چهار گام برای مراقبت 24 ساعته از پوست
چهار گام برای مراقبت 24 ساعته از پوست

چهار گام برای مراقبت 24 ساعته از پوست

برای داشتن پوست سالم و شاداب همه ما نیازمند دانستن مقدماتی هستیم. یک مراقب شبانه روزی از پوست آن قدرها که فکر می کنید هم کار سخت و طاقت فرسایی نیست.

فرهنگ

فرهنگ

سبک زندگی یعنی شیوه‌ مشخص و قابل مشاهده از زیستن؛ سبک زندگی کلون را بخوانید تا زیستن در دنیای بهتر ذهنتان را پر کند.

چهار گام برای مراقبت 24 ساعته از پوست

برای داشتن پوست سالم و شاداب همه ما نیازمند دانستن مقدماتی هستیم. یک مراقب شبانه روزی از پوست آن قدرها که فکر می کنید هم کار سخت و طاقت فرسایی نیست. با ما همراه شوید تا گام به گام به سوی پوستی صاف و بی نقص پیش برویم:

گام اول: شست و شوی صبحگاهی فراموشتان نشود

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید ابتدا صورت خود را با آب شست و شو دهید. توجه داشته باشید که شستن با آب ولرم (نه سرد و نه گرم) برای شادابی صبحگاهی پوست شما بسیار موثر است. اگر به دلیل داشتن پوست چرب یا خشک، پزشک نوع خاصی از شوینده را برای شما تجویز کرده، پس از یک بار شست و شوی ساده با آب می توانید از آن شوینده هم استفاده کنید. یادتان باشد شستن صورت یک تا دو بار در روز کار خوبی است اما بیشتر از آن می‌تواند باعث تولید بیش از حد چربی شود.

برای خشک کردن صورت هرگز حوله را روی پوست صورتتان نکشید؛ گرچه ممکن است این کار خیلی حس خوشایندی برایتان داشته باشد. مثل حس خاراندن چشم در صبح! حوله را روی صورتتان بگذارید و بردارید و با فشار ملایم دست هنگام این کار، رطوبت اضافی پوست را بگیرید. هر حوله‌ای که دم دستتان است، یا حوله های کاغذی را برندارید که به صورتتان بمالید؛ باکتری های روی حوله ممکن است پوست شما را آزار دهند. همیشه از حوله های تمیز و نرم استفاده کنید.

گام دوم: مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب با پوست

التهاب هاي پوستي و قرمز شدن صورت مهم ترين نشانه هاي بی آبی پوست هستند. گاهی كمبود ويتامين ها و مصرف كم ميوه و مهم تر از همه چیز كمتر نوشيدن آب، شرایط پوست شما را کویری می کند.  بنابراین پس از شست و شو می توانید از یک مرطوب کننده ملایم برای صورتتان استفاده کنید. در بازار برندها و مواد مختلفی برای بازگرداندن رطوبت پوست شما وجود دارد. به یاد داشته باشید گاهی یک مرطوب کننده ساده هم می تواند کمک کننده باشد اما اگر خشکی پوستتان بیش از اندازه باشد یا صورتتان پوسته پوسته شود بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

کرم یا اسپری های ضد آفتاب باید همیشه و همیشه در کنار پوست شما باشد. تابستان و زمستان هم ندارد. پس فکر نکنید در پاییز می توانید ضد آفتاب را کنار بگذارید. برای یک محافظت کامل در برابر آفتاب، از ضد آفتابی با حداقل ۳۰ SPF استفاده کنید. در این صورت بلای بزرگی که نور خورشید می تواند بر سرتان بیاورد را دور می زنید. بله! صحبت از لک های آفتاب می کنیم که پوست یک دست شما را خال دار می کند! بر حسب نوع ضد آفتابی که انتخاب می کنید باید آن را بین دو تا چهار ساعت یک بار تجدید کنید. 

گام سوم: بخور بدهید

هر دو هفته یک بار پوست خود را در معرض بخور یک دوش آب داغ قرار بدهید تا منافذ آن که از چربی و آلودگی های روزانه یا آرایش انباشته شده، باز شوند. می توانید به جای این کار یک حوله را در آب داغ فرو کنید و سپس آرام روی پوست صورتتان بگذارید. این کار هم به پاک شدن منافذ پوست کمک می کند. اگر هم اهل گیاهان دارویی باشید ، بخور بابونه هم پوستتان را شفاف می کند، هم عطرش دلتان را می برد! در واقع بخور صورت علاوه بر اینکه سلول های مرده پوست را از بین می برد، به جریان خون در پوست هم کمک می کند؛ آکنه و جوش های سر سیاه روی صورت را هم با بخور می توانید از روی صورتتان دور کنید.

گام چهارم: شست و شو قبل از خواب

یک روز کاری را پشت سر گذاشته اید. شاید روی پوستتان آرایش هم داشته باشید. پس بهتر است ابتدا با یک آرایش پاک کن ملایم پوستتان را پاک کرده و سپس آن را شست و شو دهید. قبل از خواب حتما از یک کرم ضد چروک مناسب با جنس پوست و همچنین سن پوستی­تان استفاده کنید.

 

 مرطوب کننده ، آکنه ، ضد آفتاب ، جنس پوست ، پوست چرب ، رطوبت ، SPF

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام