شکلات پوست را دوست دارد
شکلات پوست را دوست دارد

شکلات پوست را دوست دارد

همه می گویند شکلات نخورید که مضر است! اما راستش این است که شکلات و کاکائو آن قدر برای سلامتی شما مفید است که باید این باور کهنه را دور بریزید.

آنچه باید درباره رژ لب بدانید

آنچه باید درباره رژ لب بدانید

تناسب رنگ پوست با رژ لب بسیار مهم است. از نحوه رژ لب زدن درست خبر دارید؟! خط لب را چه طور بکشید بهتر است؟!

شکلات پوست را دوست دارد

بعید به نظر می رسد کسی در دنیا باشد که شکلات را دوست نداشته باشد یا تا امروز برای خوردن شکلات ذوق و شوقی نشان نداده باشد. از کودکی هم به ما گفته اند شکلات برای سلامتی مضر است. اصلا گفته اند هر چیز خوشمزه ای در جهان برای سلامتی ضرر دارد. گرچه شکلات های شیرین می توانند به دلیل زیادی کالری دریافتی حال و روزِ لاغری شما را به خطر بیاندازند، خبر خوب این است که شکلات تلخ نه تنها برای شما آزارنده نیست، بلکه با پوستتان رفاقتی عاشقانه برقرار می کند!

شکلات تیره و تلخ یک منبع غنی شده از آهن، کلسیم و ویتامین های مختلفی مانند  A، B1 ، C ،D و Eاست که ترکیبشان با هم یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست محسوب می شود. اگر هر روز صبح کاکائو خالص را با صبحانه تان مخلوط و نوش جان کنید، می توانید تا حد زیادی به درمان پوست خشک کمک کنید. همچنین استفاده مستمر از شکلات و کاکائو به درخشش پوست شما هم اهمیت می دهد. شکلات تلخ و تیره حاوی ماده ای به اسم فلاونول است که پوست را در برابر آفتاب و آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. فلاونول  جریان خون را در سطح پوست تسریع کرده و با هیدراته کردن آن زیبایی چهره را افزایش می دهد.

استرس ها کاهش دهنده کلاژن و تولید آن هستند. خبر خوشحال کننده این است که وقتی مستمر از شکلات استفاده می کنید، چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی روی سطح صورتتان به دلیل کاهش کلاژن ناشی از انتشار هورمون های استرس از بین می رود. این یعنی شکلات تیره (که همان کاکائو باشد)، استرس را کاهش داده و از ترشح بیش از حد هورمون های استرس هم جلوگیری می کند. شکلات تلخ همچنین برای روشن کردن لکه های پوست و علائم آکنه هم کاربرد دارد. یادتان باشد شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و مواد معدنی زیادی هم دارد. به همین خاطر مصرف مرتب آن به پیشگیری از اختلالات قلبی و عروقی کمک می کند، خطر سکته قلبی را کاهش می دهد و در درمان کم خونی هم موثر واقع می شود. شاید باورتان نشود اگر بگویم که میزان قند موجود در شکلات تلخ آن قدر اندک است که بر بدن شما تاثیر بدی نخواهد داشت. در واقع فلاونوئیدهای شکلات تلخ می توانند تا حد زیادی سطح انسولین بر قند خون را کنترل کنند.

کاکائو پروتئین بالایی دارد. شاید به همین دلیل است که نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش به ورزشکاران توصیه می شود. یک فنجان شیر ۸ تا ۱۱ گرم پروتئین دارد، در حالی که یک فنجان شیرکاکائو ۱۷ تا ۲۵ گرم پروتئین به بدن شما اضافه می کند. این حجم پروتئین پس از ورزش بافت ها را ترمیم‌ می کند و توده ماهیچه ای شما را برای احیا آماده تر می کند. در عین حال چون شیرکاکائو کربوهیدرات کافی هم دارد به سلامتی شما اهمیت داده و قند شیر انرژی از دست رفته تان را بر می گرداند.

ماسک شکلات، مرطوب کننده پوست

اگر تا امروز تنها استفاده ای که از کاکائو و شکلات داشته اید، خوردنش بوده، سخت اشتباه کرده اید. ماسک های شکلات بی شماری در دنیا برای پوست استفاده می شود که هر کدام خواص خود را دارند. 50 گرم شکلات تلخ (هفتاد درصد به بالا) را به روش بن ماری (روی بخار آب کتری) آب کنید. یک قاشق از این مایع به دست آمده را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و دو دقیقه مرتب هم بزنید تا کاملا همگن شود. سپس یک زرده تخم مرغ را به این ماده اضافه کنید و هم بزنید. از این ماسک هفته ای دو بار روی پوست تمیز و به مدت بیست دقیقه استفاده کنید تا رطوبت صورتتان تامین شود.

ماسک شکلات، روشن کننده پوست

دو تکه کوچک شکلات تلخ تخته ای را روی بخار آب کتری ذوب کنید و از روی حرارت بردارید. کمی پودر جوانه گندم در این مایع که هنوز گرم است بریزید و آن را هم بزنید. آن قدر که نه سفت و سنگی شود و نه شل و وارفته باقی بماند. حالا یک لیمو ترش کوچک را از وسط نصف کرده و آب نصف آن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. خمیری که به دست می آورید برای روشن کردن سطح پوستتان عالی عمل می کند. این خمیر را به تمام قسمت های صورت و قسمت های لک دار سطح پوست بدنتان بمالید، بیست دقیقه صبر کنید و به حمام بروید. برای این که بهترین نتیجه را از این ماسک بگیرید، دو بار در هفته قبل از حمام از آن استفاده کنید.

ماسک شکلات، بازسازی کننده پوست

دو قاشق غذاخوری شکلات بن ماری شده را با یک قاشق چای خوری روغن بادام تلخ و یک قاشق چای خوری روغن گل سرخ مخلوط کنید. بهتر است قبل از اینکه گرمای این ماسک به طور کل از بین برود از آن استفاده کنید. ماسک را روی صورتتان بگذارید و بین بیست تا سی دقیقه تحمل کنید. سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید. این ماسک به بازسازی سلول های پوستی شما کمک کرده و تولید کلاژن را بسیار تحریک می کند. می توانید هفته ای یک بار از آن استفاده کنید تا ظرف مدت یک ماه متوجه تغییر پوستتان شوید.

 

 شکلات ، مرطوب کننده ، استرس ، شکلات تلخ ، کاکائو ، ماسک شکلات ، روشن کننده

 

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام