چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!
چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!

چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!

هر مدل چشم مدل آرایش مخصوص به خودش را می طلبد. چشم های شما چه حالتی دارند؟! در این مطلب می توانید با نحوه آرایش انواع چشم آشنا شوید.

خدمات کلون هزینه ایاب و ذهاب دارد؟!

خدمات کلون هزینه ایاب و ذهاب دارد؟!

اپیزود پنجم گپ کلونی

چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!

آرایش چشم ها یکی از مهم ترین قسمت های آرایش است. یعنی اگر همه کارهای آرایشی را به درستی انجام دهید اما چشمانتان را خوب آرایش نکنید، به کل صورتتان ضرر زده اید. برای اینکه بدانید چشم شما باید چه طور آرایش شود باید اول بدانید مدل آن چیست؟ !

اگر چشم های شما به هم نزدیک است...

اگر فاصله میان چشمان شما کم است و می خواهید آرایشتان را به شکلی انجام دهید که فاصله بین چشم ها را دورتر نشان دهد، باید از یک قطره خیلی کوچک کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشمتان استفاده کنید. برای چشم های نزدیک به هم از یک خط چشم نازک و ترجیحا کم رنگ در پلک بالا و نزدیک مژه ها استفاده کنید که هر چه به سمت خارج چشم می رود، ضخیم تر می شود. اگر دوست دارید سایه چشم هم استفاده کنید، گوشه داخلی چشمتان را تا وسط پلک با سایه کمرنگ بپوشانید و از وسط پلک به سمت خارج را کمی تیره تر کنید.

اگر چشم های شما از هم دور است...

وقتی فاصله میان چشم ها زیاد باشد و شما بخواهید نوعی آرایش کنید که آنها را به هم نزدیک نشان بدهد، باید در گوشه‌های داخلی و تا وسط پلک از سایه استفاده کنید. یک سایه کمرنگ تر هم به قسمت میانه پلکتان به  سمت خارج بزنید و سایه چشم در قسمت وسط پلک را یک دست کنید. یادتان باشد برای مدل چشم شما خط چشم کلفت مناسب نیست.

اگر چشم های شما گود است...

چشم های گود و تو رفته به هیچ وج نباید از رنگ های غلیظ استفاده کنند. بنابراین اگر چشم شما گود است به هیچ وجه از سایه های پر رنگ و خیلی برق دار استفاده نکنید. سایه های کم رنگ جلوه زیبایی به این نوع از چشم می دهند. برای آرایش کامل چشم های تو رفته، سایه را از گوشه داخلی چشم تا کمی بعد از گوشه خارجی آن استفاده کنید. گمی هم سایه تیره تر به خطوط اطراف چشمتان بزنید.

اگر گوشه چشم های شما به سمت پایین است...

این فرم از چشم در میان نژاد ایرانی بسیار رایج است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که چشم هایی با گوشه به سمت پایین دارید، باید طوری آرایش کنید که این گوشه ها کمی به سمت بالا بروند. قبل از هر چیز به کمک سایه چشم پشت پلکتان را روشن کنید. خط چشم را از رنگ تیره انتخاب کنید و از گوشه چشم شروع به طراحی کنید. یک خط چشم نازک را تا انتها بکشید؛ البته بهتر است اگر برای مهمانی شب حاضر می شوید، خط چشم را به سمت بیرون و بالا بکشید. این همان چیزی است که به آن خط چشم گربه ای می گویند و چشمان شما را بسیار زیبا می کند.

اگر چشم های گرد دارید...

برای چشم های گرد، باید طراحی خط چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع کرده و آن را به انتهای پلک برسانید. حواستان را جمع کنید که خط چشم را کاملا مستقیم بکشید. اگر هم دوست دارید حالت گربه ای به آن بدهید، خط چشم گربه ای را با انحنای کم طراحی کنید. زیر استخوان ابرو را قبل از خط چشم کشیدن روشن کنید و گوشه های داخلی چشم را با رنگی که دوست دارید سایه روشن بزنید. برای مهمانی های شب می توانید یک سایه با رنگ متوسط هم به بالای پلکتان بزنید.

اگر چشم بادامی هستید...

خط چشم ضخیم چشم های بادامی را کوچک نشان می دهد. بنابراین اگر چشم های بادامی دارید نباید خط چشم کلفتی بکشید. خط چشمی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را محو کنید. این کار ظاهر طبیعی تری به چشم شما می دهد. حواستان باشد خط چشم را کاملا نزدیک به خط مژه بکشید و آن را در خارج چشم محو کنید. آرایش اسموکی و دودی چهره شما را زیبا نشان می دهد. اگر به خط چشم گربه‌ای علاقه دارید هم آن را خیلی نازک بکشید و درست چند میلی‌متر خارج از چشم تمامش کنید. برای سایه زدن به چشم‌های بادامی، استفاده از رنگ‌های خنثی (خاکستری و قهوه‌ای) بسیار مناسب است. از رنگ‌های روشن برای برجسته کردن پلک استفاده کنید و خط تا لبه بیرونی چشم را با سایه روشن‌تر بپوشانید.

اگر چشمان شما برجسته است...

 اگر چشم های شما حالت برجسته دارد، فقط استخوان زیر ابرو را روشن کنید و به پلک پایین و گوشه های پلک بالا کاری نداشته باشید. درست مثل پلک های افتاده، سایه ای سنگین با رنگ متوسط را برای خودتان انتخاب کنید. یک خط چشم با ضخامت متوسط از گوشه چشم تا انتهای آن و در یک خط مستقیم هم بکشید. هر چه قدر هم که دلتان می خواهد خط چشم را ضخیم کنید. تیره کردن پلک بالا برجستگی چشم شما را متعادل می کند.

چشم کوچک دوست دارید یا درشت؟!

اگر بخواهید می توانید به کمک آرایش جلوه کلی چشم هایتان را ریز یا درشت تر کنید. سایه های چشم که به رنگ تیره هستند، چشمان شما را کوچک تر نشان می دهند؛ در حالی که سایه های روشن چشم را درشت و بزرگ نشان جلوه می دهند. وقتی می خواهید سایه بزنید بهتر است از سه رنگ در یک زمینه رنگی استفاده کنید. نور بالای میز آرایشتان را هم خوب و قوی انتخاب کنید تا میان آرایش یک چشم با دیگری تفاوتی به وجود نیاید.

 

 آرایش ، سایه چشم ، کانسیلر ، خط چشم ، پلک ، خط چشم گربه ای ، چشم بادامی

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام