آشنایی با کنجد، روغنش و فواید بی نظیرش
آشنایی با کنجد، روغنش و فواید بی نظیرش

آشنایی با کنجد، روغنش و فواید بی نظیرش

روغن کنجد یکی از سالم ترین روغن های گیاهی برای پخت و پز و زیبایی است.

نویسندگی به سبک اوریانا فالاچی

نویسندگی به سبک اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی را همه دنیا به مصاحبه های جنجالی اش می شناسند ولی برای زنان او نویسنده کتاب « نامه به کودکی که هرگز متولد نشد» است.

آشنایی با کنجد، روغنش و فواید بی نظیرش

 

کنجدیکی از مقوی ترین دانه های خوراکی شناخته شده در جهان است. بیشتر از پنج هزار سال قبل این گیاه در مصر، چین و روم باستان برای افزایش انرژی بدن مورد استفاده قرار می گرفت. مصری ها از خواص آن برای پوست و مو هم مطلع بودند. با این حال علم امروز تمام مهربانی های این گیاه را به خوبی شناسایی کرده است.

کنجد بخورید چون...

از دانه های کنجد می شود به عنوان یک میان وعده در روز استفاده کرد. با این حال فرآورده های دیگر کنجد مانند ارده، روغن و کره کنجد هم همواره در دسترس شماست و می توانید از آنها هم استفاده کنید. روغن کنجد یکی از بهترین روغن های گیاهی برای سم زدایی و پاک سازی کبد است. شاید به همین خاطر باشد که به تمام مبتلایان به بیماری کبد چرب توصیه می شود از این روغن استفاده کنند. اسیدهای چرب غیر اشباع و موجود در روغن کنجد باعث افزایش پروتئین لپتین در بدن شما می شوند و در نهایت با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری می کنند. شما احساس سیری می کنید و در نتیجه روز به روز به لاغری نزدیک تر می شوید. از سمت دیگر کنجد برای بیماری زخم گوارشی و به خصوص زخم معده بسیار موثر است. روغن آن  خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند در درمان بیماری هلیکوباکتر پیلوری بسیار موثر عمل کنند. کنجد و روغن آن به درمان یبوست مزمن هم کمک می کنند. اگر به طور مرتب از روغن کنجد استفاده کنید، به دلیل مقادیر بالای ویتامین های B و اسیدهای چرب مفید کلسترول بالای خون شما هم کاهش پیدا می کند. بنابراین در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی واکسینه خواهید شد. سدیم موجود در کنجد به تنظیم فشار خون هم کمک زیادی می کند. مس، روی و کلسیم موجود در این گیاه با تقویت استخوان های بدن، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در زنان (به خصوص زنان در آستانه یائسگی) کاهش می دهد.

روغن کنجد را به پوستتان بمالید چون...

خواص ضد التهاب و ضد باکتری روغن کنجد در درمان آکنه و جوش های مقاومی که روی صورت شما شکل گرفته اند بسیار موثر عمل می کند. این روغن یکی از بهترین درمان های گیاهی برای اگزما و پسوریازیس هم هست. میزان زیاد ویتامین E، D و B موجود در روغن کنجد، برای درمان جای جوش، لک های آفتاب و از بین رفتن کک و مک  مفید است.  ویتامین E  از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری می کند، در نتیجه پوست شما شفاف باقی می ماند. آنتی اکسیدان موجود در روغن کنجد چین و چروک پوست را از میان می برد و یک جوان ساز همیشگی برای صورت محسوب می شود. روغن کنجد یکی از بهترین مرطوب کننده ها و نرم کننده های طبیعی پوست صورت و بدن است. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن کنجد آن را به یکی از بهترین ضد آفتاب های طبیعی تبدیل کرده که از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. این روغن آبرسانی قوی است که گردش خون را در زیر چشم سرعت می دهد و موجب درمان سیاهی دور چشم خواهد شد.

روغن کنجد را به موهایتان بمالید چون...

اسید های چرب روغن کنجد و ویتامین های موجود در آن، رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفیدی زودهنگام آن جلوگیری می کند. این روغن می تواند جریان خون را در پوست سر افزایش دهد و باعث تقویت فولیکول های مو شود. به همین خاطر با استفاده از آن شما شاهد افزایش رشد موهایتان خواهید بود. اگر مدت هاست از شوره سر کلافه شده اید و همه شامپوها را امتحان کرده اید، بد نیست یک بار هم از خواص ضد باکتری و قارچ روغن کنجد برای درمان شوره ها استفاده کنید. این روغن با ایجاد رطوبت طبیعی در پوست سر و مو خارش ناشی از شوره ها را هم از بین می برد. روغن کنجد زمانی که روی پوست سر ماساژ داده می شود گردش خون را زیاد می کند. همین مساله با تقویت فولیکول های مو از ریزش آن و طاسی جلوگیری می کند. همچنین این روغن برای تقویت و افزایش رشد ابرو و مژه ها هم بسیار موثر است. شما می توانید هر شب قبل از خواب مقداری روغن کنجد را روی  این نواحی به صورت دورانی ماساژ دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.

 

کنجد ، پاکسازی ، جوش و آکنه ، ضد التهاب ، ویتامین E ، کره کنجد ، کاهش اشتها

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام