گیاهانی برای فرار از سرماخوردگی
گیاهانی برای فرار از سرماخوردگی

گیاهانی برای فرار از سرماخوردگی

شاید گیاهان دارویی نتوانند سرماخوردگی و آنفولانزا را به کل درمان کنند، اما حتما در روند بهبود شما موثر هستند.

خدمات زیبایی و آرایشی کودک

خدمات زیبایی و آرایشی کودک

در دنیای امروز کودکان هم مانند بزرگسالان به دلایل مختلفی نیاز به آرایش کردن دارند. که می‌توانید برای آرایش کودکان خود از خدمات آرایشی و زیبایی کودک در کلون استفاده کنید.

گیاهانی برای فرار از سرماخوردگی

برای اینکه به دنیای دمنوش ها وارد شوید، ابتدا باید درست کردن آن را به خوبی یاد بگیرید. هیچ می دانید تفاوت جوشانده و دمنوش چیست؟! جوشانده ها همانطور که از اسمشان پیداست از جوشیدن در آب صد درجه آن هم بریا مدت بیش از 3 دقیقه درست می شوند؛ اما برای تهیه دمنوش ها باید گیاه را در آب نجوشیده و داغ (70 الی 80 درجه سانتیگراد) بریزیم و پس از چند دقیقه صبر آنها را به دست بیاوریم. جوشانده و دمنوش با هم از نظر خاصیت درمانی متفاوت هستند و هر دوی آنها در طب سنتی کاربرد خاص خودشان را دارند.

آنفولانزا و سرماخوردگی بیماری های رایج فصل پاییز و زمستان هستند. برای اینکه بتوانید از ابتلا به آنها جلوگیری کنید یا متخصصان گیاهان دارویی برای شما پیشنهادهایی دارند:

جوشانده گشنیز

آن وقت ها که کوچک بودیم را یادتان می آید، همین که سرما می خوردیم مادر یا مادربزرگ دست به کار می شدند برای پخت آش گشنیز یا سوپی که عطر گشنیزش دل آدم را می برد. یکی از مهم ترین دلایل این کار خاصیت ضد التهابی این سبزی است که برای بر طرف کردن تب و سرماخوردگی بسیار موفق عمل می کند. در عین حال چون ابتلا به این بیماری ها باعث کاهش اشتها می شود، شما می توانید از خاصیت افزایش اشتهای این گیاه هم استفاده کنید. برای درست کردن جوشانده گشنیز سه قاشق برگ خشک شده گیاه را در 3 فنجان آب جوش بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. مایع به دست آمده را برای جلوگیری از سرماخوردگی هم می توانید استفاده کنید.

دمنوش آویشن

یکی از مهم ترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری های ویروسی آویشن است که خاصیت ضد باکتری و ضد سرفه دارد. این گیاه یکی از معجزات طبیعت برای بر طرف کردن سرفه و خس خس سینه است. برگ های ریز ریز آویشن در تسکین سرفه و برطرف کردن علائم برونشیت بسیار کمک کننده هستند. از سمت دیگر چون این گیاه منبع مس، منگنز و آهن است می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در نتیجه جلوگیری خوبی از ورود ویروس ها به بدن هم انجام می دهد. برای تهیه دمنوش آویشن، یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک گیاه (خشک یا تر) را در دو لیوان آب 80 درجه بریزید و اجازه بدهید حدود 5 دقیقه دم بکشد.

دمنوش زنجبيل همراه عسل

زنجبيل تازه از جمله گياهانی است که تاثير فوق العاده بالایی در پيشگيري از سرماخوردگي و آنفولانزا دارد. اين گياه خاصيت ضد باكتري و ضد ويروس دارد و يكي از بهترين محرك ها براي تقويت و افزايش توان سيستم ايمني و دفاعي بدن محسوب مي شود. زمانی که شما از دمنوش زنجبیل به همراه عسل برای درمان بیماری خود استفاده می کنید، مانند آن است که راهی برای فراری دادن بیماری پیدا کرده باشید. از دیگر خواص زنجبیل معجزه این گیاه در رابطه با جلوگیری از حالت تهوع است که بعضی ویروس ها برای شما هدیه می آورند. زنجبیل با بیرون راندن مخاط از ریه ها، به درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی هم کمک می کند.

 

 آویشن ، دمنوش ، جوشانده ، سیستم ایمنی ، زنجبیل ، گشنیز ، عسل

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام