مراقبت درست از پوست دور چشم
مراقبت درست از پوست دور چشم

مراقبت درست از پوست دور چشم

اگر بدانید پوست دور چشم شما یکی از حساس ترین قسمت های بدن است، چه می کنید؟! مراقبت؟! این مطلب را بخوانید تا بدانید مراقبت از دور چشم چگونه است.

انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

دست‌ها مدام در حال حرکت و دیده شدن هستند و زیبایی آن‌ها می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند و احساس خوشایندی در افراد به وجود آورد. معمولاً بانوان اهمیت بسیار زیادی به زیبایی می‌دهند و کاشت ناخن یک

مراقبت درست از پوست دور چشم

باور کنید یا نه، پوست دور چشم چندین بار نازک تر از پوست صورت شماست. وقتی قسمتی از پوست در این حد نازک باشد، حتما حساس تر هم هست. در عین حال چشم یکی از مهم ترین نقاط مربوط به زیبایی شما هم هست و به نظر سلامت پوست اطراف آن بسیار مهم است. بیایید با هم صادق باشیم. شما برای اینکه بتوانید این قسمت حساس از بدن را حفظ کنید، چه می کنید؟! درست است که بالا رفتن سن حالت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد ولی راه های بی شماری هم برای فرار از این مشکل وجود دارد. یادتان باشد حتی اگر بتوانید با تمام پوست بدنتان نامهربانی کنید، دور چشم شوخی ندارد. 

ساختار پوست دور چشم

شاید ندانید که ساختار پوستی که دور چشم گسترده شده، بسیار خاص و ویژه است. پوست پلک چشم از لایه های متفاوتی شکل گرفته و در عمق لایه زیرِ پوستی، یک لایه پوششی، فیبری و نازک وجود دارد. این لایه دقیقا روی ماهیچه حلقوی چشم که باعث حرکت پلک می شود، قرار می گیرد. از سمت دیگر غشای بین پوست از پروتئین هایی مانند الاستین و کلاژن، اعصاب و رگ ها پر شده است. روی لایه بالایی پوست (اپیدرم) سلول های مرده قرار دارد و لایه اپیدرمال رنگ، لطافت، بافت و سلامت پوست را معنی می کند. در تمام پوست سلول های پایه هر چند روز یک بار سلول هایی جدید می سازند. وقتی این سلول ها به سمت بالا حرکت می کنند، خشک تر می شوند و وقتی به سطح پوست می رسند، دیگر زنده نیستند! بنابراین فرآیند بازسازی پوست یک فرآیند مداوم در بدن است.

جوانسازی پوست دور چشم

پوست حساس و نازک اطراف چشم که با هم شناختیم، در اثر خندیدن، گریه کردن، دست مالیدن، خوابیدن و تماس با بالش، بالارفتن سن و سیگار کشیدن دچار چین و چروک می شود. راستش را بخواهید تمام حرکات صورت و حالت هایی که شما به صورتتان می دهید، قدم به قدم شما را به سوی چین و چروک های بیشتر می برد. شاید باورتان نشود اگر بدانید که پف کردگی چشم با خوردن غذاهای شور و کم شدن آب بدن شدید می شود. به خاطر همین است که درست بعد از شبی که فست فود جانانه ای نوش جان کرده اید، صبحی با چشم های شدیدا پف کرده در آینه می بینید.

افتادگی پلک چشم هم به دلایل مختلفی ایجاد می شود ولی رایج ترین دلیل این مساله افزایش سن است. بالا رفتن سن و شل شدن پوست صورت و ظهور چین و چروک های زیاد در اطراف چشم همه و همه با هم اتفاق می افتند. هرچه شب ها کم تر و دیرتر بخوابید، نتیجه اش پوستی پیرتر خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که آبرسانی کم علاوه بر این که به بدن شما آسیب می زند، برای پوست هم بسیار مضر است.  

مراقبت از سلامتی دور چشم

درباره مراقبت از پوست اطراف چشم مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، نزدیک بودن خود چشم به این منطقه است. بنابراین استفاده از هر محصول آرایشی باید با احتیاط های لازم انجام شود. محصولاتی که ترکیبات ملایم دارند همیشه بهترین توصیه است مگر آن که پزشک متخصص پوست شما محصول دیگری را توصیه کند. شما برای اطراف چشمتان به محصولی نیاز دارید که بتواند ظاهر چین و چروک ها را خفیف کرده و حاوی مقدار مناسبی ویتامین و آنتی اکسیدان باشد. آلفا هیدروکسی اسیدها لایه بردارهای متداولی برای پوست محسوب می شوند که یک گروه از مواد طبیعی موجود در میوه، نیشکر و شیر هستند. این مواد لایه های بیرونی سلول های مرده پوست را شل می کنند و از این طریق یک لایه برداری سطحی برای پوست دور چشم انجام می دهند. اما جدا از این وقتی شما در قسمتی از پوست لایه برداری انجام می دهید باید حتما از یک مرطوب کننداه یا پماد آبرسان هم استفاده کنید. پس اگر دنبال یک کرم دور چشم خوب هستید، این کرم علاوه بر آبرسانی باید حاوی آلفا هیدروکسی اسید هم باشد. از طرفی ویتامین های  A ،B  کمپلکس ،C ،D  و ... خواص آنتی اکسیدانی دارند. پس اگر کرم دور چشم شما این ویتامین ها را هم داشته باشد، در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شما را حفظ می کند. این یعنی آلودگی آب و هوا، نور خورشید، دود و استرس نمی تواند آسیب جدی به اطراف چشمتان وارد کند. از عصاره های گیاهی هم غافل نشوید. بابونه، گل گندم، اسطخدوس، رزماری و ... برای پوست اطراف چشم بسیار مناسبند.

از چه سنی به کرم های دور چشم نیاز داریم؟!

تولید کنندگان مواد آرایشی و بهداشتی روی اطلاعات کرم های دور چشم، سن خاصی را برای استفاده درج می کنند. یادتان باشد که این کرم مربوط به سن شناسنامه ای شما نیست! شما باید به کمک یک پزشک متخصص پوست سنِ پوستی خود را بدانید. چون ممکن است یک خانم چهل و پنج ساله سنِ پوستی 35 ساله داشته باشد. برای پاسخ به این سوال که از چه سنی به کرم دور چشم احتیاج داریم، یک جواب ساده در اختیار شماست: شما در تمام عمر به این نوع از کرم نیاز دارید. اما اگر کمتر از ۲۵ سال دارید باید بدانید که یک کرم مرطوب کننده مناسب دور چشم برای شما کافی است. اگر هم بیشتر از 25 سال دارید باید کرم مناسب سن پوستی تان را تهیه کنید.

همه نکات حفظ سلامت و زیبایی دور چشم

 

زیبایی ، دور چشم ، آرایش ، جوان سازی ، کلاژن ، پوست دور چشم ، افتادگی پلک ،

 

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام