دمنوش های پاییزی را بیشتر بشناسیم
دمنوش های پاییزی را بیشتر بشناسیم

دمنوش های پاییزی را بیشتر بشناسیم

پاییز را با دمنوش زنجبیل، پونه، دارچین و آویشن خوش رنگ تر کنید.

رهایی از موخوره ها

رهایی از موخوره ها

موی شما هر شکل و جنس و اندازه ای که داشته باشد، ممکن است به موخوره دچار شود. برای رهایی از این مشکل باید بیشتر درباره موخوره بدانیم.

دمنوش های پاییزی را بیشتر بشناسیم

اگر اهل دمنوش و گیاهان دارویی هستید، احتمالا همیشه در جست و جوی خواص گیاهان هستید. هر فصل خاصی برای خودش برنامه های گیاهی خاصی هم دارد. در این مطلب قصد داریم با آن دسته از دمنوش ها آشنا شویم که به حال و روز پاییزی شما اهمیت بیشتری می دهد.

دمنوش پاییزی زنجبیل

دمنوش زنجبیل شما را در برابر سرماخوردگی واکسینه می کند. زنجبیل یکی از گیاهانی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک کرده و باعث می شود تا حد زیادی از اثر ویروس ها دور باشید. در واقع این گیاه از نفوذ میکروب ها و ویروس های پاییزی به بدن شما کمک می کند. البته اگر هم سرما خورده باشید، برای از بین بردن خس خس سینه، سرفه های مزاحم و گرفتگی عضلات هم می توانید از دمنوش زنجبیل استفاده کنید.

چه طور دمنوش زنجبیل درست کنم؟!

یک تکه زنجبیل تازه بردارید و با کارد روی آن بکشید تا پوست نازکش برداشته شود. حالا زنجبیل ها را شبیه به سکه به حلقه های نازک در بیاورید. برای هر نفر 3 تا 5 حلقه را در قوری بریزید و روی آن را آب جوش بریزید. دور قوری را با یک حوله بپیچانید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما حاضر شود. می توانید برای لذت بیشتر یک قاشق عسل را در دمنوشتان حل کنید. اضافه کردن کمی آبلیمو به این دمنوش هم طعم تازه و جالبی خواهد داشت.  

دمنوش پاییزی پونه

یکی از بهترین راه های درمان گلو دردهای مربوط به سرماخوردگی، استفاده از دمنوش پونه است. پونه می تواند گلودردهای میکروبی را درمان کرده و با کم کردن التهاب گلو، درد آنها را هم التیام بخشد. نوشیدن یک فنجان دمنوش پونه در روز، با ویروس و عفونت های احتمالی در بدن شما مبارزه می کند. از سمتی آنتی اکسیدان موجود در این گیاه، سیستم ایمنی را هم تقویت کرده و در طب سنتی به عنوان جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها مصرف می شود. از دمنوش پونه برای درمان آنفولانزا، سرماخوردگی، سردردها، تسکین گلودرد و... استفاده می شود.

چه طور دمنوش پونه درست کنم؟!

برای هر نفر یک قاشق غذاخوری از برگ یا گل پونه تازه یا یک قاشق مربا خوری پونه خشک شده در قوری بریزید. سپس قوری را با آب داغ پر کرده، دور آن را با حوله بپیچید و ده دقیقه به آن زمان بدهید تا به طور کامل دم بکشد. بهتر است این دمنوش را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید.  

دمنوش پاییزی دارچین

دارچین یکی از مهم ترین ادویه های حاوی آنتی اکسیدان است. این گیاه می تواند تا حد بسیار زیادی بدن را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کنند. در واقع دارچین میان ادویه ها از نظر میزان آنتی اکسیدان موجود بالاترین است. این گیاه بدن را در برابر بیماری های زیادی حفظ می کند. اگر احساس ضعیف یا بیماری دارید، دمنوش دارچین به شدت به شما کمک می کند. همچنین این دمنوش می تواند در از بین بردن دردهای عضلانی ناشی از سرماخوردگی ها مفید باشد.

چه طور دمنوش دارچین درست کنم؟!

برای هر نفر دو تا سه تکه (هر تکه به اندازه یک بند انگشت) چوب دارچین را در قوری ریخته و آب داغ (حدود 80 درجه) را روی آن بریزید. سپس می توانید قوری را روی کتری بگذارید و حدود 5 تا ده دقیقه به این دمنوش اجازه دم کشیدن بدهید. اگر احساس می کنید طعم دارچینِ تنها برایتان کافی نیست، می توانید از ترکیب دارچین و لیموترش هم استفاده کنید.

دمنوش پاییزی آویشن

آویشن به خاطر فواید ضد عفونی و ضد باکتری از بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی، زکام و آنفولانزا جلوگیری می کند. استفاده مرتب از دمنوش آویشن برای از بین بردن درد مفاصل، دردهای عضلانی، برونشیت، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفسی بسیار مفید است. شاید شما هم دیده باشید که روی جعبه بسیاری از شربت های سینه عکس یک برگ آویشن خودنمایی می کند. چون آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد سرفه است.

چه طور دمنوش پونه درست کنم؟!

برای تهیه دمنوش آویشن، یک قاشق مرباخوری آویشن خشک شده را داخل دو لیوان آب جوش بریزید. قوری را روی شعله غیرمستقیم قرار بدهید. سپس 10 دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد.

 

 دارچین،  آویشن ، دمنوش ، آنتی اکسیدان ، زنجبیل ، پونه ، داروهای گیاهی

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام