جوش زیر پوستی چیست؟!
جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش های زیر پوستی صورتتان را پر کرده.. از ریزترین تا درشت ترین این جوش ها حال و روز چهره شما را به هم می ریزد. ولی راه نجات از جوش های زیر پوستی اینجاست.

کلون آرایشگاه را به خانه شما می آورد

کلون آرایشگاه را به خانه شما می آورد

دنیا آنقدر تازه و جدید شده است که دیگر برای دریافت خدمات زیبایی هم نیازی به طی مسافت نیست! اپلیکیشن کلون را بیشتر بشناسید.

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش زیر پوستی نوع خاصی از جوش است که در عمق پوست شکل می گیرد و به راحتی دیده نمی شود. اما اگر شما روی سطح پوستتان دست بکشید وجود آن را احساس می کنید. جوش های زیر پوستی از ترکیب چربی پوست خود شما و آلودگی های محیطی به وجود می آیند. در واقع آنها غده (گاهی دردناک) زیر پوست شما شکل می دهند که مثل جوش های دیگر سرش به سمت سطح پوستتان نیست.

چرا جوش زیر پوستی می زنیم؟!

اگر شما درگیر جوش های زیر پوستی باشید حتما می دانید که این مزاحمان پوست همیشه در نقاطی دیده می شوند که چربی بیشتری دارد. یعنی صورت، گردن، بازوها، کمر و گاهی روی قفسه سینه بیشتر مستعد جوش زیر پوستی هستند. وقتی چربی و آلودگی پوست با هم ترکیب شوند و منافذ پوست شما را ببندند، شما جوش زیر پوستی می زنید. اما این جمله به معنی این نیست که وقتی یک فرد جوش های زیر پوستی دارد، حتما بهداشت را رعایت نکرده است! گاهی پوست که همیشه لایه از سلول های مرده را روی خودش دارد، توانایی دفع این سلول ها را ندارد. یعنی سلول های مرده پوست به چربی می چسبند و منافذ پوست را می بندند و تشکیل جوش می دهند.

گاهی هم این مساله کاملا ژنتیکی است. یعنی بسیاری از ما به طور ژنتیکی غده های سباسه(چربی ساز) بیش فعالی داریم. یکی دیگر از دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی، دوره بلوغ است. یعنی زمانی که بدن با تغییر هورمونی مختلف رو به رو می شود. اگر در دوره بلوغ نباشید، احتمال بعدی مشکلات هورمونی است. آکنه بزرگسالی به خاطر به هم ریختن تعادل هورمون ها در بدن به وجود می آید. راستی یادتان هم باشد جوش یکی از مهم ترین علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) هم هست. رشد باکتری روی پوست هم یکی از علت های جوش زیر پوستی است. زمانی که شرایط پوست شما برای رشد باکتری ها آماده باشد، آنها از چربی پوست تغذیه می کنند و باعث التهاب پوستی می شوند. تغذیه شما هم یکی از مهم ترین عوامل ایجاد جوش های زیر پوستی است. غذاهای سرخ شده، فرآوری شده، پر ادویه و ناسالم  غدد چربی پوست را تحریک می کنند. این را هم بدانید که بسیاری از داروهای صرع و حاوی آندروژن ممکن است ایجاد جوش زیر پوستی کنند. همه این ها که گفتیم را یک گوشه نگه دارید و به این فکر کنید که کدام عاملِ خاموش از همه این ها قدرتمند تر است؟! استرس گرچه به تنهایی  باعث جوش نمی شود اما با آزاد کردن مواد شیمیایی التهابی راه بروز جوش های زیر پوستی (و هر نوع جوش) را هموار می کند.

جوش زیر پوستی را چه طور درمان کنیم؟!

اگر تعداد جوش های زیر پوستی روی صورتتان زیاد شده است در مرحله اول کمپرس گرم را امتحان کنید. یک حوله تمییز را در آب داغ قرار دهید و بعد آب اضافی آن را بگیرید و روی جوش قرار دهید. چندین با این مرحله را تکرار کنید تا جوش سر باز کند و به سطح پوست بیاید. می توانید به جای آب داغ از ترکیب آب و آبلیمو هم استفاده کنید. اگر این کار اثر ندارد یا فکر می کنید تعداد جوش های زیر پوستی شما بیشتر از این حرف هاست، خودتان را به پزشک نشان دهید تا آزمایش های لازم را برای تشخیص دلیل این جوش ها انجام دهید. در عین حال اگر مشکل شما هورمونی و داخلی نبود، درمان های خانگی زیر را انجام دهید:

 

قاعدگی ، آکنه ، دارچین ، جوش زیر پوستی ، مستعد جوش ، خمیردندان ، کمپرس گرم

 

پسندیدم 7

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مدیریت وب سایت پسندیدم 0 | پاسخ

مرسي كلون هميشه برقرار باشي

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

با آرزوی موفقیت برای کلون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

عالی بود . ممنونم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ممنون از نکات خوبتون👌

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مطلبتون بسيار كارآمد بود ممنون كلون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مطلب مهمي رو عنوان كرديد ممنون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

این کارا واقعا با تکرار جواب میده

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ارايشگاه اينترنتي كلون از شما بابت مطالب بسيار مفيد در مورد جرش هاي صورت وپاكسازي ان تشكر وقدر داني مي نمايم

منو خانه وارد شوید ثبت نام