از فواید بابونه خبر دارید؟!
از فواید بابونه خبر دارید؟!

از فواید بابونه خبر دارید؟!

گل های زیبایی بابونه هزار خاصیت دارند با خودشان. بابونه گیاهی است که پوست، مو، گوارش و... را فراموش نکرده است.

بوتاکس چیست؟!

بوتاکس چیست؟!

همه چیزهایی که باید درباره بوتاکس و تزریق آن بدانید در یک مطلب کنار هم جمع شده اند. اگر تصمیم به بوتاکس دارید، با دقت بخوانید.

از فواید بابونه خبر دارید؟!

بابونه نام یک گیاه بسیار خوش عطر، گل دار و زیباست که احتمالا تا حالا آن را دیده اید، اما نمی شناختید؛ آن هم با گل های ریز سفید رنگ با مرکز زرد پر رنگ و عطری که دلتان را گرم می کند. البته کلمه بابونه یک دسته از گیاهان گلدار را معرفی می کند و آنچه که ما در ایران بابونه می نامیم تنها یکی از گونه های این گیاه است که در جهان آن را بابونه رومی با بابونه آلمانی نامیده اند. لهستان و آلمان بزرگترین صادر کنندگان این گل به دنیا هستند اما این گل در کشور خودمان هم کشت می شود و مصرف دارویی دارد. شواهد تاریخی می گویند که در مصر باستان این گیاه بسیار با اهمیت بوده است و زنان مصری گل های تازه بابونه را به پوست صورتشان می مالیدند تا آن را درخشنده کنند.

فواید بابونه برای پوست

گل بابونه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها هم که به بدن و پوست کمک می کنند تا از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در امان باشید. البته بهترین روش استفاده از خواص آنتی اکسیدانی بابونه، استفاده از روغن آن است. چون روغن بابونه می تواند تا مدت ها اثرات آنتی اکسیدانی در خود حفظ کند ولی گیاه تازه به سرعت از بین می رود. استفاده از این روغن به بهبود سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک زیادی می کند. از سمتی متخصصین طب سنتی، بابونه را «آسپیرین گیاهی» نامیده اند. می دانید چرا؟! چون این گیاه خواص ضد التهابی درست شبیه به داروی آسپرین دارد. به همین خاطر زمانی که پوست دچار التهاب، خارش، گزش حشرات، سوختگی و ... می شود می توانید از بابونه به عنوان یک مسکن و ضد التهاب قوی استفاده کنید. دلیل اصلی اینکه در محصولات مراقبت از پوست (به خصوص برای پوست های حساس) از بابونه استفاده شده، هم همین است.  آکنه، چین و چروک و قرمزی پوست را هم با استفاده از بابونه می توانید بر طرف کنید. برای استفاده از خواص بابونه روی پوست می توانید کمی از روغن بابونه را با کرم مرطوب کننده یا لوسیونتان ترکیب کنید و به پوست بمالید. برای درمان جوش و آکنه ها هم بخور بابونه توصیه ما به شماست. بخور بابونه را هم می توانید با عصاره این گیاه که در عطاری ها موجود است انجام دهید و هم می توانید از ترکیب گل های  خشک شده در آب جوش یک بخور خوش عطر برای خودتان بسازید.

 

همه چیزهایی که باید درباره بابونه بدانید:

بابونه ، دمنوش ، آنتی اکسیدان ، ضد التهاب ، بخور بابونه ، افسردگی

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام