چرا باید عاشق انار باشیم؟!
چرا باید عاشق انار باشیم؟!

چرا باید عاشق انار باشیم؟!

پاییز فصل میوه های جذاب و دوست داشتنی است. انار پاییزی را چه قدر می شناسید؟!

لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها

لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها

یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی که قصد راه‌اندازی آرایشگاه دارند و می‌خواهند از این شغل کسب درآمد کنند، انتخاب و خرید لوازم آرایشگاه است.

چرا باید عاشق انار باشیم؟!

انار با آن رنگ و لعاب دلربا و جذاب، با آن نظم مثال زدنی، میوه جذاب پاییز است. حالا که فصلش از راه رسیده و قرار است تند و تند کشوی یخچال ها را از انار پر و خالی کنیم، بد نیست درباره خواص آن بیشتر بدانید. از کدامشان بگویم برایتان؟! واقعیت این است که نمی دانم می شود در یک مطلب درباره همه مهر و محبت های این میوه خوش رنگ به طور کامل نوشت یا نه!

فواید انار برای پوست و مو

یکی از مهم ترین لطف هایی که انار در حق شما می کند، توجه بیش از اندازه به پوست است. خوشحال می شوید اگر بدانید که این میوه چروک های پوست را از بین می برد؟! خوشحال تر باشید چون انار با تصفیه خون معجزه جوان سازی پوست صورت و بدن هم هست. یک لیوان آب انار خوشمزه را چاشنی روزهای پاییزی تان کنید تا تولید کلاژن و الاستین در پوستتان افزایش پیدا کند. اگر پوستتان خشک است یا به خاطر سرمای تازه از راه رسیده پاییز، دچار خشکی پوست شده اید، یادتان باشد انار درمان حال و روزتان است. میوه و آب انار به ساختار مولکولی پوست خشک نفوذ می کند و باعث آبرسانی می شود. از طرفی با آب انار می توانید به داد آکنه و جوش های صورتتان هم برسید. ماسک این میوه برای پوست های چرب بسیار مفید است.

انار منبع اسید فولیک، پتاسیم و آهن است. این مواد برای مو و ناخن بسیار مفیدند. اکثر زنان به خاطر مشکلاتی مانند کم خونی و فقر آهن دچار مشکل ریزش مو، کم جانی تارهای مو  و نرمی ناخن می شوند. باور کنید یا نه مصرف روزانه انار می تواند تا حد زیادی این مشکل را از میان بردارد. خوب است بدانید که پوست انار می تواند از ریزش مو و بروز شوره سر جلوگیری کند. اگر می خواهید از این معجزه استفاده کنید، باید مقداری پوست انار را با روغن مو مخلوط کنید و تمام ریشه های مو را با آن ماساژ دهید. یک شب تا صبح صبر کنید و سپس به حمام بروید. راستی این را بدانید که روغن هسته انار هم برای موها بسیار مفید است و باعث شفافیت و نرم شدن آن ها می شود. این روغن منبع مناسبی از ویتامین C است که برای رشد و سلامت مو ضروری است.

دانستنی های جذاب درباره انار:

 انار ، ماساژ، کلاژن ، پوست خشک ، پوست و مو ، سیستم ایمنی ، کم خونی

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام