معجزه لیموترش برای پوست
معجزه لیموترش برای پوست

معجزه لیموترش برای پوست

لیموترش برای زیبایی پوست بسیار موثر است. با معجزات این میوه خوش عطر بیشتر آشنا شوید.

فواید دارچین برای پوست و مو

فواید دارچین برای پوست و مو

دارچین یک گیاه بسیار خوش عطر است که در طب سنتی خواص بسیاری دارد. در این مطلب با فواید دارچین برای پوست و مو آشنا می شوید.

معجزه لیموترش برای پوست

لیموترش یک میوه طعم دار و خوش عطر است که هم به عنوان چاشنی برای غذاها استفاده می شود و هم خواص شگفت انگیزی برای پوست دارد. این میوه سرشار از ویتامین سی است.

لیموترش برای آکنه

آکنه و جوش های روی پوست معمولا به خاطر آلودگی، چربی و سلول های مرده سطح پوست که منافذ آن را می بندد، به وجود می‌آیند. آکنه یکی از مهم ترین مشکلات پوست های چرب است. خواص آنتی بیوتیکی لیموترش رشد باکتری هایی که عامل آکنه هستند را کند و متوقف می کند. برای رفع آکنه شما می توانید از  آب یک لیمو ترش تازه روی پوستتان استفاده کنید. اگر بتوانید آب لیمو را به نسبت دو به یک با عسل طبیعی هم ترکیب کنید که  دیگر نور بالای نور. چون خواص ضد باکتری عسل هم به درمان آکنه کمک می کند. در عین حال اسید سیتریک موجود در لیموترش به رفع جوش های سر سیاه هم کمک می کند. لیمو ترش رنگ پوست شما را روشن کرده و اگر آن را روی جای جوش‌ها قرار دهید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید، روز به روز شاهد بروز جوش های کمتری خواهید بود. برای این منظور بهتر است به مدت یک ماه هر شب از این ماسک استفاده کنید. 

لیموترش برای پاکسازی و جوانسازی پوست

یکی دیگر از فواید استفاده از لیمو ترش برای پوست، خاصیت پاکسازی و جوانسازی آن است. این میوه می تواند در رفع لکه های پوستی بسیار موثر عمل کند. ترکیب آب لیمو ترش تازه با گلیسیرین می تواند خستگی و ترک های پوستی را هم به مرور از بین ببرد. این میوه خوش عطر، پوست را شاداب کرده و یک پاک کننده مناسب برای پوست های چرب است. درمان عفونت ها و التهاب های پوستی از دیگر فواید این میوه است. آب لیمو ترش به عنوان یک شفاف ‌کننده طبیعی پوست در طب سنتی استفاده می شود.  برای کم‌رنگ کردن لکه‌های تیره می توانید از این میوه استفاده کنید. برای این منظور باید آب لیمو ترش را با یک پنبه استریل روی صورتتان بمالید، نیم ساعت صبر کنید و صورتتان را با آب ولرم بشویید. یادتان باشد وقتی آب لیمو را به پوستتان مالیده اید در برابر نور مستقیم خورشید نباشید.

لیموترش برای پف چشم، تبخال و پسوریازیس

برای رفع پف پلک ها هم می توانید از لیموترش استفاده کنید. کمبود خواب، خستگی و نزدیک بودن به سیکل پریود چشم شما را دچار پف بی دلیل می کند. آب لیمو را به یک پنبه آغشته کنید و با ملایمت و دقت آن را به پلک ها بمالید. حواستان باشد آب لیمو وارد چشمتان نشود. لیمو ترش چون سرشار از ویتامین C است، به ساخت کلاژن کمک کرده و پف چشم‌ را از بین می برد. اگر اهل تبخال هستید، باز هم می توانید از لیمو ترش کمک بگیرید، چون این میوه با ویروس تبخال هم یک دشمنی دیرینه دارد. یکی دیگر از مهم ترین خواص لیموترش درمان بیماری پوستی پسوزیاریس است. اسید سیتریک موجود در لیمو، خشکی و فلسی شدن پوست را به طور محسوسی کاهش می دهد.

 

 آکنه ، پاکسازی ، جوانسازی ، لیموترش ، جوش سر سیاه ، ویتامین C ، پف چشم

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام