مکمل زینک زیبایی را به شما هدیه می دهد
مکمل زینک زیبایی را به شما هدیه می دهد

مکمل زینک زیبایی را به شما هدیه می دهد

برای داشتن پوست، مو و ناخن زیبا بهتر است مکمل زینک(روی) مصرف کنید.

درباره شامپو چه می دانید؟!

درباره شامپو چه می دانید؟!

استفاده از شامپوهای نامناسب تجربه نا آشنایی نیست. هر آدمی ممکن است حداقل یک بار از این مساله نیش خورده باشد. اما برای پیدا کردن یک شامپوی مناسب باید چه کاری کرد؟!

مکمل زینک زیبایی را به شما هدیه می دهد

 

روی پس از آهن فراوان ترین عنصر جزئی در بدن انسان است. عنصر روی به فعالیت حدود صد آنزیم مختلف (به خصوص آنزیم هایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربو هیدرات ها فعالیت می کنند) در بدن دخالت می کند. میزان مناسب این ماده در عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است و به ترمیم زخم ها، تقویت قوای پنجگانه بدن رشد و تکامل جنین در بارداری، نقش دارد. در عین حال روی یکی از مهم ترین مواد معدنی در سلامت پوست، استحکام ناخن ها و تقویت ساختار مو است. کمبود این ماده در بدن انسان موجب اختلال در جذب مواد غذایی و خواب می شود. قرص و مکمل زینک (گاهی زینک پلاس) برای سلامت و زیبایی پوست، ناخن و مو بسیار مفید است. این یعنی اگر این ماده را به اندازه کافی در بدنتان نداشته باشید، دچار ریزش مو، نرمی ناخن و خشکی پوست خواهید شد.

واقعیت این است که هر چیزی در بدن بخواهد به ساخت پروتئین کمک کند، به روی نیاز دارد. بیشتر سلول های بدن، آنزیم ها و هورمون ها تا زمانی که زینک دریافت نکنند قادر به تقسیم و تکثیر نخواهند بود. از همین جا می توان نتیجه گرفت که برای داشتن مو و پوست سالمی که قدرت ترمیم خود را داشته باشد شما باید زینک دریافت کنید. از طرفی همان طور که می دانید بخش بزرگی از پوست را کلاژن می سازد و روی برای تولید کلاژن هم ضروری است. به همین خاطر برای داشتن پوستی سالم و شاداب نیاز داریم تا این ماده در بدنمان وجود داشته باشد. دریافت مکمل زینک علاوه بر ایجاد سلامت پوست به شما کمک می کند از ریزش مو فرار کنید و موهای سالم تر و درخشان تری داشته باشید؛ چون مو هم از پروتئینِ کراتین ساخته شده و ریزش آن ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن دارد. همچنین میزان مناسب زینک در بدن به ناخن های شما فرم می دهد و نرمی آنها را با استحکام جایگزین می کند.

مکمل زینک را کی مصرف کنیم؟!

بهترین وقت مصرف مکمل روی یک ساعت قبل یا دو ساعت  بعد از مصرف وعده های غذایی است. اگر این مکمل را پزشک برای شما تجویز کرده بهتر است از او درباره بهترین وقت هم سوال کنید. یادتان هم باشد که اگر به مشکلات گوارشی (به خصوص در معده) مبتلا هستید، بهتر است این مکمل را همراه غذا مصرف کنید.

بدن من چه قدر زینک لازم دارد؟!

توصیه عمومی پزشکان درباره مصرف قرص زینک برای بزرگسالان روزانه پانزده میلی­گرم است. نوزادان از هفت ماهگی (تا سه سال) روزانه سه میکروگرم، کودکان پس از سه سالگی پنج میکروگرم، نوجوانان یازده میکروگرم در روز به این مکمل احتیاج دارند. البته در نظر داشته باشید که خانم ها زینک بیشتری لازم دارند و به خصوص در دوران بارداری این مکمل باید تحت نظر پزشک و با دوز توصیه شده توسط او مصرف شود.

از کجا بفهمم نیاز به مکمل زینک دارم؟!

بسیاری از آزمایش ها می توانند میزان زینک در بدن شما و کمبود آن را مشخص کنند. با این حال کمبود روی علائمی دارد:

جوش ها، آکنه، خارش و آلرژی های پوستی

ریزش مو

نازک شدن تار مو

لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها

نرمی شدید ناخن

از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی

ضعف و کمبود انرژی

احساس ضعف در سیستم ایمنی(یا تشخیص پزشک در این زمینه)

ابتلای مکرر به بیماری های عفونی

ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی (سرماخوردگی ها)

 

زیبایی ، ریزش مو ، کراتین ، مکمل زینک ، زینک پلاس ، نرمی ناخن ، خشکی پوست

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام