به پوستتان بگویید سیب را دریابد
به پوستتان بگویید سیب را دریابد

به پوستتان بگویید سیب را دریابد

با فواید سیب برای پوست آشنا شوید و ماسک سیب مناسب خودتان را پیدا کنید.

شامپوی بدن یا صابون جامد؟!

شامپوی بدن یا صابون جامد؟!

برای شست و شو کدام مناسب است؟ شامپوی بدن یا صابون های جامد؟! هیچ می دانید میان این دو تفاوت هایی وجود دارد؟! این مطلب را بخوانید تا راه درست را انتخاب کنید.

به پوستتان بگویید سیب را دریابد

اگر پاییز را پادشاه فصل ها و رنگ ها بدانیم، سیب قطعا ملکه است. گرچه سیب فصل ندارد و در همه فصول می شود به راحتی یکی از انواع آن را تهیه کرد، اما سیب پاییزی فراوانی بیشتری دارد و می تواند در حفظ سلامت شما بسیار موثر باشد.  

سیب با پوست مهربان است

تحقیقات زیادی که روی فواید درمانی سیب انجام شده است، نشان می دهد که این میوه در حفظ طراوت و شادابی پوست انسان بسیار موثر است. با استفاده روزانه از این میوه ناراحتی های شایع پوستی مثل خشکی، ترک خوردگی، رنگ پریدگی و ... تا حد زیادی درمان می شود. همچنین سیب به دلیل اینکه می تواند پوست را هیدراته و آبرسانی کند، یکی از لازم ترین میوه ها برای زنان در سنین بالای سی محسوب می شود. از آنجا که سیب حاوی آهن است، در درمان کم خونی زنان هم به بدن کمک می کند. آهن موجود در بدن هم سطح هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد، وقتی هموگلوبین افزایش پیدا کرد، ضعف و خستگی از بین می رود و وقتی خستگی از بین رفت پوست شاداب تر و زیباتر می شود. یادتان باشد همه انواع ماسک هایی که از سیب ساخته می شوند، خاصیت جوانسازی برای پوست دارند.

هر نوع پوست با ماسک سیب و ماست تازه می شود

یک سیب درختی را پوست کنده و با رنده ریز کنید. بعد یک قاشق غذاخوری پر ماست کم چرب به آن اضافه کنید. ماست هایی که به سمت ترش شدگی رفته اند برای این کار بسیار مناسبند. می توانید برای لطافت بخشیدن به پوست در این ماسک یک قاشق مرباخوری روغن زیتون هم بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و یک لایه روی پوست صورت و گردنتان بمالید. بیست دقیقه تحمل کنید و سپس پوستتان را شست و شو دهید. در مدت زمانی که از این ماسک استفاده می کنید رنگ سیب تیره و تیره تر می شود. نگران نباشید، اکسید شدن سیب در ترکیب با هوا، مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را روی زیبایی مانند زمانی که از خدمات زیبایی استفاده می‌کنید و شفاف شدن پوستتان ببینید.

پوست معمولی را با ماسک سیب و عسل بسازید

یک سیب زرد را پوست کنده و رنده یا له کنید. یادتان باشد که هسته ها را در این قبل از رنده کردن دربیاورید. یک قاشق غذاخوری سرخالی عسل به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. سپس ماسک به دست آمده را در یخچال بگذارید و یک ساعت به آن زمان استراحت بدهید. بعد از آن با ضربه انگشتان ماسک را به صورت نقطه نقطه روی پوست بزنید و بیست دقیقه صبر کنید. این ماسک هم پوست را از آکنه محافظت می کند و هم می تواند به جوان سازی آن بسیار کمک کند.

ماسک سیب، جو و شیر پوست خشک را تر می کند

یک لیوان سیب رنده شده را در ظرف ریخته و روی آن نصف لیوان شیر تازه بریزید. ظرف را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و آن را هم بزنید. کم کم از پودر جو دوسر به آن اضافه کنید تا مخلوط شما به غلظت ماست چکیده دربیاید. ماسک را از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن روی پوستتان گذاشته و نیم ساعت صبر کنید. شما باید این ماسک را هفته‌ای یک یا دو بار روی پوست استفاده کنید تا پوستی روشن، شفاف و لطیف داشته باشید. در عین حال اين ماسک باعث درمان چروک صورت و تقويت پوست هم می شود.

 

سیب ، جوان سازی ، کم خونی ، حفظ سلامت ، شادابی پوست ، ماسک سیب ، روغن زیتون

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام