چرا جوش می زنیم؟!
چرا جوش می زنیم؟!

چرا جوش می زنیم؟!

دلایل بی شماری سبب می شوند که روی پوست شما جوش ایجاد شود. برای نجات از آنها مطلب فوق را بخوانید.

حراج جمعه سرمه ای کلون را از دست ندهید

حراج جمعه سرمه ای کلون را از دست ندهید

در آخرین جمعه ماه نوامبر، تهران و اصفهان را سُرمه ای می کنیم. تخفیف بینظیر پنجاه درصدی برای پنجاه نفر اولی که ثبت سفارش کنند.

چرا جوش می زنیم؟!

‌همه انسان ها یک بار هم که شده وجود یک موجود مزاحم به اسم جوش را روی صورتشان حس کرده اند. بعد مدت ها در آینه به آن قیافه عجیبی که برایشان ساخته است، نگاه کرده اند و پشت هم حرص خورده اند. اصلا هیچ می دانید جوش ها از کجا می آیند؟!

بسیاری از ما فکر می کنیم جوش‌ زدن نشانه ای از مشکلات پوستی است. یعنی باور عمومی ما این است که جوش در ادامه اختلال در بخش تولید‌کننده چربی پوست روی صورت یا تن ما ظاهر می شود. اما این نمی تواند تنها دلیل حضور جوش ها در زندگی ما باشد. عوامل محیطی و فیزیولوژیکی بی شماری در تولد جوش ها موثر هستند. پوست به دلایل متفاوتی فعال یا بیش فعال می شود و در نتیجه شروع به تولید مقدار زیادی چربی می کنند. به همین خاطر ارگانیسم های زنده (بسیار کوچک و میکروسکوپی) که روی پوست وجود دارند، در حجم زیادی از چربی که روی پوست شما شکل گرفته اند، اسیر می شوند و بعد یک نقطه کوچک از روی پوست به شکل برآمده، سرخ رنگ و گاهی دردناک شکل می گیرد. جوش در واقع یک زائده کوچک و ملتهب روی سطح پوست است.

جوش ها هم مثل هر پدیده دیگری برای خودشان انواع و اقسام دارند که ما قصد نداریم آنها را برایتان معرفی کنیم. تمام تلاش ما این است که بعد از خواندن این مطلب کمی بیشتر حواستان را به پوستتان جمع کنید و بتوانید زندگیِ پوستی بهتری را تجربه کنید. بنابراین باید راه های جلوگیری از ایجاد جوش را با هم دوره کنیم:

شست و شوی پوست برای جلوگیری از جوش

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، صورتتان را می شویید. شب ها چه طور؟! نکند شما از آن دسته آدم هایی باشید که شب به بهانه «خوابم می پره!!!»، با صورت نشسته به رختخواب می روند؟! همیشه قبل از خوابیدن، صورت تان را حسابی بشویید. یادتان باشد هر نوع از پوست با نوع خاصی از شوینده کنار می آید. مثلا صابون های جامد معمولی که برای دست و صورت هستند، ممکن است برای یک پوست چرب و مستعد جوش بسیار مضر باشد. برای انتخاب نوع شوینده خود حتما با یک متخصص پوست و مو هماهنگ شوید. چون پزشک باید به طور دوره ای پوست شما را به دقت بررسی کند تا بتواند شوینده مناسب را تجویز کند. در هر صورت به یاد داشته باشید که اگر با آلودگی های روزانه به رختخواب بروید، برای حضور جوش ها روی صورتتان سفره گسترده ای پهن کرده اید. برای شستن صورتتان همیشه از آب ولرم(با تمایل به سردی) استفاده کنید؛ چون آب گرم پوست را خشک می کند. هنگام شست و شوی صورت حواستان به لطافت پوست باشد. اگر از لیف استفاده می کنید، آن را محکم روی صورت نکشید. جنگ با پوستتان را فقط برای پاشنه پاها مناسب بدانید و برای تمام نقاط دیگر بدن با مهربانی رفتار کنید. نیازی هم به لیف نیست؛ می توانید محلول شست و شو را روی دستتان بمالید و با نوازش آرام آن را در سطح پوست پخش کنید. این کار کمک می کند مواد داخل ژل شست و شو فعال شود.

برای جوش نزدن، گیاهان را دریابید

گیاهان مختلفی برای نجات پوست از آلودگی ها وجود دارد. روغن درخت چای یکی از این گیاهان است که مواد مختلف و گران بهایی در خود جا داده است. یکی از مهم ترین کارکردهای روغن درخت چای خواص ضد میکروبی آن است که می تواند انواع میکروب، باکتری، ویروس و قارچ را از سطح پوست پاک کند. یک شیشه کوچک از این روغن تهیه کنید و با یک تکه پنبه تمیز آن را به صورتتان بمالید. در ضمن چون این روغن برای زخم های باز هم ضرر ندارد، اگر جوش ها پوست شما را زخمی کرده باشند هم مشکلی متوجه پوستتان نمی شود. یکی دیگر از گیاهانی که به سادگی در دسترس شما وجود دارد و می تواند تا حد بسیار زیادی از جوش های صورتت جلوگیری کند، آلوورا است. برگ های پر آب آلوورا هم به خاطر خواص ضد التهابی، نرم کننده، ضد باکتری و ضد ویروسی که دارند می توانند به پوست شما کمک کنند. ژل آلوورا یک تسکین دهنده بسیار عالی است و خارش و سوزش روی پوست را آرام می کند.

 

 پوست و مو، مستعد جوش ، چربی پوست ، شست و شو ، جوش نزدن ، آلوورا ، جوش

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام