آواکادو را بیشتر بشناسید
آواکادو را بیشتر بشناسید

آواکادو را بیشتر بشناسید

یکی از معجزات طبیعت برای داشتن پوست، مو و بدن سالم، آواکادو است؛ اما چه قدر با فواید این میوه آشنا هستید؟! اصلا چه طور باید از آن استفاده کرد؟!

آرایش مناسب فصل بهار

آرایش مناسب فصل بهار

بهار فصل مهمانی هاست. فصل لذت بردن از آرایش و خنده های بلند در دل مهمانی ها. با آرایش مناسب فصل بهار بیشتر آشنا شوید.

آواکادو را بیشتر بشناسید

از چندین سال قبل (این چند سال پیش سال 1340 نیست! مثلا ده دوازد سال قبل)، کم کم سر و کله یک میوه گلابی شکل در بعضی مغازه های میوه فروشی (یا لوکس فروشی ها) پیدا شد. برای آنها که در خارج از ایران چنین میوه ای را ندیده بودند و در واقع اولین بار بود که با همچین چیزی آشنا می شدند، یک دنیا سوال پیدا شده بود: «این دیگه چیه؟!.. گلابیه؟! نه پوستش عجیبه! یعنی چه مزه ای داره؟! و...». آووکادو میوه ای به شکل گلابی و با پوستی سفت و به رنگ سبز تیره است که گاهی حتی به سیاهی هم می زند. اگر دلش را باز کنید متوجه می شوید که یک هسته تقریبا بزرگ هم دارد. این میوه که احتمالا اوایل حیاتش فقط در مکزیک وجود داشته، حالا یکی از محبوب ترین میوه ها در تمام دنیاست. می پرسید چرا؟! چون فواید بی نظیری دارد!

این میوه با بافتی کرم دار و بسیار پر روغن، ویتامین های بسیار زیادی دارد و فقط در آب و هوای گرم رشد می کند. شاید باورتان نشود ولی این میوه 20 نوع از ویتامین ها را با مواد معدنی مثل پتاسیم، لوتئین و اسید فولیک کنار هم به شما تقدیم می کند. آواکادو درست مثل روغن زیتون، سرشار از اسید اولئیک است که از مهم ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این میوه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و باعث سلامت سیستم عصبی در بدن شما می شوند. از سمتی وجود چربی های مفید و فیبرهای آووکادو میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند، بالا می برد و در هر 100 گرم از آن فقط 160 کیلو کالری انرژی نهفته است.

آواکادو بخورید تا...

فیبر موجود در آووکادو به شما احساس سیری طولانی می دهد. بنابراین در رژیم های لاغری بسیار مناسب است. از طرفی این فیبر به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند و هضم را ساده می کند. چون این میوه سرشار از پروتئین های لازم و چربی های سالم است، خوردن آن به حفظ لطافت و شادابی موهای شما بسیار کمک می کند. ویتامین های کافی در این میوه سلامت پوست شما را هم تضمین می کند.

دو ماسک آواکادو برای مو و پوست

اگر موهایتان خشک شده است و طراوت کافی را ندارد می توانید از این ماسک برای آن استفاده کنید:

برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز داریم:

یک عدد آواکادوی رسیده را با پشت چنگال نرم کنید. یک عدد موز کامل را هم به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا دو قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر به آن اضافه کنید و مخلوط را آن قدر هم بزنید تا کاملا یک دست شود. اگر این ماسک را به موهایتان آغشته می کنید، لطفا یک ساعت صبر کنید و سپس به حمام بروید تا تاثیر شگفت انگیزش را مشاهده کنید. اما از همین ماسک می توان برای داشتن پوستی نرم هم استفاده کرد. این ماسک پوست را نرم و مرطوب کرده، لایه های مرده پوست را برداشته و با چین و چروک مقابله می کند.

ماسک آووکادو برای زیبایی مو و رفع چین و چروک

 برای بر طرف کردن چین چروک از پوست و قوی تر کردن ریشه های مو و کمک به رشد آن می توانید از ماسک زیر کمک بگیرید:

یک عدد آووکادو را به خوبی له کنید و به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. دو عدد زده تخم مرغ هم از سفیده جدا کرده و به مخلوط اشافه کنید و هم بزنید. وقتی خمیر شما یکنواخت شد، آن را نیم ساعت روی مو و 15 دقیقه روی پوست صورت قرار بدهید و پس از این مدت دوش آب گرم بگیرید. به شما قول می دهیم از تاثیر شگفت آورش تعجب کنید!

 

آواکادو ، لاغری ، چین و چروک ، آنتی اکسیدان ، شادابی مو ، ماسک آواکادو ، لوکس فروشی

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام