آویشن یک درمان برای پوست و مو
آویشن یک درمان برای پوست و مو

آویشن یک درمان برای پوست و مو

وقتی سرما می خورید همه به شما توصیه می کنند که آویشن دم کنید. هیچ می دانید خواص آویشن برای پوست و موی شما بسیار بیشتر از این حرف هاست که نادیده بگیریدش؟!

کلون یک آرایشگاه اینترنتی است

کلون یک آرایشگاه اینترنتی است

ایمان مخلصی موسس آرایشگاه اینترنتی کلون در همایش رقابت های استارت آپی دانشگاه امیرکبیر: «طلبِ زیبایی نقطه مشترک تمام زنان در جهان است.»

آویشن یک درمان برای پوست و مو

آویشنیا آزربه یک گیاه معطر چندساله است که حدود ۳۵۰ گونه مختلف دارد و در کوهستان های ایران می روید. این گیاه هم خانواده اُرگانو بوده و خواص بسیار زیادی در درمان سنتی و پزشکی دارد.

فواید آویشن برای پوست

گیاه آویشن به دلیل خواص ضد باکتری فوق العاده ای که دارد، برای مبارزه با باکتری های روی سطح پوست که ایجاد آکنه و جوش می کنند، بسیار مفید است. این گیاه به عنوان ماده ضد عفونی کننده در کرم های ضد جوش و ژل های شست و شوی صورت هم استفاده می شود. آویشن با از بین بردن باکتری های که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف می شوند، به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می کند. روغن این گیاه را می توان به عنوان یک تونر مفید پوستی و به صورت روزانه استفاده کرد. به یاد داشته باشید که تونر آویشن بسیار ملایم است و به همین خاطر برای انواع پوست مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین چون آویشن یک گیاه ضد قارچ است، برای از بین بردن انواع قارچ های پوستی بسیار مفید عمل می کند.

فواید آویشن برای مو

از سال ها قبل یعنی آن زمان که پزشکی تنها منحصر به درمان های گیاهی بوده است، آویشن به خاطر مزایای بی نظیرش برای مو استفاده می شده است. روغن آویشن یکی از داروهای معجزه گر طبیبان برای رشد و احیای مو بوده است. این روغن همچنین با مشکلات مختلف مو مبارزه می کند. مواد مغذی که در این گیاه وجود دارد فولیکول های مو را قوی کرده و همچنین گردش خون را در پوست سر سریع می کند. به همین خاطر استفاده از این روغن روی پوست سر و شانه کشیدن مرتب موها به طور موثری در درمان ریزش مو کاربرد دارد. در عین حال اگر روغن زیتون و آویشن را مخلوط کرده و به موهایتان بمالید، شاهد رشد چشمگیری در طول زمان خواهید بود. این گیاه چون خواص ضد قارچی دارد، برای از بین بردن شوره سر هم مفید است و به پاکسازی سطح پوست سر کمک می کند. شاید دیده باشید که در بسیاری از شامپوهای ضد شوره بازار هم از آویشن استفاده شده است.

همه فواید بی نظیر آویشن برای بدن انسان

آویشن ، پاکسازی ، احیای مو ، جوش و آکنه ، پوست و مو ، ضد قارچ ، دمنوش آویشن

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام