همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید
همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید

همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید

می گویند مکمل های رشد مو باعث می شود موهای زائد بدن هم بیشتر شوند. می گویند این مکمل ها تاثیر درست و حسابی ندارند. اگر می خواهید واقعیت را بدانید، این مطلب را بخوانید.

خدمات زیبایی و آرایشی کودک

خدمات زیبایی و آرایشی کودک

در دنیای امروز کودکان هم مانند بزرگسالان به دلایل مختلفی نیاز به آرایش کردن دارند. که می‌توانید برای آرایش کودکان خود از خدمات آرایشی و زیبایی کودک در کلون استفاده کنید.

همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید

ریزش مو برای بسیاری از افراد یک کابوس است. برای همین است که ما قبل از اینکه به دنبال چاره برای حل مشکل ریزش مو باشیم، در پی جلوگیری از ابتلا به آن دست و پا می زنیم. یکی از راه های جلوگیری از این معضل استفاده از مکمل های دارویی است که مدعی هستند می توانند شما را از ریزش مو حفظ کنند. هیچ می دانید این مکمل ها از چه موادی تشکیل می شوند یا چه طور از ریزش مو جلوگیری می کنند؟!

ویتامین A، B(به خصوص B5 و B6)، C، D و E بهترین ویتامین ها برای سلامت و رشد مو هستند. بنابراین اگر یک مکمل دارویی این مجموعه ویتامین را همراه داشته باشد، می تواند تا حد زیادی جانِ تازه ای به رنگ و رخسار موی شما بدهد. هرچند بیشتر ما از این ویتامین ها برای رشد و احیای مو استفاده می کنیم، اما متخصصین پوست و مو می گویند قبل از استفاده باید بدانید که این ویتامین ها را کم دارید یا خیر!  علاوه بر این آنها معتقدند که جز این ویتامین ها میزان زینک، بیوتین و اسید فولیک موجود در خون شما هم بسیار مهم است. در واقع بسیاری از این ویتامین ها ریزش مو را کاهش می دهند اما به رشد مجدد مو کمک نمی کنند.

پس چه طور محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید؟! مکملی که تهیه می کنید نباید میزان چربی موی شما را کم یا زیاد کند. اگر نمی دانید کدام مکمل این خاصیت را دارد یا پزشکتان مشورت کنید تا با توجه به جنس موی شما بهترین گزینه را پیشنهاد دهد. یک مکمل خوب باید فولیکول های مو را تحریک کند. حواستان باشد که بسیاری از گیاهان دارویی می توانند در روند جان بخشی به موهایتان موثر باشد. با این حال هر مکملی را که روی پیشخوان داروخانه می بینید، نخرید. گیاه دم اسب، دانه کدو، برگ گزنه، کرچک و .... بهترین گزینه های مناسبی هستند. از سمتی شما برای نگهداری از موهایتان نیازمند بیوتین کافی هم هستید. بیوتین به بهبود وضعیت پوست و ناخن های شما هم کمک می کند و مصرف آن سلامت بیشتری را برای ابرو و مژه های شما همراه دارد.

آیا در صورت قطع مصرف مکمل‌ رشد مو ریزش موهایم بیشتر می شود؟!

استفاده از مکمل های تقویتی داروهای شیمیایی قوی نیستند. بنابراین قطع مصرف آنها باعث مشکلات حاد برای شما نمی شود. یعنی این طور نیست که شما با مصرف یک مکمل از ریزش مو جلوگیری کنید و با قطع مصرف آن ریزش مو بگیرید. ویتامین و مکمل ها خودشان را از طریق ورود به گردش خون به ریشه و پیاز مو می رسانند و این باعث می‌شود مو در چرخه طبیعی خودش رشد بهتری داشته باشد. پس عدم مصرف مکمل ‌آسیبی برای مو همراه ندارد.البته این را هم در نظر داشته باشید که عدم استفاده از این محصولات ممکن است موجب کمبود دوباره ویتامین های لازم بدن شود که ریزش مو می تواند نتیجه آن باشد.

آیا مکمل رشد مو موهای زائد بدن را افزایش می دهد؟!

قانون کلی این است که ویتامین های موجود در مکمل های رشد مو بیشتر روی ریشه و پیاز موی سر اثر می گذارد. اگر دوست دارید بیشتر بدانید، باید کمی درباره استروئید با هم حرف بزنیم. شیوه رشد موهای بدن در مقایسه با موی سر بسیار متفاوت است. اگر شما طول یک تار موی سر را با تار موی دستتان مقایسه کنید، متوجه می شوید که تارهای مو در سایر نقاط بدن به اندازه موی سر رشد نمی کنند. استروئید یک لیپید است که در بدن جانوران هم وجود دارد. استروئیدها در بدن انسان به شکل هورمون های استروژن، تستسترون و کورتیزول وجود دارد. چرخه رشد موهای زائد بیشتر وابسته به استروئیدهاست.  

آیا مکمل های رشد مو باعث جوش صورت می شود؟!

بسیار از افراد معتقد هستند که مصرف بیوتین به همراه ویتامین های گروه B ، باعث بروز جوش های پوستی می شود. راستش را بخواهید تحقیقات نشان داده اند که شواهد زیادی برای این مشکل وجود ندارد. در واقع سبک زندگی، دلهره ها و استرس روزانه، مشکلات هورمونی و ... هستند که نقش مهمی را در زمینه جوش صورت بازی می کنند.

 

 مکمل رشد مو، ریزش مو ، جوش صورت ، سبک زندگی ، پوست و مو ، ویتامین B

 

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام