اتوی موی مناسب شما کدام است؟!
اتوی موی مناسب شما کدام است؟!

اتوی موی مناسب شما کدام است؟!

برای خرید یک اتوی مو گزینه های بسیار زیادی پیش روی شماست. طرح ها و مدل هایی که گیجتان می کنند و نمی دانید باید چه کنید. این مطلب را بخوانید تا بهترین اتوی مو را بخرید.

ماساژ درمانی را بشناسید

ماساژ درمانی را بشناسید

ماساژ درمانی یکی از قدیمی ترین انواع ماساژ است. از فوایدش با خبر باشید تا وقت تجربه ماساژ درمانی لذت بیشتری ببرید.

اتوی موی مناسب شما کدام است؟!

هر چه هنرهای آرایشی پیشرفت کردند و وسعت پیدا کردند، وسایل آرایشی هم به موازات آنها تازه تر و پیشرفته تر شد.  صاف بودن مو یکی از رویاهای همیشگی زنان با موهای حالت دار است. نه فقط موهای حالت دار که در بسیاری از موارد افراد با موهای صاف هم برای شلاقی شدن مو به دنبال استفاده از اتوی مو هستند. با این حال انتخاب یک اتوی مناسب برای مو از میان تمام گزینه هایی که در بازار وجود دارد، کار ساده ای نیست. ما در این مطلب قصد داریم خرید یک اتوی مو را برای شما ساده کنیم.

اول به سایز اتوی مو دقت کنید

اتوهای مختلفی از نظر ابعاد و سایز در بازار وجود دارد. به حجم و اندازه موهایتان دقت کنید. اگر از دسته افرادی هستید که همیشه موهای بلندی دارند اتوهایی با دهنه پهن و بلند برای شما مناسب است. اما اگر موهایتان را تا سر شانه نگه می دارید، بهتر است اتویی را انتخاب کنید که دهنه باریک تری دارد تا بتوانید تمام قسمت های مو را پوشش دهید. اتو مو سایز کوچک در اندازه یک و نیم سانتی برای صاف کردن چتری ها کارایی بیشتری دارد و اتو موهای سایز بزرگ که حدودا پنج سانتی متری هستند بیشتر برای موهای ضخیم و بسیار بلند کاربرد دارند.

اتوهای سرامیکی یا تیتانیومی یا تورمالین

فروشندگان و تولیدکنندگان اتو مو از صفحه های سرامیکی یا تیتانیومی اتو برای شما صحبت می کنند. یادتان باشد که وقتی یک اتوی مو صفحه سرامیکی دارد یعنی می تواند حرارت را به طور یکسان پخش کنند و این مساله کمک می کند که آسیب کمتری به ساختار ساقه موی شما وارد شود. این در حالی است که وقتی یک اتوی مو صفحه تیتانیومی دارد خیلی سریع تر از اتوهای سرامیکی گرم شده و این حرارت را هم با سرعت بیشتری به مو منتقل می کند. اگر فکر می کندا میزان استفاده شما از اتوی مو کم است(یعنی دو بار در ماه) انتخاب برایتان مناسب است. اما اگر بیشتر از این حرف ها به اتوی مو وابسته هستید، یا اتو را مدت زیادی روی موهایتان قرار می‌دهید، اتوی سرامیکی برایتان بهتر عمل می کند. تورمالین که یک ماده معدنی و کریستالی است به صورت تکه تکه در صفحه و روکش صفحات بعضی از اتوهای مو استفاده شده است. اتوکشیدن موهای شما با صفحات تورمالینی مو را براق تر، صاف تر و زیباتر می کند. تنها مشکل اتوهای تورمالینی قیمت بالای آنهاست.

درجه حرارت و دما در اتوهای مو

گرچه در مدل های قدیمی فقط یک دکمه روشن و خاموش روی اتو وجود داشت، حالا در اکثر اتوهای مو دکمه ای برای تنظیم درجه حرارت وجود دارد. اتوی مویی که می تواند گرمای زیادی تولید کند، نتایج بهتری روی موی شما خواهد داشت. اما حرارت زیاد هم اصلا برای مو مناسب نیست. به همین خاطر بهتر است اتویی را انتخاب کنید که از درجه حرارت پایین تا بالا را بتوان روی آن تنظیم کرد. بهتر است دنبال نوعی از اتو بگردید که می تواند میزان گرمای روکش فلزی را متناسب با جنس موی شما تنظیم کند. از فروشنده بخواهید با توجه به جنس موی شما (صاف، مجعد یا فر) بهترین گزینه دمایی را پیشنهاد دهد. ولی به یاد داشته باشید که دمای بالا موهای بسیار نازک یا ضخیم و رنگ شده را می سوزاند. هنگام استفاده از اتو به این مساله توجه کنید.

بافت موی شما مهم است

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب اتوی مو به آن توجه داشته باشید، جنس موی خوندتان است. بافت موهای خودتان را به خوبی بررسی کنید. اگر موی ضخیم یا خشن دارید، باید اتویی را انتخاب کنید که درجات بالای دمایی را پوشش دهد. در غیر این صورت اتو نمی تواند موی شما را به خوبی صاف کند. اگر موهایتان نازک یا بسیار حساس است، بدانید که بالا بودن حرارت دستگاه موی شما را خشک و موخوره دار می کند. در حالت کلی باید اتو مویی را انتخاب کنید که بتوانید اولا متناسب با نیازتان حرارتش را کم و زیاد کنید و دوما برای بافت موی شما طراحی شده باشد. کسانی که فرهای درشت و موهای بلند دارند، بهتر است اتوهایی را انتخاب کنند که سری باریک تری دارد و دسته کوچکتری از مو در آن قرار می گیرد.

 

 اتوی مو ، بافت مو ، موخوره ، ساقه مو ، سرامیک ، تورمالین ، شلاقی شدن مو

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام