همه آنچه باید درباره بادام و روغنش بدانید
همه آنچه باید درباره بادام و روغنش بدانید

همه آنچه باید درباره بادام و روغنش بدانید

بادام را همه ما می شناسیم. این دانه پر از خاصیت یک معجزه است و باید در برنامه روزانه همه ما گنجانده شود.

کمتر باش، خوب باش!!

کمتر باش، خوب باش!!

نظام مردسالار از زنان همیشه میخواهد که "کمتر" باشند. بارها گفته میشود که حقوق زنان اولویت ندارد و مسائل مهمتری در جامعه هست که باید ابتدا به آنها پرداخت.

همه آنچه باید درباره بادام و روغنش بدانید

 

بادام میوه یک درخت بومی در خاورمیانه است که دانه آن علاوه بر طعم بی نظیرش، فواید بسیار زیادی هم دارد. حدود 50 درصد این میوه را روغن بسیار خاصی تشکیل می دهد که به همین خاطر بادام یک میوه روغنی بسیار مهم در صنعت محصولات زیبایی و آرایشی است.

بادام بخورید چون ...

بادام سرشار از ویتامین ای است. این ویتامین که از سلول های بدن در برابر آسیب های مختلف جلوگیری می‌کند و یک گروه از آنتی اکسیدان های محلول در چربی محسوب می شود. میزان مناسب ویتامین ای در بدن باعث می شود که شما در برابر بیماری های قلبی، انواع سرطان و آلزایمر واکسینه شوید. این ویتامین یکی از مهم ترین مواد برای سلامتی پوست و موی انسان است. شاید توجه شما به این نکته جلب شده باشد که روی بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست هم ویتامین ای وجود دارد چون از پوست انسان محافظت می کند و با رادیکال های آزاد وارد جنگ می شود؛ زخم ها و التهاب های پوستی را از بین می برد و به درمان آکنه کمک بسیار زیادی می کند. خوردن بادام به صورت روزانه یک فایده مهم دیگر هم دارد. این مغز پر خاصیت قند خون را کنترل می کند و چون کربوهیدرات اندکی دارد، بسیار برای رژیم های غذایی مناسب است. اما آنچه باعث می شود طعم خوش بادام در جان شما بیشتر نفوذ کند، مقدار بسیار زیاد منیزیم موجود در آن‌ است. وقتی شما به اندازه کافی منیزیم داشته باشید، موهای نرم و لطیف و پوست بدون خط و خش هم دارید. بادام سطح کلسترول بد خون را هم پایین می آورد و به همین خاطر است که خوردن آن سبب می شود کمتر جوش بزنید.

روغن بادام را به موهایتان بزنید چون...

استفاده از روغن بادام برای موهای سر بسیار مفید است چراکه این روغن توانایی تقویت و تغذیه بافت مو را دارد. بادام حاوی ویتامین A، D، B۱، B۲ و B۶  است که به تارهای مو نفوذ کرده و آنها را نرم و تقویت می کند. از سمتی به دلیل وجود منیزیم بالا به رشد مو کمک کرده و از ریزش آنها جلوگیری می کند. اگر روی پوست سرتان و لا به لای موها شوره های چرب یا خشک هم داشته باشید، این روغن به دلیل خواص آنتی باکتریال فراوانی که دارد، نجاتتان می دهد. از سمتی ماساژ آن روی پوست سر به کاهش ریزش مو منجر می شود و همچنین به دلیل خونرسانی کافی در پوست سر رویش مجدد مو را به دنبال خواهد داشت. با استفاده از روغن اعجاب انگیز بادام می توانید موهایی نرم، ضخیم و بلند هم داشته باشید. اگر چند قطره روغن بادام را به آرامی روی موهایتان بمالید، از شر وزهای غیر قابل کنترل هم رها می شوید. روغن بادام همچنین در درمان انواع مشکلات مو بسیار مفید است و از سفید شدن مو به خوبی جلوگیری می‌کند.

روغن بادام را به پوستتان بمالید چون...

بادام یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است. استفاده از این روغن به صورت روزانه، پوست را رفته رفته نرم و نرم‌تر می‌کند و اثر چربی را روی آن باقی نمی گذارد؛ چون به سرعت جذب پوست می‌شود و منافذ آن را مسدود نمی کند. مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید اغلب ناشی از نفوذ خاک و چربی در منافذ پوست هستند؛ اسیدهای چرب ضروری که در روغن بادام است، مقدار روغنی را که توسط غدد چربی پوست ترشح می‌شود، کنترل می‌کنند و از جوش و آکنه جلوگیری می کند. هنگامی که به طور منظم روغن بادام را استفاده کنید، متوجه کاهش آکنه و تسکین همه التهاب های پوستی می شوید. از طرفی این روغن یک پاک‌کننده طبیعی آرایش است و می توانید چند قطره از آن را روی یک تکه پنبه بریزید و به آرامی روی صورت و چشم بکشید تا آرایش خود را پاک کنید. این روغن همچنین به عنوان یک سرم عالی برای چروک چشم، عمل می‌کند. خواص نرم کننده روغن بادام ترک های پوستی را هم درمان می کند.

دانستنی های جالب درباره بادام:

 بادام ، روغن بادام ، منافذ پوست ، آنتی باکتریال ، چروک چشم ، آلزایمر ، سرطان

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام