکی از قسمت های حساس و نازک بدن است. این منطقه از بدن غدد چربی کمتری دارد و به همین دلیل حفظ رطوبت و چربی آن دقت بیشتری نیاز دارد. مرطوب نگه داشتن دست ها در سرما و آب و هوای خشک نیازمند مراقبت بیشتر است. اگر در اثر سرما دست های شما دچار خارش و ترک می شود، باید حتما از دستکش استفاده کنید. با این حال بسیاری از دستکش های پشمی خودشان روی پوست حساسیت ایجاد می کنند. راه چاره تنها این است که ابتدا یک دستکش نخی به دست کنید و نوع پشمی را روی آن بپوشید. همواره یک کرم چرب و مرطوب کننده در کیف همراه خود داشته باشید و به طور مرتب دستتان را چرب کنید.

زمستان و آب و بخور

سیستم های گرمایشی و بخاری ها هوای گرم را در تمام خانه و محیط کار شما پخش می کنند اما با همین کار رطوبت را هم از جان محیط می گیرند. برای مرطوب نگه داشتن محیط خانه در زمستان بهتر است از یک دستگاه بخور استفاده کنید. اگر این وسیله را ندارید، می توانید یک ظرف آب روی اجاق گاز بگذارید و خانه را مرطوب کنید. اگر محیطی که در آن زندگی می کنید، متراژ بالایی دارد، از چند دستگاه بخور در نقاط مختلف استفاده کنید تا رطوبت به طور یکسان همه جا منتشر شود. در عین حال برای حفظ رطوبت درونی بدن و سلامتی بیشتر آب بنوشید. نوشیدن آب پوست شما را جوان نگه می دارد.

 

زمستان ، مرطوب کننده ، ضد آفتاب ، رطوبت ، پوست دست ، مراقبت از پوست، دستگاه بخور

 

 

 

 

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام