درباره کتاب «زنان شیفته»
درباره کتاب «زنان شیفته»

درباره کتاب «زنان شیفته»

کتاب «زنان شیفته» با توضیح «روانشناسی محبت بی تناسب» یک مجموعه کامل برای از بین برداشتن مشکلات زندگی توسط زنان است.

فصل تغییر رنگ مو از راه رسید

فصل تغییر رنگ مو از راه رسید

بهار فصل رنگ موهای شاداب است. پاییز و زمستان را پشت سر گذاشتیه ایم و حالا وقت آن رسیده که با یک رنگ موی بهاری به استقبال گرما برویم.

درباره کتاب «زنان شیفته»

کتاب زنان شیفته که خود را کتابی برایی روانشناسی محبت بی تناسب معرفی می کند، نوشته رابین نوروود در سال 1987 میلادی توسط مجله نیویورک تایمز در لیست پرفروش ترین کتاب های حوزه روانشناسی قرار گرفت. این کتاب در سال 1393، با ترجمه مهدی قرچه داغی از سوی انتشارات پیکان در ایران هم منتشر شد.

 

کتاب ، نویسنده ، رابین نوروود ، نیویورک تایمز ، عشق ، زناشویی ، زنان شیفته

 

کتاب در 9 فصل اصلی نوشته شده است: عشق ورزیدن به کسی که محبت شما را بی جواب می گذارد، برایت رنج می کشم تا دوستم بداری، نیاز به موردِ نیاز بودن، همخوانی، مردانی که زنان شیفته را انتخاب می کنند، دیو و دلبر، وقتی اعتیادها یکدیگر را تغذیه می کنند، مُردن به خاطر عشق و راه بهبود. در توضیحاتی که برای این کتاب پیدا می کنیم بیشتر صحبت درباره خودآموز بودن کتاب است! اینکه اگر شمای مخاطب فردی هستید که در زندگی زناشوییتان مشکل و مشغله ذهنی دارید، می توانید با خوانش این کتاب راهی برای فرار از این معضل پیدا کنید. با این حال به نظر می رسد که کتاب زنان شیفته بیشتر به ریشه یابی درگیری های زناشویی از منظر احساسات زنانه می پردازد. هرچند باور کردنی است که درست در زمانی که ریشه مشکل را پیدا کنیم، حل آن آسان می شود.

رابین نوروود معتقد است ریشه مشغله ذهنی زنان در زندگی زناشویی، به جای آن که عشق باشد، هراس است. او از زنانی حرف می زند که بیش از حد لازم و گاهی به صورتی کاملا افراطی و بی تناسب محبت می‌کنند. نویسنده تمام معنی این محبت را در هراس می بیند: ترس از تنها شدن، هراس از دست دادن، ترس دوست داشتنی نبودن،  ترس از بی ارزش بودن، ترس از دیده نشدن و فراموش شدن. او می نویسد: «ما عشقمان را ارزانی مردها می کنیم؛ به این امید که به پایان آن هراس برسیم. ولی اگر محبت ما، تولید محبت متقابل نکند، هراسمان اضافه می شود. وقتی با روشی که انتخاب کرده‌ایم به خواسته خود نمی‌رسیم بیشتر محبت می‌کنیم و آن وقت گرفتار عشق بی تناسب می شویم.».

کتاب پس از برسی علل این مهر و محبت نهادینه شده، ویژگی زنان شیفته را بیان می کند:

رابین نوروود درباره این زنان می نویسد: «به رغم همه نارضایتی ها، شیفتگی به قدری میان زنان شایع است که گمان می کنیم روابط زن و مرد نباید از این چارچوب خارج باشد. برای بسیاری از ما این تجربه بارها تکرار شده است. مهر بی تناسب معنایش این است که پیوسته به همسرمان فکر می کنیم و اسمش را عشق می گذاریم و اجازه می دهیم تا احساسات و رفتارمان را کنترل کند. می دانیم که به سلامتیمان لطمه می زند، می دانیم حالمان را خراب می کند و با این حال نمی توانیم از آن دست بکشیم. هیچ زنی بر حسب اتفاق گرفتار عشق بی تناسب نمی شود. آنچه در این کتاب می خوانیم ویژگی های زنانی است که مهر بی تناسب دارند. نیازهای احساسی تنها نیاز به عشق و محبت را شامل نمی شود بلکه مهم تر از آن توجه به این حقیقت است که احساسات شما را نه تنها نپذیرفته اند بلکه آنها را نادیده گرفته و منکر شده اند.»

پسندیدم 5

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

عالی بود . ممنونم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مطلب جالبی بود. متشکرم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

مطلبه خيلي خوبي بود استفاده شد

منو خانه وارد شوید ثبت نام