روغن درخت چای معجزه طبیعت
روغن درخت چای معجزه طبیعت

روغن درخت چای معجزه طبیعت

با یک گیاه بی نظیر آشنا شوید و از فواید آن برای سلامت پوست، مو و ناخن بیشتر بدانید.

معرفی کتاب «جنس دوم»

معرفی کتاب «جنس دوم»

کتاب جنس دوم مشهورترین اثر «سیمون دوبوار» است که اولین بار در 1949 منتشر شد. این کتاب دو جلدی به مساله تاریخی، اجتماعی، فلسفی و روانی پدیده زنانگی می پردازد.

روغن درخت چای معجزه طبیعت

برگ های سبز و مهربان درخت چای را دیده اید؟! احتمالا نه. چون این گیاه پر خاصیت تنها در کوینزلند و جنوب استرالیا رشد می کند. دلیل اینکه به آن درخت چای می گویند، شاید شباهت بیش از اندازه برگ های درخت به برگ های بوته چای باشد. به هر حال این گیاه از هر جایی که آمده باشد و به هر جا که بخواهد برود، با پوست شما بسیار مهربان است.

روغن درخت چای از آنجا که یک ضد عفونی کننده طبیعی است، در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این روغن می تواند چندین نوع باکتری و ویروس را به طور کل از بین ببرد.به همین خاطر است که در استرالیا به عنوان موثرترین روش برای جلوگیری از سرایت آنفولانزا استفاده می شود. برای این منظور از این روغن به جای محلول شیمیایی ضد باکتری، برای پاک کردن دست های آلوده استفاده می شود.  یکی دیگر از الطاف این روغن جلوگیری از حضور مزاحم حشرات است. عطر روغن درخت چای به خوبی می تواند انواع پشه را از شما دور کند. همچنین این روغن یک خوشبو کننده طبیعی است که برای از بین بردن بوی بد تعریق هم می توان از آن استفاده کرد.

مواد موجود در روغن درخت چای ضد عفونی کننده انواع زخم و خراش‌ هم هست. گاهی اوقات که پوست با آسیب هایی روبه رو می شود می توانید از این ماده استفاده کنید و از بروز آلودگی و ورود آن به زخم ها هم جلوگیری کنید. از سمتی روغن درخت چای از عفونت زخم ها هم جلوگیری کافی می کند و همین مساله سبب می شود که ترمیم زخم ها زودتر و بهتر اتفاق بیافتد. در ضمن این روغن با کاهش التهاب و افزایش میزان گلبول‌های سفید در درمان زخم بسیار موفق عمل می کند.

روغن درخت چای می‌تواند پوست ملتهبرا بهبود ببخشد. یکی از معمول‌ترین انواع مشکل پوستی درماتیت تماسی نام دارد. این بیماری به‌خاطر تماس پوست با مواد آلرژی‌زا ایجاد می‌شود. یکی از این مواد آلرژی‌زا نیکل است که روغن چای به راحتی حالت حساسیتی حاصل از آن را از میان برمی دارد.

درمان جوش صورت با روغن درخت چای

خواص آنتی باکتریالی روغن درخت چای باعث می شود که این ماده برای مبارزه با جوش صورت بسیار مؤثر عمل کند. تحقیقات در یک جامعه آماری دوهزار نفری نشان داده است که این گیاه توانایی بسیار زیادی برای درمان جوش های مقاوم به درمان از خود نشان می دهد. این تحقیق توانست اثبات کند که میزان تاثیر روغن درخت چای با  داروی بنزوئیل پراکسید(که برای درمان آکنه استفاده می شود)، برابر است. شما به راحتی می توانید ژل‌های ضد جوش حاوی روغن درخت چای را از داروخانه یا فروشگاه طب سنتی خریداری کنید. برای جوش های درشت یک قطره از این روغن را در محل به ارامی مالش دهید اما برای بهبود حالت کلی پوست هر شب قبل از خواب با یک پنبه تمیز از این روغن روی تمام پوست استفاده کنید.  

از بین بردن قارچ ناخن با روغن درخت چای

از عفونت قارچی ناخن چه قدر می دانید؟! این مشکل که به خصوص در میان زنان و کودکان بسیار شایع است، گرچه خطرناک نیست، اما ناخن را زشت، بدفرم و بد رنگ می کند. دارو‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند قارچ ناخن را درمان کنند، اما استفاده از روغن درخت چای برای این مشکل یک درمان کاملا طبیعی است. افرادی که به قارچ ناخن دچار هستند، اگر برای مدت شش ماه از روغن درخت چای خالص استفاده کنند، از قارچ ناخن برای همیشه خلاص می شوند. می‌توانید از چند قطره روغن درخت چای به تنهایی یا ترکیب (به نسبت مساوی) با روغن نارگیل برای سلامت ناخن استفاده کنید.

درمان شوره سر و چربی مو با روغن درخت چای

شوره سر پوسته های سفید رنگ و مزاحمی است که از روی پوست سر جدا شده و در لابه لای تارهای مو شکل زشتی ایجاد می کند. شوره ها خطرناک نیستند و نشان دهنده آلودگی هم نیستند. اما باعث ناراحتی و خجالت ما می شوند. روغن درخت چای چون خواص ضد میکروب و باکتری دارد و می تواند با قارچ ها مبارزه کند یکی از بهترین مواد برای از بین بردن و کنترل شوره های مزاحم است. شاید به طور کامل با این روغن درمان نشوید، اما شدت شوره کم می شود و خارش سر و چربی مو به طور محسوسی کم می شود. برای کاهش شوره چند قطره روغن درخت چای را به شامپوی مصرفی خودتان اضافه کرده و موهایتان را با آن بشویید. اما اگر ساقه موهایتان چربی دارد و نمی توانید آن را کنترل کنید هم می شود از این روغن استفاده کرد. برای این منظور مقدار مناسبی از این روغن را به ساقه مو بمالید، و پس از نیم ساعت به حمام بروید. پس از سه ماه متوجه می شوید که چربی موهایتان تا حد بسیار خوبی کنترل شده است.

 

روغن درخت چای، ساقه مو ، شوره ، ضد عفونی کننده ، ترمیم ، ضد جوش ، قارچ ناخن

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام