با جوش سر سیاه بینی چه کنیم؟!
با جوش سر سیاه بینی چه کنیم؟!

با جوش سر سیاه بینی چه کنیم؟!

جوش های سرسیاه بینی، حالتان را بد کرده است. نمی دانید با آنها چه کنید و اصلا نمی دانید چرا تعدادشان روز به روز بیشتر می شود؟! این مطلب را بخوانید.

اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!

اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!

اپیلاسیون با موم فواید بسیاری دارد. این روش علاوه بر اینکه شر موهای زائد را کم می کند، یک پاکسازی سطحی برای پوست شما هم هست.

با جوش سر سیاه بینی چه کنیم؟!

جوش های سر سیاه و ریز ریز روی بینی، یکی از مزاجم ترین موجودات در زمینه زیبایی شما هستند. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که در هفته چند بار با ناخن های دراز به جان بینی تان می افتید تا از سر آنها خلاص شوید؛ ولی این جوش ها سر سخت تر از این حرف ها هستند و هر کاری می کنیم دست از سرمان بر نمی دارند. با این حال همیشه برای هر مشکلی چاره هایی هم هست.

جوش های سر سیاه بینی از کجا می آیند؟!

قبل از اینکه بخواهیم به درمان جوش های سرسیاه بینی بپردازیم، خوب است بدانیم این مزاحم های زیبایی اصلا از کجا می آیند. اولین مساله ای که باید بدانید این است که گاهی ترشح هورمون های بدن ایجاد کننده جوش های سر سیاه روی پوست و به خصوص بینی هستند. «دی هیدروتستوسترون» هورمونی است که با تحریک فعالیت غدد چربی احتمال دارد راه منافذ پوست را ببندد. وقتی منافذ بسته می شود، جوش های سر سیاه روی پوست شکل می گیرند. اما جدا از هورمون ها استفاده نادرست از محصولات آرایشی هم می تواند جوش های سر سیاه بینی را ایجاد کنند. وقتی شما با استفاده از کرم های آرایشی، پوست را بیش از اندازه لزوم چرب می کنی، علاوه بر منافذ پوست راه فولیکول های مو هم مسدود می شود و باز جوش های سر سیاه روی پوستتان ایجاد می شود.

یادتان باشد استفاده از داروهایی که فنی توئین، استروژن، تستوسترون و استروئید دارند هم ممکن است مشکل جوش های شما را بیشتر کند. پزشکان معتقدند میان استرس و جوش های سر سیاه رابطه مستقیمی وجود ندارد اما چون استرس توانایی به هم ریختن هورمون های بدن را دارد، ممکن است دلهره های روزانه شما هم ایجاد جوش سر سیاه کنند. کافئین، نیکوتین و الکل هر کدام به نوبه خودشان نقش پر رنگی در ایجاد این جوش ها دارند. قهوه، غدد چربی پوست را تحریک میکند، الکل ترشح چربی در پوست را به هم می زند و دود سیگار منافذ باز صورت را مسدود می کند. سرخ کردنی ها، خوراکی های زیادی شیرین و کربوهیدرات ها هم اثر بدی روی پوست می گذارند.

جوش های سر سیاه بینی را چه طور از بین ببریم؟!

خوشتان بیاید یا نه، هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای جوش های سر سیاه بینی وجود ندارد! اما راه های زیادی هست که می توان اندازه آنها را کم کرد و پوست را به حالت بهتری درآورد. داروها و کرم هایی هم هستند که باید حتما با توجه به تشخیص پزشک استفاده شوند. اما درمان های خانگی هم در این زمینه بسیار کمک کننده هستند. یکی از مهم ترین موادی که می تواند به داد شما برسد، ماسک سفیده تخم مرغ است. این ماسک  منافذ پوست را می بندد و در عین حال که پوستتان را پاکسازی می کند، از ایجاد جوش های جدید هم جلوگیری می کند. یک سفیده تخم مرغ را جدا کنید و با قلمو روی بینی بزنید. بعد یک پارچه نخی یا کتان نازک را روی آن بگذارید و صبر کنید تا کامل خشک شود. اگر جوش های مقاومی دارید می توانید بعد از خشک شدن سفیده تخم مرغ روی بینی ، یک بار دیگر همین مراحل را تکرار کنید. وقتی سفیده تخم مرغ کاملا خشک شد، پارچه را با دقت و ملایمت از روی بینی بردارید.

یکی دیگر از درمان های خانگی برای جوش سرسیاه بینی، ماسک خاک رس و ذغال فعال است. چون این دو ماده می توانند الودگی را از سطح پوست شما حذف کرده و آن را لایه برداری کنند. یک قاشق غذاخوری خاک رس (سفید، سرخ یا سبز فرقی ندارد) را یا یک قرص ذغال فعال (یا یک قاشق چای خوری پودر آن) مخلوط کنید. بعد به این مقدار آب اضافه کنید تا خمیری به غلظت ماست چکیده به دست بیاورید. این ترکیب را حتما در ظرف شیشه ای درست کنید و سراغ ظروف فلزی و پلاستیکی نروید. ماسک را روی بینی خود بمالید و بیست دقیقه صبر کنید؛ وقتی کاملا خشک شد، بینی را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

 

سفیده تخم مرغ ، جوش سر سیاه، جوش سر سیاه بینی ، منافذ پوست ، کافئین ، ترشح چربی ، ماسک خاک رس

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام