آیا موهای من ریزش دارد؟!
آیا موهای من ریزش دارد؟!

آیا موهای من ریزش دارد؟!

گاهی ریزش مو در سطحی است که شما نمی توانید به درستی متوجه شوید باید نگران باشید یا خیر! هیچ می دانید که اصلا کی باید نگران ریزش مو باشید یا چه کارهایی برای آن انجام دهید؟!

اهمیت برنامه ریزی در یک سازمان

اهمیت برنامه ریزی در یک سازمان

اینکه برنامه ریزی چیست و چه فرآیندی دارد، همواره مورد بحث متخصصین بوده است. اما واقعا چه قدر از برنامه ریزی سازمانی می دانید؟!

آیا موهای من ریزش دارد؟!

ریزش مو در طول روز و به خاطر شانه کردن یا شست و شو یک اتفاق طبیعی است. اما اگر تصور می کنید ریزش موهای شما بیش از حد است و هر روز حجم موهایتان کم می شود، بهتر است با یک پزشک متخصص صحبت کنید. یادتان باشد انسان ها به طور میانگین حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را در هر روز از دست می دهند. البته این اندازه ریزش مو با سن شما ارتباط مستقیم دارد و هر چه مسن تر شوید، ممکن است موهایی بیشتری را در یک شبانه روز از دست بدهید. در واقع این ریزش های روزانه نباید باعث وحشت شما بشود چون بدن شما به سرعت تارهای جدید مو را جایگزین می کند.

با این حال اگر فکر می کنید روند ریزش موهایتان عجیب شده است، می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

برای اینکه بدانید ریزش موهای شما مساله جدی و نگران کننده است یا اینکه کاملا عادی است؛ باید ابتدا شرایط پیاز موی سرتان را بررسی کنید. برای آزمایش پیاز مو، یکی از تارهای موی سرتان را با دست بکنید. بعد این تار مو را از قسمتی که کنده اید روی کف دست دیگرتان بچسبانید. سپس موی کف دستتان را فوت کنید. اگر تار مو به راحتی از روی دست شما پرواز کرد و به زمین افتاد یعنی ریشه و پیاز موی سرتان بسیار ضعیف است و این خود به معنی خطر ریزش مو است. اما اگر تار مو در کف دست باقی بماند و به راحتی پرواز نکند، مشکلی وجود ندارد که نگران آن باشید.

بعد از آزمایش پیاز مو می توانید آزمایش کشیدن را انجام بدهید. حدود پنجاه عدد تار موی خود را در دست بگیرید و آنها را کمی بکشید. اگر حدود 5 تار مو از میان این تعداد ریخت شما ریزش موی طبیعی دارید، اما اگر تعداد آنها بیشتر از این بود، باید برای درمان ریزش مو به پزشک مراجعه کنید. پس از این آزمایش تست شانه را هم انجام دهید. قبل از حمام موهای خودتان را از قسمت بالای سرِ شانه کنید و آن را به سمت جلو بیاورید. این کار را حدود سه دقیقه ادامه بدهید. در حالت عادی باید حدود 50 تار مو بریزد و بیشتر از آن، نشانه ریزش غیر طبیعی موهاست.

دلایل ریزش مو

ریزش مو می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

 

اگر نگران ریزش مو هستید:

 

ریزش مو، ماساژ ، موی خیس ، پیاز مو ، آزمایش پیاز مو ، کمبود آهن ، تغییرات هورمونی

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام