هایلایت مو یعنی چه؟!
هایلایت مو یعنی چه؟!

هایلایت مو یعنی چه؟!

مش یا هایلایت مو را بیشتر بشناسید. با مراقبت های مخصوص به آن آشنا شوید و تصمیم به تغییر بگیرید.

براشینگ مو و کرلی و سشوار مو در خانه

براشینگ مو و کرلی و سشوار مو در خانه

براشینگ مو در منزل، سشوار و کرلی مو در منزل، خدماتی ویژه کلون که با کادر 100% مجرب و حرفه ای خود به شما کمک می‌کند تا موهایی زیبایی داشته باشید.

هایلایت مو یعنی چه؟!

آن چیزی که ما همه عمر اسمش را مش صدا زده ایم درواقع یک نوع از لایت مو به نام هایلایت است. هایلایت یکی از انواع بی شمار لایت است که در واقع با ایجاد رگه های روشن مو لا به لای موهای تیره به دست می آید. هایلایت با یک خدمات آرایش ساده پاییزی می تواند به چهره شما رنگ و لعاب جدیدی بدهد. این نوع از لایت مو بسیار تخصصی است و باید حتما به دست یک فرد حرفه ای انجام شود. آرایشگران برای انجام هایلایت از دو روش کلی استفاده می کنند: هایلایت با کلاه و با فویل.

 

رنگساژ ، های لایت ، لایت ، کلاه ، فویل ، براق کننده

 

کلاه مخصوص مش منافذی در سطح خود دارد. پس از قرارگیری این کلاه روی سر، آرایشگر با یک وسیله موهای شما را به صورت منظم یا نامنظم از منافذ کلاه خارج می کند تا برای روشن شدن آنها را موادگذاری کند. در اغلب موارد رنگ مش ها را چند درجه روشن تر از رنگ مو سر انتخاب می کنند تا رگه های روشن به خوبی لا به لای مو خودنمایی کنند. بعد از برداشتن کلاه شما شاهد تکه های روشن مو در میان موهای تیره خواهید بود. یک سایه و روشن ویژه که حالت کلی چهر تان را عوض می کند. در روش فویلی، متخصص آرایشی شما، فویل ها را به شکل مستطیل و بلندتر از طول مو برش می زند و تکه های رنگ شده آن را در این فویل ها می پیچد.

 

 

قبل از هایلایت مو چه کنم؟!

قبل از هایلایت نباید از ژل، چسب، واکس، ماسک شیمیایی و سرم براق کننده روی موهایتان استفاده کنید. یک تفکر عامیانه به شما می گوید که بهتر است مو قبل از هایلایت چرب باشد تا آسیبی به آن نرسد! این باور غلط را از ذهنتان دور کنید. سطح هر چیزی برای هر جور رنگ شدنی بهتر است پاک و تمیز باشد، مو که جای خود دارد؟! رنگ مورد نظرتان را که از قبل انتخاب کرده اید، برای آرایشگرتان ارسال کنید. رنگ فعلی مو و سابقه رنگ های دو سال قبل را هم با او در میان بگذارید، این کار کمک می کند او بتواند به شما مشاوره درست بدهد و کارتان هم به بهترین شکل انجام شود. اگر قصد کوتاهی مو هایتان را داشتید، حتما قبل از هایلایت و رنگ با آرایشگر در این زمینه صحبت کنید.

هایلایت های مختلف فصل دارند

هماهنگی رنگ مو با فصل نه تنها زیبایی بیشتری را به شما هدیه می دهد، بلکه به دوام رنگ مو و هایلایت هم کمک می کند. بهار را پلاتینه با توناژ سبز یا آبی انتخاب کنید تا با طبیعت هماهنگ تر باشید. در تابستان به دلیل گرمای هوا و تفریحات استخری، پوست آفتاب خورده تر است. بنابراین روشن ترین رنگ های هایلایت را برای موهایتان انتخاب کنید. پاییز که از راه رسید، رنگساژ مسی و رزگلد را امتحان کنید. زمستان ها که هوا سردتر است، رنگ هایی با پایه تیره تر و عمق بیشتر گزینه بهتری هستند. البته موضوع مهم تری هم برای هماهنگی رنگ هایلایت شما وجود دارد! نکند رنگ پوستتان را فراموش کنید! در این زمینه می توانید از آرایشگر ماهرتان کمی سوال کنید و مشورت بگیرید. اما به هر حال موهای دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان همیشه برایتان مناسب است. به هماهنگی رنگ هایلایت با رنگ پایه موهایتان هم دقت کنید که تضاد خیلی زیاد به بعضی ها اصلا نمی آید.

از هایلایت ها مراقبت کن

موی رنگ شده همیشه مراقبت بیشتری لازم دارد؛ چه برسد به اینکه شما آن را روشن هم کرده باشید. برای اینکه موهای هایلات شده تان سلامت داشته باشد، باید از شامپو و نرم کننده های مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید. مرطوب کننده هایی که سولفات پایینی دارند هم برای شما بسیار مناسب هستند. در عین حال باید روغن نارگیل را هم حسابی بغل کنید. یک قاشق از این روغن نارگیل را روی بخار کتری کمی گرم کنید و به موهایتان بمالید و ماساژ دهید. یک تا دو ساعت صبر کنید و به حمام بروید. یادتان باشد قبل از رفتن به استخر هم حتما کلاه مخصوص شنا همراه داشته باشید چون کلر موجود در آب استخر تاثیر مخربی روی مو دارد.

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام