اگر با آرایش می خوابید، بخوانید!
اگر با آرایش می خوابید، بخوانید!

اگر با آرایش می خوابید، بخوانید!

وقتی با صورت آرایش شده به خواب می روید، خودتان را در معرض مشکلات زیادی قرار می دهید.

تناسب رنگ مو با چهره

تناسب رنگ مو با چهره

موهایتان را رنگ کرده اید و به نظرتان یک شکل عجیبی از آب درآمده اید؟! راستش را بخواهید همه چیز زیبایی شما به تناسب رنگ چهره و مو ربط دارد.

اگر با آرایش می خوابید، بخوانید!

همه ما در طول روز از مواد آرایشی استفاده می کنیم. یعنی کم آرایش ترین زن دنیا هم که باشی، لااقل یک کرم ضدآفتاب که می زنی! برای همین است که پوست صورتمان در طول روز با مواد مختلفی در ارتباط است. اما اگر هر روز که به خانه می رسید، مشغول کار می شوید و بعد هم خسته خودتان را روی تخت خواب رها می کنید و خوابتان می برد، باید بیشتر با هم حرف بزنیم.

وقتی صورتتان را بدون پاکسازی اولیه و با ارایشی که یک روز روی پوستتان زندگی کرده، روی بالش می گذارید و به خواب رنگی فرو می روید، هورمون های بدنتان را تحت تاثیر قرار نمی دهید، اما در آنچه بدن برای به دست آوردنش تلاش می کند، اختلال جدی ایجاد می کنید. بدن انسان بسیاری از فرآیندهای ترمیمی و بازسازی خودش را هنگام خواب انجام می دهد. خودتان را جای یک بدن سالم بگذارید. اصلا دلتان می خواهد طی این جریان با یک لایه یا ملات از مواد آرایشی مواجه شوید؟!

مدت زمانی که شما در خواب هستید، این فرصت را برای بدن فراهم می کنید تا پس از خستگی، استرس و فشارهای روزانه، هورمون رشد و بازسازی تمامی اندام های بدن از جمله پوست را ترشح کند. گرچه این هورمون در طول روز هم در بدن ترشح می شود، اما اوج ترشح آن یک ساعت پس از لحظه ای است که شما قدم به چرخه خواب شبانه تان گذاشته اید. در طول این زمان، هورمون رشد برای بازسازی و ترمیم آسیب های پوستی که از مواجهه با خورشید و نور گرمش، هوای سرد و بادهای سردترش، آلودگی ها و ... وارد عمل می شود.

تغییر و تبدیل سلول های اپیدرمی پوست، سلول های جدید پوست به سمت رویه هل داده می شوند و سلول های قدیمی که روی پوست قرار داشتند، شروع به ریزش می کنند؛ در واقع نزدیک به ۵۰ میلیون سلول پوستی که در روز به طور طبیعی فرو می ریزند، با آرایشِ پاک نشده شما، در دام می افتند. نتیجه واضح است. یک جوش درشت و سرخ رنگ در صبحی که از خواب بیدار شده اید تمام فضای ذهنتان را پر می کند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. کم کم و در طول زمان با کمک افزایش سن، چین و چروک های ریز و درشت بیشتری سراغتان را می گیرند. در عین حال هیچ وقت نمی توانید طراوت پوست را حفظ کنید.

خطر بعدی و مشکلی که برای شما پیش می آید به طور مستقیم به پوستتان بر نمی گردد. بلکه این بالش شماست که زندگی پوستی تان را خراب می کند. خوابیدن با آرایش، می تواند روکش بالش شما را لکه دار و چرب کند. هرچند این آلودگی به چشم شما نیاید و به ظاهر هم بالش تمیزی داشته باشید. آن وقت است که حتی در شب هایی که پوست خود را به خوبی شسته اید یا پاکسازی کرده اید، خوابیدن روی بالشی که روکشش به آرایش های شب های قبل آغشته است، می تواند تمام تلاشی که برای پاکسازی پوست خود انجام داده اید را بی نتیجه کند.

تا اینجا تمام چیزهایی که گفتیم برای پوست صورت شما بود. ریمل‌ های ضدآبی که شما قبل از خواب به پاک کردنشان اهمیت نداده اید، باعث کشیده شدن ریشه مژه هایتان می‌شود. این مساله در نهایت به ریزش یا کنده شدن مژه و کم‌پشتی آن منجر می شود. حتی اگر ریمل شما ضدآب هم نباشد، تماس مژه با بالش یا مالیدن چشم باعث تضعیف ریشه مژه ها خواهد شد. از طرفی خوابیدن با خط چشم هم احتمال عفونت چشم را بالا می‌برد. به هر حال ممکن است در طول شب شما چشمتان را بمالید و دور پلک ایجاد حساسیت کند.

 

ضد آفتاب ، آرایش ، مژه ، پاکسازی ، استرس ، ریمل ، جوش

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام