رهایی از موخوره ها
رهایی از موخوره ها

رهایی از موخوره ها

موی شما هر شکل و جنس و اندازه ای که داشته باشد، ممکن است به موخوره دچار شود. برای رهایی از این مشکل باید بیشتر درباره موخوره بدانیم.

خدمات ترمیم کاشت ناخن

خدمات ترمیم کاشت ناخن

ترمیم کاشت ناخن در زمانی که رشد ناخن ها باعث می شود مواد کاشته شده روی ناخن شما از کناره ها فاصله بگیرند به کار می‌رود. که خدمات حرفه ای ترمیم ناخن در کلون استفاده کنید.

رهایی از موخوره ها

موخوره یکی از بزرگ ترین دردسرهایی است که یک زن را با خودش دست به یقه می کند. خیال کن آن همه زحمت و تلاش و رسیدگی به موها کرده ای که بلندشان کنی و حالا موخوره های بی دلیل سر تا بالای ساقه های مو را برداشته اند و می خواهند زیر قیچی بروند. چه مو‌هایتان بلند باشد چه کوتاه، چرب باشد یا خشک به حال موخوره فرقی ندارد. یعنی هر جوری که باشی هم از این موجود نا مهربان در امان نیستی.

موخوره چیست؟!

بر خلاف تصوری که ما همیشه داشته ایم، موخوره فقط دو شاخه شدن مو در ساقه نیست. وقتی مو در قسمت ساقه شكاف بردارد، دو یا چندشاخه شود، نقطه های سفید روی سطح آن دیده شود و در اثر شانه کشیدن خرد شود هم شما درگیر موخوره شده اید. موخوره در واقع آسیب به كوتیكول محافظ مو است که فـیبر داخلی آن را  فرسوده می کند. هرچند موخوره ممکن است در موهای خشک راحت تر ایجاد شود، اما هیچ جنس مویی از این مساله در امان نیست. علت اساسی این بیماری مو، از بین رفتن رطوبت کافی موی شماست. استفاده از سشوار نامناسب، حرارت دیدن، آفتاب خوردن زیاد مو، شانه کردن مو وقتی که خیس هستند، استفاده از مواد شوینده بسیار شیمیایی و ... مواردی هستند که می توانند رطوبت مو را از بین ببرند. بنابراین وقتی خودتان را در برابر چنین مواردی قرار می دهید، باید از مو در برابر موخوره مراقب لازم را هم انجام دهید. موخوره علاوه بر اینکه درخشندگی ساقه مو را از بین می‌ برد، طراوت کلی چهره شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

راهکارهای طبیعی‌ برای جلوگیری از موخوره‌

علاوه بر این که برای از بین بردن موخوره شما باید هر دو ماه موهایتان را کوتاه (نوک گیری) کنید، یکی از مهم ترین راه های فرار از ابتلا به موخوره ماساژ مرتب سر است که جریان خون را در پوست افزایش می دهد. وقتی شدت جریان خون در پوست سر شما زیاد شود، احتمال ابتلا به موخوره های مزاحم کم می شود. اگر حوصله کنید و از ترکیب روغن نارگیل و زیتون هم هنگام ماساژ استفاده کنید که چه بهتر! یکی دیگر از راه هایی که پیش روی شماست، استفاده از یک موز کاملا رسیده است. همان موزی که به دلیل سیاه شدن، دوست ندارید در بشقاب مهمان بگذارید را بردارید و به آن یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. هفته ای دوبار قبل از حمام این ماسک را روی موهایتان بزنید و بعد از یک ساعت به حمام بروید. همیشه در حمام یک ظرف سرکه داشته باشید و آن را به نسبت یک به ده با آب مخلوط کنید. پس از شست و شوی کامل از این مخلوط روی موهایتان بریزید و دیگر آن را آبکشی نکنید.

 راهکارهای درمانی برای جلوگیری از موخوره‌

 اگر از نرم کننده استفاده می کنید(که بهتر است استفاده کنید)، آن را درست مطابق دستوری که روی محصول نوشته شده است به موهایتان بزنید. همیشه یک نرم کننده مو برای داخل حمام داشته باشید و یک نرم کننده برای موی خشک هم تهیه کنید. شامپوهای شدیدا شیمیایی را فراموش کنید و به ملایمت با موهایتان رفتار کنید. سرم درخشان کننده و از بین برنده موخوره، هم محصولاتی هستند که امروزه در همه فروشگاه ها پیدا می شوند. می توانید از این محصولات کمک بگیرید. اگر دوست دارید یک اسپری ضد آفتاب مخصوص مو هم برای روزهای کنار استخر و آفتاب گرفتن تهیه کنید. وقت خشک کردن مو‌هایتان را با حوله نپیچانید و چنگ هم نزنید. راستی یادتان باشد روبالشی های ساتن که الکتریسیته ایجاد نمی کنند هم بسیار به شما کمک می کند.

 

موی خشک ، موخوره ، گلاب ، رطوبت مو ، جلوگیری از موخوره ، موز ، نرم کننده

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام