از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید
از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید

از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید

درست است که آرایش شما را زیباتر می کند اما عادت های اشتباه آرایشی جانتان را به خطر می اندازد. آنها را کنار بگذارید.

همه آنچه باید درباره شوره سر بدانید

همه آنچه باید درباره شوره سر بدانید

اگر شوره سر امانتان را بریده است و نمی دانید باید با ان چه کنید، این مطلب را بخوانید تا نفس راحتی بکشید.

از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید

آرایش کردن یکی از محبوب ترین تفریحات زنان است. یک جوری حال دل آدم را خوش می کند که اصلا باورتان نمی شود با یک آرایش معمولی چه قدر حال و روزتان بهتر شده است؛ اما همین آرایش می تواند با شما بازی های مختلفی به راه بیاندازد.

تاریخ مصرف را فراموش نکن

اگر روی هر محصول اطلاعاتی درج می شود، فقط برای شلوغ کردن طراحی محصول نیست؛ بلکه آن اطلاعات قصد دارند به شما در همه زمینه ها کمک کنند. درج تاریخ انقضا روی محصول یکی از مهم ترین اطلاعات مورد نظر است. شما باید به طور دوره ای تاریخ مصرف روی محصولات آرایشی را کنترل کنید. یک تحقیق در سال 2015 نشان داده است که بسیاری از زنان به این مساله اهمیت نمی دهند و گاهی به مشکلات پوستی دچار می شوند که منشا نامشخصی دارد. درست مانند زمانی که شیر تاریخ گذشته را دور می‌اندازید، باید سایه چشم، کرم پودر، ریمل، رژ لب یا هر محصول دیگری را که به تاریخ انقضا رسیده است، به راحتی و با خیال راحت دور بیاندازید.

داخل پلک پایین را مرتب خط چشم نکشید

چشم ها بسیار حساس هستند. هم بافت پوستی پلک انسان بسیار لطیف است و هم خود چشم باید همیشه از آلودگی ها در امان باشد. مداد چشم و استفاده از آن در داخل پلک پایین برای یک شب مهمانی دورهمی مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند. ولی اگر هر روز از این روش استفاده می کنید، باید بدانید که ممکن است رفته رفته دچار حساسیت و خشکی داخل چشم شوید.

شما را به جان خودتان قسم با آرایش نخوابید

بهانه خستگی در شب را برای کارهای دیگر بیاورید. پاک نکردن آرایش و رفتن در رختخواب می تواند مشکلات زیادی برای پوست شما به وجود بیاورد. آن صبح ها را به یاد بیاورید که با جوش های بدشکل از خواب بیدار می شوید، آن روبالشی که به خاطر چرب شدن، باکتری ها را به سمت خودش جذب کرده است! خوابیدن با فونداسیون می‌تواند به چشم شما هم آسیب بزند. از طرفی خوابیدن با آرایش، باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌ شود.

قلم های آرایشی را بشویید       

باور نمی کنم که شما از آن دست افرادی باشید که قلم ها و پدهای ارایشی را تمییز نمی کنند ولی باید حواستان باشد که پدهای آرایشی، اسفنج ها و قلموها حداقل هفته ای یک بار نیاز به شست و شو دارند. با شستن آنها تا حد زیادی از شر مواد کهنه، آلودگی و باکتری خلاص می شوید و در نتیجه پوست سالم تری هم خواهید داشت. برای شست و شوی این وسایل می توانید از یک شامپوی ملایم (شامپو کودک) و آب گرم استفاده کنید. پس از اینکه آنها را به خوبی شسته و آبکشی کردید در محلی قرار بدهید تا به صورت کامل خشک شوند.

لوازم آرایش از مسواک هم شخصی تر است

تصور کنید یک نفر به صورت اشتباهی مسواک شما را به دندان خودش زده باشد. بعد تصور کنید مام ضد عرقتان را هم بردارد و برای بدن خودش استفاده کند. چه حالی می شوید؟! شاید شما لباس یا گوشواره خود را به کسی امانت بدهید، اما قطعا به خاطر استفاده اشتباه از مسواکتان جیغ بلندی خواهید کشید. این را بدانید که لوازم آرایش بسیار شخصی تر از حد تصور شماست. شریک شدن لوازم آرایشی با دوستان و اطرافیان خطر عفونت و بیماری های ویروسی را در پی دارد.

 

 تاریخ مصرف ، شامپو ، اشتباه آرایشی ، آرایش معمولی ، خوابیدن با آرایش ، پوست سالم

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام