مراقبت از موی فر را یاد بگیرید
مراقبت از موی فر را یاد بگیرید

مراقبت از موی فر را یاد بگیرید

موهای فر زیبایی فریبنده ای دارند؛ اما اگر به آنها رسیدگی نکنید، این زیبایی فریبنده از شما فاصله می گیرد و حالت موهایتان ژولیده می شود. مراقبت از موی فر کار ساده ای است.

مادر ترزای ایران را می شناسید؟!

مادر ترزای ایران را می شناسید؟!

پروفسور پروانه وثوق را به خاطر فعالیت های با ارزشش «فرشته نجات کودکان سرطانی ایران» و «مادر ترزای ایران» نامیده اند.

مراقبت از موی فر را یاد بگیرید

همه آنها که موهای صاف دارند، حسرت موی فر توی دلشان قنج می زند؛ البته برعکس آن هم صادق است. شاید به خاطر اینکه ما هر شکلی باشیم، دلمان شکل دیگر را هم می خواهد. با این حال هر کدام از این دو نوع مو زیبایی خاص خودشان را دارند. اگر موهای شما فر است، باید رسیدگی های خاصی برای آن انجام دهید تا حالت آشفته و ژولیده پیدا نکند.

اگر موهای شما موج های رها دارد، یعنی خیلی فنری نیست ولی اصلا هم صاف نیست، احتمال زیاد بافت موی شما کاملا نرم است. بنابراین برای حجم دادن به این موی دریایی و مواج باید از ژل موهای سبک یا موس مو استفاداه کنید. اما گاهی فر مو متوسط است. یعنی فرهای محکم و واضحی روی سرتان دیده می شود که کمی حالت ارتجاعی دارند. این جنس موی فر کمی زبر است و برای خوش حالت شدنش باید حواستان به وز مو باشد. بنابراین استفاده از سرم های ضد وز سبک به شما کمک می کند. اما بعضی از مدل های فر مو که به آنها فر سیم تلفنی یا فنری می گویند( مانند موهای آفریقایی ها) هم وجود دارد که جنس مو کاملا زبر است و فرها بسیار محکم کنار هم می ایستند. این مو در برابر آسیب مقاومت زیادی ندارد و باید از آن مراقب های جدی تری کرد.

مراقبت های ویژه از موی فر

یکی از مهم ترین مسائلی که خانم ها با موی فر باید به آن توجه کنند، سشوار کشیدن است. گرچه هیچ اشکالی ندارد که شما هر بار به حمام می روید، برای خشک شدن مو از سشوار استفاده کنید، اما صاف کردن هر روزه مو می تواند بافت موهایتان را خراب کند. همیشه این را به یاد داشته باشید که زنان بسیاری موهایشان را فر می کنند تا شبیه شما شوند! پس هر روز موهایتان را صاف نکنید یا اگر دلتان صافی هر روزه می خواهد با یک کراتینه یا ریباندینگ خیال خودتان را راحت کنید. ساختار موهای فر همیشه نیازمند نرم شدن است. بنابراین از نرم کننده های مخصوص موی فر استفاده کنید. شاید باورتان نشود ولی بهترین نرم کننده ها برای موی فر آن دسته از محصولات هستند که نیاز به آبکشی ندارند. اگر فکر می کنید موهای شما رطوبت کافی را ندارد و نسبت به قبل خشک شده است یک سرم آبرسان مو تهیه کنید و به موهایتان بزنید. بعد یک کلاه (ترجیحا پلاستیکی) روی موهایتان بگذارید و بیست دقیقه تحمل کنید تا مو تمام رطوبت را جذب کند.

هیچ وقت با موهای فر شوخی نکنید! یعنی آنها را با بی احتیاطی برس نکشید. همیشه از شانه های دندانه درشت استفاده کنید تا وز موهایتان بیشتر نشود. بهتر است وقتی موهایتان خیس است از شانه استفاده کنید و اگر برایتان ممکن است اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود. هر دو ماه یک بار موهایتان را نوک چینی کنید تا موخوره ها زیاد نشوند؛ بهتر است بعد از هر بار نوک چینی خودتان را به یک ویتامینه مو هم مهمان کنید. وقتی از حمام بیرون می ایید موهایتان را با حوله خشک کنید و زیاد چنگ نزنید. ساقه مو را با حوله آن هم به شدت به هم نمالید تا اصطکاک کوتیکول ها را خشن نکند. اگر شامپو ها را صرفا بر اساس بوی آنها انتخاب می کنید، به شما تبریک می گوییم! شما بدترین رفتار ممکن در دنیا را برای سلامت موهایتان انتخاب کرده اید. حتما شامپوی مناسب جنس مو و مخصوص موهای فر تهیه کنید.

 

بافت مو ، ریباندینگ ، کراتینه ، موخوره ، موی فر ، موس مو ، صاف کردن

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام