ماسک های روشن کننده پوست
ماسک های روشن کننده پوست

ماسک های روشن کننده پوست

اگر فکر می کنید پوستتان رنگ و شادابی همیشگی را ندارد، احتمالا باید دست به دامن ماسک های خانگی شوید. پس قبل از هرکاری این مطلب را بخوانید.

رازهایی درباره روغن نارگیل

رازهایی درباره روغن نارگیل

نارگیل با آن عطر استوایی و گرمسیری اش هزار خاصیت ریز و درشت دارد. روغن این میوه می تواند در بهداشت پوست، مو و ناخن شما بسیار موثر باشد.

ماسک های روشن کننده پوست

ماسک های خانگی درمان کننده مشکلات پوستی ما نیستند. اما تا آنجا که می توانند از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می کنند و به عنوان درمان های مکمل کمک کننده هستند. برای مثال اگر پوست شما بیش از اندازه کدر شده باشد، ممکن است پزشک تشخیص دهد که به RF یا میکرونیدلینگ نیاز دارید. اما وقتی پوستتان هنوز بیش از حد کدر نشده است یا می خواهید هیچ وقت خودتان را با رنگ و روی کدر در آینه نبینید، می توانید از ماسک های گیاهی استفاده کنید. برای روشن شدن پوست گیاهان زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند.

لیموترش روشن کننده پوست است

یک لیموترش تازه بردارید و آب آن را بگیرید. اگر می توانید کمی آب مقطر تهیه کنید و به نسبت مساوی با آن مخلوط کنید. اما اگر آب مقطر در دسترستان نیست کارتان با آب معدنی هم راه می افتد. اگر پوستتان خیلی چرب باشد هم نیازی به مخلوط کردن آب لیمو با چیز دیگری نیست و می توانید از آن به تنهایی استفاده کنید. با یک پنبه تمییز آب لیمو را به صورتتان بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. این کا را در ماه اول هر روز و پس از آن هر دو روز یک بار انجام دهید.

ژل آلوئه ورا پوستتان را شفاف می کند

1یک برگ آلوئه ورا را بشکافید و ژل داخل آن را به اندازه یک قاشق مرباخوری جدا کنید. این ژل را روی سطح پوست صورت و گردنتان بمالید و 30 دقیقه تا یک ساعت تحمل کنید. سپس آن را بشویید یا به حمام بروید. اگر پوستتان خشک یا ملتهب است به ژل آلوئه ورا کمی عسل اضافه کنید تا التهاب را با سرعت بیشتری از بین ببرد. این کار را هر هفته سه تا چهار بار انجام دهید و اثر آن را در همان ماه اول ببینید.

پوست پرتقال را دور نریزید

پوست پرتقال ها را خشک کنید و بعد از اینکه هیچ آبی در آنها باقی نمانده بود کاملا پودر کنید. این پودر یک اسکراب خیلی مناسب برای پوست شماست که چون صورتتان را تمییز می کند، جلوه شاداب و روشن تری هم به آن می دهد. می توانید از ترکیب این پودر با آب یا شیر استفاده کنید. فقط غلظت خمیر را در حدی نگه دارید که از روی صورتتان سرازیر نشود. این ماسک را هر بار سی دقیقه روی صورت نگه دارید و بعد بشویید. اگر به دنبال نتیجه سریع هستید، می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

سیب زمینی پوست شما را جوان می کند

سیب زمینی یکی از بهترین روشن کننده های طبیعی پوست است. برای استفاده از آن یک سیب زمینی را به خوبی بشویید و آن را با پوست رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را از یک صافی یا پارچه رد کنید و آبش را بگیرید. آب سیب زمینی را روی صورتتان بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. می توانید هر روز هم از این ماسک ساده استفاده کنید. اما اگر به دنبال نتیجه فوری هستید به اب سیب زمینی چند قطره آب لیموی تازه هم اضافه کنید.

هویج پوست کدر را شفاف می کند

یک عدد هویج بزرگ را با رنده ریز کنید. کمی آب لیمو به ان اضافه کنید و خمیری که به دست آمده است را 12 تا 24 ساعت در یخچال بگذارید. اگر پوستتان چرب یا مختلط است یک قاشق غذاخوری ماست هم به این ترکیب اضافه کنید و بعد آن را روی صورتتان بگذارید. برای این که این مواد از روی صورتتان حرکت نکند می توانید یک پارچه کتان روی آن بگذارید. ده تا بیست دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب سرد بشورید.

 

 ژل آلوئه ورا ، لیموترش ، روشن کننده ، هویج ، سیب زمینی ، ماسک ، پوست پرتقال

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام