فواید دارچین برای پوست و مو
فواید دارچین برای پوست و مو

فواید دارچین برای پوست و مو

دارچین یک گیاه بسیار خوش عطر است که در طب سنتی خواص بسیاری دارد. در این مطلب با فواید دارچین برای پوست و مو آشنا می شوید.

مهارت تصمیم گیری را در خود افزایش دهید

مهارت تصمیم گیری را در خود افزایش دهید

در مطلب گذشته درباره مفهوم انتخاب و تصمیم صحبت کردیم. این مطلب از تعاریف فراتر رفته است و قصد دارد از شما یک تصمیم گیرنده واقعی بسازد.

فواید دارچین برای پوست و مو

دارچین یک ادویه بسیار خوشبو است که در بسیاری از غذاها و شیرینی های ایرانی استفاده می شود. این گیاه در طب سنتی از قدیم تا امروز کاربرد داشته است. درخت دارچین بیشتر در چین و هندوستان می روید واز جمله درخت های همیشه سبز است. بهترین نوع دارچین در سیلان کشت می شود و قیمت بسیار بالایی هم دارد. آنچه ما به اسم دارچین می شناسیم پوست درختچه آن است که به عنوان ادویه و دارو در ایران مصرف می شود.

دارچین و جوش و آکنه

استفاده از دارچین در خون رسانی پوست بسیار موثر است و به همین خاطر می تواند در درمان آکنه و جوش های مقاوم هم موثر عمل کند. از سمتی دارچین چون خواص ضد باکتری هم دارد، می تواند پوست را پاک کرده و جوش و آکنه ها را از روی آن بردارد. برای استفاده از خواص ضد جوش دارچین 2 قاشق غذاخوری دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. و خمیری که به دست آورده اید را به صورت نقطه نقطه با نوک انگشت روی صورتتان بزنید. پس از یک ربع صورت را با آب ولرم شست و شو دهید.

دارچین و پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید که نیازمند پاکسازی است، می توانید برای حذف سلول های مرده پوست از پودر دارچین کمک بگیرید. دارچین علاوه بر اینکه مانند یک اسکراب عمل می کند می تواند تا حد زیادی به پوستتان رطوبت رسانی کند و خشکی آن را از میان بردارد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا روغن زیتون مخلوط کنید. بعد در حدود 5 دقیقه و به آهستگی این مخلوط را روی صورتتان ماساژ داده و در نهایت پوست را بشویید.

دارچین و چین و چروک پوست

دارچین چون جریان خون را در سطح پوست بالا می برد، اکسیژن بیشتری هم به پوست می رساند. به همین خاطر است که این ادویه می تواند به راحتی برای کاهش چین و چروک پوست مفید باشد. اگر می خواهید از خواص ضد چروک دارچین استفاده کنید، باید از اولین عطاری ممکن یک شیشه کوچک روغن دارچین تهیه کنید. هر شب و قبل از خواب چند قطره از روغن دارچین را روی پوستتان ماساژ دهید. وقتی روغن به طور کامل جذب شد بخوابید و صبح فردا صورتتان را مثل هر روز شست و شو دهید.

دارچین و ریزش مو

خواص آنتی اکسیدانی دارچین بسیار قوی است. به همین خاطر است که می تواند پوست سر و مو را تقویت کند و جلوی ریزش موی شما را هم تا حد زیادی بگیرد. شما می توانید برای این منظور یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با یک تخم مرغ مخلوط کنید. اگر در خانه روغن زیتون هم دارید یک قاشق به آن اضافه کنید. این ماسک را روی موها بمالید و یک ساعت صبر کنید. سپس به حمام رفته و موهایتان را مثل همیشه بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید. یادتان باشد که این ماسک علاوه بر این چون قابلیت تغذیه پوست سر را دارد، به درمان شوره های مقاوم روی پوست سر هم کمک می کند.

دارچین و سرماخوردگی

دارچین یک ادویه ضد میکروب، ضد قارچ و ضد ویروس است که از قدیم در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شده است. این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت و به همین خاطر از ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند. اگر در فصل زمستان به دنبال راهی برای فرار از سرماخوردگی هستید، می توانید هر روز عصر یک دمنوش دارچین برای خودتان درست کنید. یک تکه چوب دارچین را در لیوان بریزید و روی آن را آب جوش بریزید. 5 دقیقه به آن فرصت بدهید و بعد نوش جان کنید.

روغن دارچین را دریابید

استفاده از روغن دارچین احتمال ابتلای شما را به بیماری قلبی کم و کمتر می کند. در عین حال این روغن در تولید انسولین بدن اثرات بسیار خوبی دارد که می تواند قند خون را در افراد دیابتی کاهش دهد. روغن دارچین یک چربی سوز قوی است که باعث لاغری و کاهش وزن می شود. بنابراین اگر در رژیم لاغری هستید، می توانید روغن دارچین را به غذاهای خود اضافه کنید تا از خواص چربی سوزی آن استفاده کنید.

 

دارچین ، روغن بادام ، روغن دارچین ، پاکسازی ، جوش و آکنه ، خون رسانی ، چربی سوز

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام