چرا باید موهایمان را ویتامینه کنیم؟!
چرا باید موهایمان را ویتامینه کنیم؟!

چرا باید موهایمان را ویتامینه کنیم؟!

یکی از مهم ترین خدماتی که باید برای موهایتان انجام دهید، ویتامینه است. ویتامینه مو باعث می شود موهای شما همیشه شاداب باشد.

لیفت و لمینت مژه چیست؟!

لیفت و لمینت مژه چیست؟!

درباره لیفت و لمینت مژه بیشتر و بیشتر بدانید.

چرا باید موهایمان را ویتامینه کنیم؟!

ویتامینه کردن مو از آن دست کارهایی است که ما باید برای کمک به زندگی و تازگی موهایمان انجام بدهیم. روش ویتامینه مو باعث می شود که وضعیت موهای آسیب دیده به وسیله لوسیون ها و کرم های تقویت کننده و ماسک های مغذی مو بهتر شود. پایه بیشتر مواد مخصوص ویتامینه چرب است و همین مساله باعث بازگشت چربی و رطوبت از دست رفته موهای خشک و آسیب دیده می شود. دکلره های غیر اصولی و با استفاده از مواد آسیب زا، استفاده از مواد شوینده شیمیایی، سشوارکشیدن های پیاپی و غیر حرفه ای، عوامل محیطی مثل آفتاب و آلودگی ها، همه و همه موها را دچار خشکی، شکنندگی و تخریب می کند. شاید ویتامینه کردن به طور کامل نتواند این مشکلات را بر طرف کند، اما حتما در جلوگیری از رسیدن مو به مرحله خرابی بسیار موثر است. بنابراین می توان گفت اگر شما به طور مرتب موهایتان را ویتامینه کنید، موفق می شوید همیشه موهایی شاداب داشته باشید.

 

 آرایشگر ، ویتامینه ، ماسک مغذی مو، موی شاداب ، شوره ، موهای خشک ، پوست سر

 

انواع ویتامینه با نفوذ به کورتکس(بخش غیر زنده مو)، قسمت های آسیب دیده مو را ترمیم می کنند و باعث تقویت و شادابی آنها می شوند. نرم کننده های موجود در مواد ویتامینه هم به حفظ رطوبت موها کمک می کند و الکتریسیته ساکن را در سطح مو کاهش داده و سبب درخشندگی آنها می شوند. مهم ترین ویژگی ویتامینه موی سر، فرم دهندگی و افزایش مقاومت مواد برابر عوامل خارجی است. مهم ترین ماده تشکیل دهنده ویتامینه ها ویتامین B است.

 

 

روش انجام ویتامینه مو چگونه است؟!

بسته به جنس، بلندی و دلخواه شما روش ها متفاوتی برای ویتامینه مو وجود دارد. اما کار ویتامینه همیشه روی موهای تمیز و تازه شامپو شده انجام می شود. آرایشگر بعد از شامپو کردن موهای شما و آبکشی کامل و صحیح مو، مو را به طور کامل خشک می کند. البته اگر رطوبت اندکی هم روی موی شما باقی بماند، اشکال ندارد. آرایشگر سپس مو را به دسته های کوچک تقسیم بندی و جداسازی می کند. بعد به هر قسمت از مو مقداری ماده ویتامینه آغشته کرده و به خوبی شانه می کشد. گاهی هم برای بعضی از انواع مو آرایشگر ترجیح می دهد که از شانه استفاده نکند و فقط با مالش دست و انگشتان مو را به مواد آغشته کند. این کار ممکن است با صلاح دید آرایشگر چند بار هم تکرار شود. در بعضی از انواع ویتامینه ممکن است پس از دریافت مواد مو را در فویل بپیچند ولی در بسیاری از ویتامینه ها هم فقط از یک کلاه حمام برای مو استفاده می کنند. وقتی کار تمام شد، مدت زمان نیم ساعت تا یک ساعت به مو اجازه استراحت در واد را می دهند و پس از آن دوباره مو را شسته و خشک می کنند. بهتر است تا جایی که می توانید برای شست و شوی پس از ویتامینه از آب ولرم مایل به سرد استفاده کنید تا موهای بهتری به دست بیاورید.

 

 

انواع ویتامینه مو

یادتان باشد ویتامینه برای هر نوع مو، روش مشخص و مواد لازم به خودش را دارد. وقتی جنس موی شما چرب باشد، ممکن است دچار شوره و چربی های غلیظ روی پوست سر هم باشید، بنابراین اگر چربی بیش از حد به این مو تزریق کنید، ممکن است دچار ریزش شوید. برای ویتامینه کردن موهای چرب باید از آرایشگر بخواهید مواد مناسب مو و پوست سر شما را تهیه کند. معمولا ویتامینه های موی چرب به خوبی از ریزش مو جلوگیری می کنند و تا حد زیادی عملکرد غدد چربی را روی پوست سر هم تنظیم می کنند. از همه مهم تر اینکه خودشان باعث تحریک غدد چربی نمی شوند. ویتامین موهای چرب دارای لانولین، کامو میل، کلسترول و لیسیتین است. اما اگر موهای خشک و شکننده ای دارید، مواد ویتامینه چرب به داد موهای شما می رسد. یا اگر موخورده دارید، آرایشگر شما باید مو را به طور کامل بررسی کند تا بتواند بهترین گزینه را برایتان پیشنهاد دهد.

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام