شیر پوست شما را زنده می کند
شیر پوست شما را زنده می کند

شیر پوست شما را زنده می کند

شیر تازه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوب، برای پوست هم فواید زیادی دارد. این خواص را بشناسید.

از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید

از عادت های اشتباه آرایشی فرار کنید

درست است که آرایش شما را زیباتر می کند اما عادت های اشتباه آرایشی جانتان را به خطر می اندازد. آنها را کنار بگذارید.

شیر پوست شما را زنده می کند

شیر سرشار از ویتامین B، کلسیم و آنتی اکسیدان های قوی و لازم برای بدن است. این ماده غذایی فواید بسیار زیادی برای پوست دارد که احتمالا شما از آن بی خبر هستید.

شیر به سلول های عمقی پوست غذا رسانی می کند و باعث ایجاد رطوبت و چربی پوست در تمام روز می شود. اگر پوست مستعد جوش باشد به کمک شیر می توان در طول زمان آن را لایه برداری کرد. استفاده از شیر برای افراد با پوست چرب کمک می کند که چربی اضافی از منافذ پوست خارج ‌شده و منافذ باز موجود در پوست کوچک تر شوند.

شیر یک ماده پاک کننده طبیعی و‌ خوب برای پوست است که سبب جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه می شود. اگر پوست خشکی دارید که پوسته پوسته می شود، به یک تکه پنبه مقداری شیر زده و آن را روی تمام  صورت خود به آهستگی بمالید. بعد از 25 دقیقه صورت را با یک شوینده ملایم و آب سرد به خوبی شست و شو دهید. در این مدت سعی کنید عضلات صورتتان را زیاد حرکت ندهید. همچنین با استفاده از شیر شما می توانید تیرگی های روی پوست و لکه های به وجود آمده توسط آفتاب را کاهش دهید. شیر دارای اسید لاکتیک هم هست که سلول های مرده سطح پوست را از روی صورت شما بر می دارد. چربی شیر برای درمان آفتاب سوختگی هم می توان استفاده کرد. چربی شیر به طور کلی برای ایجاد لطافت روی پوست هم بسیار موثر است.  ویتامین D موجود در شیر تازه به جوان‌سازی، درخشندگی، تقویت کلاژن، کاهش چروک ها، محافظت از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد بسیار کمک می کند. بیوتین هم برای سلامتی پوست، التیام خشکی و پژمردگی و به طور کلی بازسازی پوست کاملا موثر عمل می کند. پتاسیم پوست را مرطوب می کند و برای افرادی که احساس خارش در پوست دارند کمک کننده است. کلسیم تولید کلاژن را تقویت می کند و منیزیم درخشندگی پوست شما را همیشگی می کند.

یک ماسک موثر با شیر

یک لیوان شیر گاو تازه را با دو قاشق عسل و یک قاشق آبليمو  مخلوط کنید. این ماده را به دمای محیط برسانید و با پنبه یا پد آرایشی روی پوست بزنید. سپس به مدت 5 دقیقه پوستتان را ماساژ بدهید و 10 دقیقه دیگر صبر کنید. اگر صورت شما منافذ باز دارد، آن را با آب سرد و در غیر این صورت با اب ولرم شست و شو دهید. پوست شما کاملا پاک سازی می شود.

 

 منافذ باز ، کلاژن ، شیر، ویتامین ، اسید لاکتیک ، آفتاب سوختگی ، منیزیم

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام