خیار پوستتان را بغل می کند
خیار پوستتان را بغل می کند

خیار پوستتان را بغل می کند

فواید خیار برای پوست آن قدر زیاد است که گاهی ممکن است یادمان برود همه شان را به خاطر بیاوریم. همه فواید خیار را یک جا با این مطلب را در ذهنتان نگه دارید.

بهار با پوست شما چه می کند؟!

بهار با پوست شما چه می کند؟!

فصل بهار از راه رسیده است و این یعنی شروع حساسیت های مختلف بهاری برای عده زیادی از ما! این مطلب به شما کمک می کند با حساسیت فصل بهار راحت تر کنار بیایید.

خیار پوستتان را بغل می کند

یادتان می آید آن روزها را که مادربزرگ وقت درست کردن سالاد یا پوست کندن میوه ها، پوست خیار را برمی داشت و روی دست یا صورتش می مالید؟! از قدیم مردم دانسته بودند که خیار برای پوست یک دوست واقعی است و می تواند حال و روز پوست را بهتر کند.

خیار روشن کننده سیاهی دور چشم است

حتما شما هم در فیلم ها و سریال ها ، در عکس ها و طراحی روی ماسک ها زنی را دیده اید که دراز کشیده است و دو حلقه خیار روی چشم هایش گذاشته است. حتما فکر نکرده اید که اینکار برای جالب شدن عکس یا تصویر است! خیار قابلیت این را دارد که به طرز معجزه آسایی تیرگی دور چشم هایتان را از بین ببرد. شما هم میتوانید روزی ده دقیقه دو حلقه خیار روی چشمتان بگذارید و از این خاصیتش استفاده کنید. این را همبدانید که خیار می تواند پف، تورم و خستگی چشم ها کم کند.

خیار تونر طبیعی پوست است

اگر فکر می کنید طراوت پوستتان از بین رفته است، اگر فکر می کنید پوست صورتتان خشک شده است و حال  شادابی ندارد، یک خیار تازه از یخچال بردارید و برای خودتان تونر طبیعی بسازید. برای این کار خیار را ریز ریز رنده کرده و از صافی رد کنید. آب خیار را با پنبه روی صورتتان بکشید و چند دقیقه صبر کنید. دوباره با یک پنبه و آب خیار صورتتان را پاک کنید و این کار را در مدت زمان بیست دقیقه چند بار تکرار کنید. قول می دهم به یک ماه نرسیده متوجه تغییر شگفت انگیز پوستتان خواهید شد.

خیار درمان آکنه است

یادتان باشد خیار خاصیت مرطوب کنندگی و لطافت بخشی به پوست دارد و در عین حال می تواند چربی پوست را متعادل کند. بنابراین اگر صورتتان چرب شده است و آکنه ها دست از سرتان برنمی دارند آب یک خیار متوسط را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و تمام منافذ پوست را به کمک این مخلوط پاک کنید. فقط مراقب باشید این مایع به داخل چشم هایتان نفوذ نکند. بعد از نیم ساعت می توانید صورتتان را با آب سرد بشویید.

خیار جوان ساز پوست است

شاید باورتان نشود ولی حقیقت این است که اگر مرتب از ماسک خیار برای صورتتان استفاده کنید پیری پوست از شما دور می شود. بهتر کردن رنگ پوست صورت و از بین بردن چروک ها کار اساسی خیار است. آب خیار را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و با این ماسک ساده پوستتان را روشن و جوان تر از همیشه کنید.

خیار شفاف کننده پوست است

پوست کدر همیشه دل آدم را پر از غم و غصه می کند. اشک را رها کنید و دست به دامن خیار شوید. یک لیوان کوچک آب خیار را با نصف همان لیوان گلاب (دو آتشه) مخلوط کنید و در یخچال نگه دارید. روزی چند بار از این مخلوط روی صورتتان بزنید. اگر احساس می کنید پوستتان خیلی زیادی از حد کدر شده است می توانید به این مخلوط چند قطره هم آب لیموترش تازه اضافه کنید. این ماسک را برای دست و گردن هم می توانید استفاده کنید. فقط اگر به آن آبلیمو اضافه کرده اید، حتما بعد از 15 دقیقه پوست را با آب بشویید.

همه الطاف خیار

خیار ، شفاف کننده ، لیموترش ، روشن کننده ، سیاهی دور چشم ، تونر طبیعی ، درمان آکنه

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام