شامپوی بدن یا صابون جامد؟!
شامپوی بدن یا صابون جامد؟!

شامپوی بدن یا صابون جامد؟!

برای شست و شو کدام مناسب است؟ شامپوی بدن یا صابون های جامد؟! هیچ می دانید میان این دو تفاوت هایی وجود دارد؟! این مطلب را بخوانید تا راه درست را انتخاب کنید.

آیا موهای من ریزش دارد؟!

آیا موهای من ریزش دارد؟!

گاهی ریزش مو در سطحی است که شما نمی توانید به درستی متوجه شوید باید نگران باشید یا خیر! هیچ می دانید که اصلا کی باید نگران ریزش مو باشید یا چه کارهایی برای آن انجام دهید؟!

شامپوی بدن یا صابون جامد؟!

اگر برای خرید سری به فروشگاه های لوازم بهداشتی زده باشید، حتما با انواع مختلفی از شوینده های پوست رو به رو شده اید. شوینده ها با برندها و ادعاهای مختلف روی پیشخوان شما را نگاه کرده اند و دست اخر مثلا رنگ بنفش جعبه یکی از انها دلتان را برده و آن را برای خودتان خریده اید! درست می گویید. انتخاب یک محصول مناسب از میان باقی محصولات کار ساده ای نیست. اما این مطلب قصد دارد به شما کمک کند تا بتواندی با دانش بیشتری سراغ یک نوع خاص از شوینده ها بروید. شستن پوست بدن با شامپو بدن یا صابون؟!

تفاوت صابون با شامپو بدن

قبل از هر چیز باید بدانید که میان صابون های جامد و شامپو بدن تفاوت مشخصی وجود دارد. یعنی در ساخت صابون های جامد معمولی، هزینه اضافه کردن گلیسیرین و جامد نگه داشتن صابون بسیار بالاست؛ به همین خاطر یک صابون جامد یا گلیسیرین ندارد یا اگر داشته باشد مقدارش بسیار اندک است. از طرفی برای جداسازی ماده مؤثره این صابون ها از روغن های گیاهی، در ترکیبات آنها از نمک و سدیم استفاده می شود. بنابراین صابون جامد حالت قلیایی دارد و PH آن حدود ۹ است. اما برای ساخت شامپو بدن مشکلی در اضافه کردن گلیسیرین وجود ندارد و چون ما با یک ماده مایع رو به رو هستیم می توانیم تا حد امکانPH  آن را کنترل کنیم. البته این یک قانون کلی نیست. یعنی نباید فکر کنید هر جور شامپو بدنی از صابون جامد بهتر و موثرتر است. بلکه باید به ترکیبات نوشته شده روی محصولات توجه کنید. در صابون ها معمولا از ترکیباتی استفاده می شود که قابل حل در چربی هستند. اما در ترکیب شامپو بدن تلاش بر این است که از مواد غیر صابونی و نزدیک به  PH پوست استفاده شود. واقعیت این است که هر دوی این محصولات از نظر تاثیر در شویندگی و تمیزکنندگی مانند هم عمل می کنند.

آیا صابون جامدمنبع آلودگی است؟!

حتما شما هم شنیده اید که صابون های جامد منبع آلودگی هستند چون آلودگی پوست یک نفر روی آن باقی می ماند و به نفر بعدی منتقل می شود. به نظرتان این مطلب چه قدر می تواند درست باشد؟! قرار گرفتن صابون در جاصابونی و در معرض هوا و محیط حمام قرار گرفتن آن، باعث می شود که مقداری آب و رطوبت در اطراف آن و داخل ظرف جمع شود. این آب به خودی خود می تواند محلی مناسب برای تجمع آلودگی باشد؛ اگرچه خود صابون به دلیل قلیایی بودن می تواند این آلودگی ها را از بین ببرد اما ممکن است موفق هم نشود. ضمن آنکه اگر شما به بیماری میکروبی هم مبتلا شده باشید ممکن است صابون جامد ناقل میکروب ها به نفر بعدی باشد. بنابراین اگر از صابون جامد استفاده می کنید حتما باید آن را خشک نگه دارید و بدانید که این یک شوینده شخصی است نه همگانی. در هر حال شامپو بدن در ظرف دربسته است و هیچ تماسی بین مصرف کننده با تمام مایع داخل آن وجود ندارد. یعنی می توانیم نتیجه بگیریم که شامپو بدن بهداشتی تر است.

شوینده بدن چه خصوصیتی داشته باشد؟!

 

 جنس پوست ، پوست چرب ، پوست خشک ، شامپو بدن، صابون جامد ، صابون

 

 

پسندیدم 10

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

این سوالی بود که تو ذهنم داشتم ‌از کلون بابت این اطلاعات ممنونم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی جالب بود

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مثل همیشه عالییی

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی خوب بود ، حتما به دیگزان هم انتقال میدم

مدیریت وب سایت پسندیدم 0

خیلی خوبه که اطلاعات کلون برای شما کاربردی است و بسیار خوشحالیم که کلون را به دیگران هم معرفی می کنید.

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ممنون كلون از اينهمه اطلاعاتي كه در اختيارمون قرار ميدي

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

من هميشه درگير تميزي اين صابون هاي جامد هستم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

كلون عزيز از شما بسيار ممنونيم كه بما اطلاعات خوبي ميدهيد استفاده نمودم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی عالی بود استفاده کردم کلون مهربان وعزیز

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام