کرم ترمیم کننده پوست چیست؟ | نحوه و زمان مصرف برای بیشترین تاثیرگذاری بر پوست

کرم ترمیم کننده پوست چیست؟ | نحوه و زمان مصرف برای بیشترین تاثیرگذاری بر پوست

زمان مطالعه: 15 دقیقه

تاریخ انتشار: 1398 فروردین


کرم ترمیم کننده پوست چیست؟!

حتما برای شما هم پیش آمده است که رو به روی آینه بایستید و وقتی دارید خودتان را نگاه می کنید، متوجه جای جوش ها یا زخم ها روی پوستتان شوید؛ یا شاید به خاطر جراحی و ایجاد زخم روی پوستتان یک قسمت ترمیم نشده باقی مانده باشد. واقعیت این است که هیچ کس را در دنیا پیدا نمی کنید که از این جای جوش و زخم لذت ببرد و بگوید: «به به چه چیز جالبی!!!». بنابراین همه ما در اولین برخورد با چنین پدیده ای دنبال راه چاره می گردیم. در بسیاری از مواقع راه چاره کرم ترمیم کننده پوست است.

 

کرم بازسازی کننده ، ترمیم کننده پوست ، کرم ترمیم کننده ، بخیه ، جوشگاه ، بازسازی پوست ، میکرونیدلینگ

 

چرا به کرم ترمیم کننده پوست نیاز داریم؟!

همیشه اولین سوالی که در مورد کرم‌های ترمیم کننده پیش می‌آید این است که کرم ترمیم کننده برای چی خوبه؟ و در جواب باید گفت که، در خراشیدگی ها، سوختگی های ملایم یا آفتاب سوختگی و زخم ها فقط لایه اپیدرم پوست یا قسمت میانی پوست یعنی دِرم آسیب می بیند. در چنین شرایطی هم زمان با اینکه شما از زخم ها مراقبت می کنید، باید از کرم ترمیم کننده هم استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید هم سرعت التیام را بیشتر کنید هم جای زخم ها را برای همیشه از بین ببرید. یادتان باشد اگر زخمی آن قدر عمیق باشد که دِرم، چربی های زیر پوست و عضلات را درگیر کند، حتما یک خط روی پوستتان تشکیل می دهد که به آن جوشگاه می گوییم. بسته به وسعت زخم و نحوه ایجاد آن، جوشگاه ها روش های درمانی متفاوتی دارند. یعنی اگر زخم و پارگی صاف و منظم باشد و بخیه بخورد، قطعا جای زخم محدودتر است. ولی اگر زخم را بدون بخیه رها کنیم، به خاطر فاصله ای که میان لبه های زخم ایجاد می شود، جوشگاه های ضخیم (همان گوشت اضافه یا کلوئید) روی پوست شکل می گیرد. در هر صورت عمق زخم شما هر چه قدر که باشد، کرم ترمیم کننده پوست می تواند تا حد زیادی کمکتان کند. گاهی اما نیازمند کارهای پزشکی دیگری هم می شوید. مثلا میکرونیدلینگ پوست یکی از راه هایی است که بعد از استفاده از کرم ترمیم کننده باید آن را پیگیری کنید. 

البته نکات دیگری هم باید در مورد این کرم ها رعایت کنید و آن، مدت زمان استفاده از کرم ترمیم کننده، زمان استفاده و طریقه مصرف کرم ترمیم کننده است که بسیار بر تاثیر گذاری آن موثر است.

 

کرم ترمیم کننده پوست چه کار می کند؟!

کرم های ترمیم کننده پوست، اثرات ضد التهابی، مرطوب کنندگی و محافظت کنندگی بالایی دارند. در عین حال مهم ترین کاری که این نوع از کرم انجام می دهد، افزایش سرعت بازسازی پوست و فعال کردن مکانیزم های ترمیمی است. اثرات ضد التهابی و ضد دردی هم که این محصولات دارند، سوزش، درد و خارش محل زخم را کاهش می دهند و احساس ناراحتی را از شما دور می کنند. از طرفی مرطوب نگه داشتن سطح زخم مانع تبخیر آب از بافت های تازه شکل گرفته می شود و خشکی زخم را کنترل می کند. بسیاری از کرم های ترمیم کننده میزان مناسبی مواد ضد آفتاب هم در ساختار خودشان دارند. بنابراین پوست های تازه تشکیل شده که در برابر آثار زیان آور اشعه خورشید مقاومت کمی دارند هم حفظ می شوند. این کرم ها حتما خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارند و از تجمع میکروارگانیسم ها در اطراف زخم جلوگیری می کنند. بنابراین در تمام روند ترمیم زخم ها از آنها محافظت می کنند.

 

مزایای استفاده از کرم های ترمیم کننده:

  • ضد عفونی کردن و تمیز نگه داشتن محل زخم، جوش یا آسیب پوستی
  • کمک به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده
  • رفع سوزش و خارش زخم ها و لک های پوستی
  • رفع قرمزی زخم ها یا لکه ها
  • تحریک ساخت کلاژن و الاستین در درمان جای زخم و لک
  • از بین بردن قارچ های سطح پوست و جلوگیری از تکثیر آنها
  • از بین بردن اثر آفتاب سوختگی
  • کمک به رفع کک و مک
  • تنظیم رطوبت و چربی پوست آسیب دیده

 

کدام کرم ترمیم کننده برای من مناسب است؟!

برای اینکه بدانید کدام کرم ترمیم کننده را برای خودتان انتخاب کنید، اول باید مشکل پوستتان را به صورت دقیق بشناسید. برای شناسایی مشکل هم حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اما به طور کلی بدانید کرم های ترمیم کننده به سه دسته ملایم، متوسط و قوی تقسیم می شوند. کرم های ملایم معمولا برای لک های نقطه ای ناشی از جای جوش و آفتاب استفاده می شوند. ترمیم کننده های متوسط اما متخصص برطرف کردن جای جوش عمیق، اسکار، زخم های کوچک، سوختگی های خفیف و ... هستند. طبیعی است که دسته سوم این کرم ها برای زخم های عمیق و به خصوص پس از جراحی استفاده می شوند. می پرسید کی باید استفاده از کرم ترمیم کننده را شروع کنید؟! پاسخ اولیه این سوال «همین حالا»ست. اما اگر زخم شما هنوز کامل خوب نشده  است(زخم باز) باز هم با دکترتان مشورت کنید تا بهترین نوع ممکن را برایتان انتخاب کند.

 

اگر کرم ترمیم کننده پوست جواب نداد، چه کنیم؟!

سرعت ترمیم پوست در بدن افراد مختلف به عوامل گوناگونی بستگی دارد. گاهی زخم آن قدر عمیق است که فرصت فکر کردن شما به از بین بردن جوشگاه را از بین می برد. یعنی آنقدر حال بدی داشته اید که در زمان طلایی ترمیم پوست آسیب دیده، مشغول استراحت بوده اید. گاهی هم بدن شما به اندازه کافی موفق به همکاری با کرم بازسازی کننده پوست نداشته است. در چنین موقعیت هایی بهتر از ناامیدی را کنار بگذارید و به میکرونیدلینگ فکر کنید.

میکرونیدلینگ (Collagen Induction Therapy) یک روش بسیار موثر برای بازسازی پوست است. در این روش با ایجاد سوراخ های بسیار ریز و میکرونی روی پوست شرایطی ایجاد می شود که کِرم و سِرم های مخصوص بتواند جذب قسمت داخلی پوست شما بشوند. بنابراین کاری که قبلا یک تیوپ کامل کرم ترمیم کننده برای شما انجام می داد، در یک جلسه میکرونیدلینگ به صورت یک باره اتفاق می افتد! لطف میکرونیدلینگ اینجا تمام نمی شود؛ سوراخ های کوچکی که روی پوست شما ایجاد شده است، تولید کلاژن و الاستین را در سطح پوستتان افزایش می دهد؛ پوست شروع به بازسازی خود می کند و شما این اثر را دو تا سه هفته بعد از جلسه میکرونیدلینگ به خوبی مشاهده می کنید. یادتان هم باشد که میکرونیدلینگ فقط برای از بین بردن جوشگاه ها نیست، بهبود چین و چروک، خطوط ریز، جای جوش، زخم ها و منافذ باز پوست هم به کمک این روش امکان پذیر است.

برای سفارش میکرونیدلینگ پوست در آرایشگاه اینترنتی کلون و تجربه آن در محیط امن خانه خودتان، کلیک کنید.