چای سبز یک نوشداروی واقعی است
چای سبز یک نوشداروی واقعی است

چای سبز یک نوشداروی واقعی است

به هر کتاب و مجله سلامتی که نگاه کنید از خواص چای سبز نوشته اند. از جوان سازی این چای تا لاغری ماندگارش؛ حالا زمان آن رسیده تا حقایق چای سبز را بدانید.

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش های زیر پوستی صورتتان را پر کرده.. از ریزترین تا درشت ترین این جوش ها حال و روز چهره شما را به هم می ریزد. ولی راه نجات از جوش های زیر پوستی اینجاست.

چای سبز یک نوشداروی واقعی است

چای سبز از جوانه ها و برگ های بسیار تازه گیاه چای به دست می آید. در واقع نحوه عمل آوری و فرآیند تولید این چای است که باعث می شود برگ های جوان به شکل چای سبز دربیایند. با این حال نوشیدن این چای خواصی کاملا متفاوت از دیگر انواع چای دارد.

چای سبز و پوست

شاید روی جعبه بسیاری از محصولات زیبایی مانند کرم ها و تونر ها عکس یک برگ چای دیده باشید. شاید هم میان مواد استفاده شده در محصول نام آن را دیده باشید؛ در هر صورت آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز هستند که باعث می شوند محققان در تولید محصولات مراقبت از پوست از این چای استفاده کنند. این آنتی اکسیدان ها سلول های پوست را از آسیب های خطرناک رادیکال های آزاد حفظ می کنند. در نتیجه افتادگی و آسیب به الاستین پوست بسیار کاهش پیدا می کند. وقتی الاستین سالم داشته باشید هم افتادگی و چروک خوردن پوست با شما خداحافظی می کند. البته نوشیدن چای تنها راه پیش روی شما برای استفاده از مهربانی چای سبز نیست. بلکه شما می توانید از ماسک های مخصوص هم برای کمک به سلامت پوستتان استفاده کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های چای سبز برای پوست صورت و بدن خاصیت سم زدایی و روشن کنندگی آن است که کمک می کند لک های ناشی از نور خورشید، جوش ها و قرمزی حساسیتی پوست بر طرف شود. اگر دوست دارید از این خاصیت مهم بهره مند شوید، دو قاشق غذاخوری از چای سبز خشک را با دو قاشق چای خوری عسل و آب یک لیموترش کوچک مخلوط کنید. مخلوطی که به دست آورده اید را روی صورت بمالید و پس از 20 دقیقه خوب شست و شو دهید. این ماسک علاوه بر این که به شکل یک اسکراب عمل می کند، باعث روشن شدن پوست شما هم می شود. به یاد داشته باشید که آنتی اکسیدان و ویتامین کای موجود در این چای رگ های خونی دور چشم را ترمیم می کند. بنابراین برای رفع پف و تورم اطراف چشم بسیار کارایی دارد. برای درمان این پف و حتی تیرگی دور چشمتان می توانید دو کیسه چای سبز را در یخچال بگذارید و زمانی که به اندازه کافی خنک شد، آنها را 15 دقیقه پشت پلک های بسته تان بگذارید. از چای سبز آماده در فنجان هم می توانید کمی بردارید و با یک پنبه تمییز به صورتتان بزنید تا رفته رفته از شر جوش های مزاحم راحت شوید.

تأثیر چای سبز در رشد و تقویت مو

یکی از الطاف دیگر چای سبز برای انسان، تأثیر بی نظیر آن در سلامت مو و پوست سر شماست. این چای به طرز شگفت آوری از ریزش مو، پوسته پوسته شدن و شوره زدن پوست سر جلوگیری می کند. پس اگر هزار راه را برای درمان شوره هایتان رفته اید و نتیجه ای نگرفته اید، این یکی را هم امتحان کنید. نوشیدن مرتب چای سبز حتی می تواند باعث رشد موهای جدید روی سر شما شود. اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، باید به مدت دو ماه پس از شست و شوی کامل موهایتان در حمام، مقداری چای سبز دم شده و خنک را روی مو ریخته و پس از ده دقیقه صبر، مو را آبکشی کنید. همچنین برای داشتن موهای مستحکم و براق هم می توانید روزانه دو الی سه فنجان از دمنوش چای سبز بنوشید. این چای چون مقادیر زیادی ویتامین E و C دارد، آلودگی ها را از سطح مو بر می دارد و در نتیجه تقویت مو را ساده می کند.

همچنین در صورتی که به تقویت مو خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از خدمات مو زنان در خانه آرایشگاه سیار و اینترنتی کلون استفاده کنید. 

چای سبز و جوانی

می گویند چای سبز اکسیر جوانی است. جالب است بدانید که زیاد هم بی راه نمی گویند. دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان موثر در حفظ جوانی موجود در چای سبز است. این آنتی اکسیدان ها یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن هستند و روند پیری سلول ها را به تعویق می اندازند.

چای سبز و لاغری

افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند، می توانند سوخت و ساز بدنشان را افزایش بدهند. در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام پلی فنول به افزایش حرارت درونی بدن کمک می کند و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش می دهد. از این جهت می توان گفت نوشیدن چای سبز برای لاغری می تواند موثر باشد. اما این که خود این چای به تنهایی سبب لاغری شود، دور از ذهن است.

چای سبز ، آنتی اکسیدان ، اسکراب ، تونر ، الاستین ، تقویت مو

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام