برای داشتن پوست زیبا تغذیه سالم داشته باشید
برای داشتن پوست زیبا تغذیه سالم داشته باشید

برای داشتن پوست زیبا تغذیه سالم داشته باشید

پوست که یکی از مهم ترین قسمت های بدن است، نیاز به مراقبت دارد و برای این مراقبت باید مواد لازم را برای ترمیم و شادابی به آن برسانیم.

زن و سینما

زن و سینما

چه قدر به سیمای زنان در دنیای سینما توجه کرده اید؟! شخصیت زنان در فیلم ها چه قدر ذهن شما را به خود مشغول می کند؟! کلون با شما در این زمینه گپ می زند.

برای داشتن پوست زیبا تغذیه سالم داشته باشید

برای زیبایی پوستتان چه کارهایی انجام می دهید؟! احتمالا کرم های مناسب پوستتان را می خرید، به شست و شوی مرتب پوستتان اهمیت می دهید، ماساژ جوان سازی را مرتب انجام می دهید و سعی می کنید همواره پوستی صاف داشته باشید. با این حال فراموش نکنید که تغذیه مناسب برای پوست شما بسیار موثر است. یعنی پوست درخشان، لطیف و هالیوودی و داشتن ظاهر سالم و سنِ پوستی درست، نیازمند تغذیه سالم است. راستش را بگویم برایتان هیچ چیز نمی تواند به اندازه غذای سالم سلامت پوست شما را تضمین کند؛ چون پوست که یکی از مهم ترین قسمت های بدن است، نیاز به مراقبت دارد و برای این مراقبت باید مواد لازم را برای ترمیم و شادابی به آن برسانیم. به همین خاطر ما سه قانون اولیه برای داشتن پوست سالم را برایتان توضیح می دهیم:

قانون اول: آب پوست را زنده نگه می دارد

حتما می دانید که اگر پوست شما رطوبت كافی داشته باشد، چروك نمی شود. اما این رطوبت را باید از کجا به پوستتان تقدیم کنید؟! مصرف مقدار زیادی آب در روز کمک می کند آب مورد نیاز برای تعریق پوست شما هم فراهم شود. بنابراین پوست خشک نمی شود (چربی با رطوبت تفاوت دارد!). اگر برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که در هر شبانه روز بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید، می توانید به طور کامل آب مورد نیاز بدن را تامین کنید. یادتان باشد قهوه، چای پر رنگ، نوشابه و آبمیوه های صنعتی منابع درستی برای تامین آب بدن نیستند. چون به دلیل وجود كافئین یا شکر و مواد مُدر (ادرار آور) حتی می توانند بدن شما را خشک و خشک تر کنند.

قانون دوم: چای سبز آب رسان است

شاید بارها از خوبی های چای سبز شنیده باشید. برای لاغری و چربی سوزی، برای داشتن موهای براق و... . با این حال این چای دوست بسیار خوبی برای پوست شما هم هست. چای سبز رطوبت مورد نیاز پوست را به سادگی تامین می کند. آنتی اکسیدانی که در این نوع خاص از چای وجود دارد، پوست را در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید، محافظت می کند. در واقع چای سبز اشعه مضر خورشید را خنثی کرده و یک لایه محافظتی روی پوست شما ایجاد می کند. از طرفی این چای در برابر رادیکال های یک سپر مقاوم است که کمک می کند، آلودگی و دود سیگار آسیبی به پوست شما وارد نکند. این چای آنتی اکسیدان هایی دارد که علاوه بر پوست موی شما را هم شفاف نگاه می دارد.

قانون سوم: پوستتان را از شکر دور نگه دارید

وقتی یک غذای پر از شکر می خورید، یا وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید و لیوان چایتان را پر از شکر می کنید، بدن شما این شکر را به سرعت تبدیل به گلوکز می کند. این گلوکز نامرد، سطح انسولین خون شما را بالا می برد. بعد وقتی انسولین بدن بالا رفت، التهاب های پوستی و پف کردگی ها خودشان را نشان می دهند. در واقع ورود زیاد شکر به بدن به معنی شفافیت کمتر پوست، چروک های ریز و درشت بیشتر و شدید شدن  مشکلاتی مثل جوش های صورت و آکنه است. شاید برای همین است که امروزه متخصصین تغذیه شکر را مرگ سفید معرفی می کنند نه نمک! از سمت دیگر شکر به کلاژن و الاستین در بدن می چسبد و باعث ایجاد چروک و شکستگی در پوست شما می شود. یادتان باشد هر چه بیشتر شکر و خوراکی های شیرین بخورید، پوست بدتری خواهید داشت.

 

چای سبز ، ماساژ ، جوان سازی، کلاژن ، آبرسانی ، پوست سالم ، تغذیه سالم

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام