چای کوهی را بیشتر بشناسید
چای کوهی را بیشتر بشناسید

چای کوهی را بیشتر بشناسید

با فواید بی نظیر گیاه چای کوهی بیشتر آشنا شوید.

کمپین خانمی کن!

کمپین خانمی کن!

تعریف کلون از زن و دنیای زنانه با آنچه جامعه قصد داشته به آنان تحمیل کند، متفاوت است. کمپین خانمی کن برای آشنایی بیشتر با این دنیا طراحی شده است.

چای کوهی را بیشتر بشناسید

دمنوش ها را می شناسید؟! اصلا شما از آن دسته افراد هستید که با گیاهان دارویی ارتباط خوبی دارند؟! دمنوش همان جوشانده های مادربزرگ هاست که این روزها طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. یکی از جذاب ترین گیاهان برای درست کردن دمنوش، چای کوهی است که اگر تجربه نوشیدن آن را ندارید، به شما توصیه می کنیم حتما امتحانش کنید.

چای کوهی و روغن آن حدود سه قرن در انگلستان، تنها داروی مناسب برای بستن زخم ها بوده و در درمان کزاز هم کاربرد داشته است. با این حال نوع صحرایی آن در دامنه های البرز، به وفور یافت می شود. گل های این گیاه به رنگ سفید و زرد عطر بسیار خاصی دارند. یکی از مهم ترین خواص چای کوهی رفع خستگی بدن است. در واقع نوشیدن یک فنجان دمنوش چای کوهی علاوه بر تقویت اعصاب در سراسر بدن، به رفع تنش از بدن هم کمک می کند. این گیاه نشاط انگیز است و سردرد و سرگیجه را از بین می برد. نوشیدن مرتب چای کوهی در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا به باز شدن صدای گرفته کمک می کند و به عنوان یک داروی کمکی برای درمان سرفه کاربرد دارد و در بسیاری از موارد بیماری مننژیت را هم درمان می کند. چای کوهی چون به درمان کم خونی هم کمک می کند، باعث خواب بهتر هم می شود؛ تحقیقات جدید نشان داده است که این گیاه می تواند ویروس ها را از بدن دور کند.

برای درست کردن دمنوش چای کوهی یک قاشق مربا خوری از گل های خشک شده آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و با قاشق هم بزنید. بعد روی لیوان را برای چند دقیقه بپوشانید و صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و نوش جان کنید. البته روش مادربزرگ ها برای چای کوهی جوشاندن آن در آب است. حتی می توانید در چای خانه هم چند گل چای کوهی بریزید و نوش جان کنید. یادتان باشد که با وجود خواص بی نظیر این گیاه، زنان باردار مجاز به خوردن آن نیستند.

دیگر فواید چای کوهی :

چای کوهی ، دمنوش ، گوارش ، کم خونی ، افسردگی ، سرفه ، اختلال خواب

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام