آرایشگاه و کرونا؛ چطور در کرونا به آرایشگاه زنانه برویم؟
آرایشگاه و کرونا؛ چطور در کرونا به آرایشگاه زنانه برویم؟

آرایشگاه و کرونا؛ چطور در کرونا به آرایشگاه زنانه برویم؟

آرایشگاه های زنانه در این روزهای کرونایی از پرخطر ترین مکان هاست، اما آرایشگاه های اینرنتی یا آرایشگاه های سیار زنانه بهترین پیشنهاد برای رفتن به جای آرایشگاه است.

کلون آرایشگاه را به خانه شما می آورد

کلون آرایشگاه را به خانه شما می آورد

دنیا آنقدر تازه و جدید شده است که دیگر برای دریافت خدمات زیبایی هم نیازی به طی مسافت نیست! اپلیکیشن کلون را بیشتر بشناسید.

همه آنچه می خواهید درباره آرایشگاه در زمان کرونا بدانید

آرایشگاه و کرونا، موضوعی که این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه بانوان تبدیل شده است! لبخندها پشت ماسک ها پنهان شده و انگار دنیا قصد دارد از ما انسان های قوی تری بسازد؛ به قول آنا گاوالدا در کتاب «من او را دوست داشتم»: «زندگی حتی وقتی انکارش می کنی، حتی وقتی نادیده اش می گیری، حتی وقتی نمی خواهی اش از تو قوی تر است. از هر چیز دیگری قوی تر است. آدم هایی که از بازداشتگاه های اجباری برگشته اند دوباره زاد و ولد کردند. مردان و زنانی که شکنجه دیده بودند، دوباره به دنبال اتوبوس ها دویده اند، به پیش بینی هواشناسی با دقت گوش کرده اند و دخترهایشان را برای ازدواج آماده کرده اند. باور کردنی نیست!!! اما همین گونه است. چون زندگی از هر چیز دیگری قوی تر است.»

برای همین است که هرچند دنیای امروز ما آغشته به کروناست، اما زندگی از هر چیز دیگری قوی تر است و برای این زندگی باید شادمان تر ادامه داد. یکی از مهم ترین سوال های پر از ابهام این روزهای ما هم رفتن به آرایشگاه در زمان کرونا است و این مطلب قصد دارد همه آنچه لازم است بدانید را برایتان بازگو کند.

بهترین پیشنهاد برای آرایشگاه رفتن در زمان کرونا چیست؟!

باور کنید یا نه آرایشگاه یکی از آن چیزهایی ست که تحت هیچ شرایطی تعطیلی بر نمی دارد. به خصوص برای ما خانم ها که آرایشگاه رفتن و طلب زیبایی یک نوع تفریح همراه با خود درمانی هم محسوب می شود. همچنین بررسی وضعیت آرایشگاه های زنانه در کرونا به ما نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان به دنبال یافتن راهی درست برای دریافت خدمات آرایشی در کار کرونا هستند.

با این حال برای این که بدانیم چه طور باید آرایشگاه و کرونا را با هم همراه کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم متخصصان سلامتی از در این زمینه چه می گویند؟!

بر اساس یک مطالعه که نتایج آن در واشنگتن پست منتشر شد، اپیدمیولوژیست هایی که روی وضعیت آرایشگاه های زنانه در کرونا مطالعه کرده اند، می گویند: «تجهیزات محافظتی مناسب، اقدامات احتیاطی و سالم سازی محیط می تواند از انتقال ویروس (در صورت نیاز به نزدیكی دیگران) جلوگیری کند.» برای مثال آنها استفاده از ماسک سه لایه یا ان95 (یا هر ماسکی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار تایید کند) را پیشنهاد می کنند. در واقع این جملات و پیشنهادات یک نشانه بسیار امیدبخش برای افرادی است که فوبیای ابتلا به کرونا را در تمام این ماه ها با خودشان حمل کرده اند. محققان در این مطالعه با بررسی یک جامعه آماری سیصد نفره، طی مدت زمان شش هفته به این نتیجه رسیدند که استفاده از یک ماسک سه لایه پزشکی به همراه ماسک پارچه ای روی آن، تا حد بسیار زیادی می تواند یک فرد سالم را در کنار فردی ناقل، سالم باقی نگه دارد.

 

 پیشگیری از کرونا ویروس در آرایشگاه ها

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مرکز کنترل بیماری و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، قوانین حضور در آرایشگاه در زمان کرونا برای سالن های زیبایی و آرایشی به شرح زیر است:

 

چگونه در آرایشگاه از کرونا در امان باشیم؟!

در شرایط همه گیری و شیوع بیماری کرونا و به خصوص پیک های کرونایی شما باید از رفتن به تمام اماکن عمومی مثل سالن تئاتر، سینما، استادیوم و حتی آرایشگاه ها خودداری کنید. با این حال اگر خواستید حضور در آرایشگاه زنانه در زمان کرونا را تجربه کنید، نکات زیر را فراموش نکنید:

 

توصیه‌های وزارت بهداشت ایران برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه‌ها

هرچند در روزهای ابتدایی تمام دنیا شروع به صحبت درباره شرایط زندگی در زمان کرونا کرده بودند، اما در ایران متخصصان به امید از بین رفتن این همه گیری کم حرف تر ظاهر شدند. اسفند ماه 99 بالاخره وزارت بهداشت ایران نیز درباره حضور در آرایشگاه در دوران کرونا صحبت کرد. به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیما سادات لاری، توصیه‌هایی را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هنگام مراجعه به آرایشگاه‌ها، مطرح کرد. سخنگوی وزارت بهداشت در این زمینه گفت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه های بهداشتی در آن ها می تواند منجر به تشدید شیوع ویروس کووید۱۹ شود. بنابراین توصیه ما به مردم این است که در صورت دارا بودن بیماری های زمینه ای مانند قلبی_عروقی، فشار خون و دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.

لاری ادامه داد: همچنین ضروری است که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد یا تنگی نفس از حضور در آرایشگاه به طور جدی پرهیز شود. قبل از مراجعه به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به اخذ نوبت حضور اقدام کنید و ضروری است از حضور در آرایشگاه‌هایی که تهویه هوای مناسب ندارند، به طور جدی پرهیز کنید.

 

خطرات آرایشگاه در پیک جدید کرونا

بر خلاف اطلاعات اولیه ما درباره کرونا، این ویروس با جهش های متعدد هر بار ما را وارد پیک های مختلف کرد. رفته رفته کرونا اسم کشورها را از دنباله خود جدا کرد و با نام های جدید صفحات خبرگزاری ها را پر کرد. «کرونای دلتا» مسبب اصلی پیک این روزها در ایران، حتی در کشورهایی که واکسن دریافت کردند، در حال گردش است. ویروس دلتا سرعت سرایت بالایی دارد و به همین خاطر موارد ابتلای خانوادگی در این دوره بیش از قبل گزارش می شود.

همین سرایت بالا سبب شده است که حضور در آرایشگاه در پیک جدید برای بسیاری از افراد مشکلاتی را ایجاد کند.  به همین خاطر چند روز قبل، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این باره گفت: بر اساس راهنمای فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار وزارت بهداشت، در آرایشگاه‌ در دوران کرونا، نحوه نوبت‌دهی به مشتریان باید به صورت تلفنی یا اینترنتی و به گونه‌ای باشد که حداقل افراد در سالن انتظار آرایشگاه‌ها حضور داشته باشند، به‌طوری که فاصله حداقل دو متر بین افراد رعایت شود.

وی افزود: فضای عمومی آرایشگاه‌ها باید دارای تهویه مناسب باشد، به‌طوری که هوای تازه همیشه جریان داشته باشد. استفاده از شیلد یا عینک حفاظتی، ماسک، روپوش و دستکش یکبار مصرف برای آرایشگر حین ارائه خدمات ضروری است.

 

بهترین پیشنهاد برای رفتن به آرایشگاه در کرونا

در مدت زمان چندین ماه که از حضور ویروس کرونا در کنار زندگی روزمره تمام انسان های دنیا می گذرد، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نیز مانند تمامی کسب و کارهای خدماتی دیگر، شرایط متفاوتی را از سر گذرانده اند.  همچنین مشتریان آنها نیز روزگار عادی گذشته را فراموش کرده اند و این سوال که «بالاخره باید با آرایشگاه و کرونا چه طور کنار بیاییم؟» هنوز برای بسیاری از آنها بی پاسخ باقی مانده است.

بعضی از مردم رو به روی آینه ها دست به قیچی شده اند و موهایشان را کج و کوله ریز ریز می کنند؛ بعضی دیگر با پذیرش شرایط پاندمی رو به مدل های بلند مو آورده اند و عده ای همچنان از سالن زیبایی کمک می گیرند. شاید باور نکنید اما در دوره آرایشگاه و کرونا بسیاری به کمک آموزش های وبسایت یوتیوب و تهیه تجهیزات آرایشی از وبسایت آمازون دست به خودآرایی زده اند! با این حال اطلاعات آماری می گوید از میان این افراد تنها یک درصد از خروجی کار خود رضایت دارند!!! تعداد کمی هم هستند (از جمله نویسنده این مطلب تا قبل از نوشتن این مطلب!) که تصمیم گرفته اند از دیدن خودشان در آینه پرهیز کنند!

اما به هر حال آنچه به نظر می رسد این است که ما باید راهی برای زیبایی خود پیدا کنیم! از آنجا که کرونا بیشتر از طریق تماس نزدیک منتقل می شود و همچنین زمان مشخصی برای رهایی از آن وجود ندارد و زیبایی نیز برای سلامت پوست، مو، ناخن و از همه مهم تر اثر مثبت روانی یک امر لازم در زندگی انسان امروز است، باید تجربه زندگیِ روزمره در کنار کرونا را در با هم و بیشتر یاد بگیریم!

مسلم است که حضور در یک آرایشگاه مساوی قرارگیری شما در کنار تعداد زیادی از افراد( آرایشگران و مشتریان) است و همین مساله می تواند شما را بیشتر در معرض خطر قرار بدهد. به همین خاطر آرایشگاه های آنلاین یا همان آرایشگاه سیار مثل آرایشگاه سیار کلون که آرایشگر را به همراه رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به منزل شما اعزام می کنند، بهترین گزینه در این دوره هستند.

 

داده های حقیقی درباره دوره کرونا و آرایشگاه چه می گویند؟!

بر اساس مطالعه CDC (مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری در آمریکا) درباره رفتار دوره کرونا و آرایشگاه، از ۱۳۹ نفری که در ماه مه به آرایشگرانی با کرونای مثبت در میسوری مراجعه کرده بودند، هیچ کس به علائم کووید۱۹ مبتلا نشد! محقیقن متوجه شدند که سیاست استفاده صد در صدی از ماسک در این زمینه بسیار موثر عمل کرده است. یکی از محقیقین این مطالعه اعلام کرد: «بر اساس این یافته ها خانواده من از اول ماه ژوئن دریافت سرویس آرایشی در منزل را با خیال راحت تری از سر گرفتند. هرچند آرایشگر خانوادگی ما اصرار داشت که سالن زیبایی اش را در فضای باز برپا کرده است، با این حال ما به دلیل شنیده هایمان از وضعیت آرایشگاه های زنانه در کرونا، مراجعه او به منزل خودمان با تهویه تحت کنترل خودمان و پنجره های باز را ترجیح دادیم.».

اصلا ما از کرونا چه قدر می دانیم؟! به نقل از سازمان بهداشت جهانی، کووید ۱۹ هنوز یک بیماری جدید است و به همین خاطر اطلاعات در این باره کافی نیست یا ممکن است با تغییراتی در آینده رو به رو شود؛ اما برا اساس تحقیقات CDC   تا زمان نگارش این مقاله می دانیم:

 

مهم ترین نکاتی که آرایشگران آرایشگاه زنانه در کرونا باید رعایت کنند

 

مهم ترین نکاتی که مشتریان آرایشگاه زنانه در کرونا باید رعایت کنند

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام