سلامت ناخن ها را جدی بگیریم
سلامت ناخن ها را جدی بگیریم

سلامت ناخن ها را جدی بگیریم

با نشانه های ناخن بیمار آشنا شوید تا سلامتی آنها به خطر نیافتد.

خانمی کن

خانمی کن

زنان موفق در عرصه های مختلف اجتماعی جان و جهانی را گذاشته اند و این نمایشگر لیاقت و قابلیت های آنان است. زنان موفق جهان را بشناسید.

سلامت ناخن ها را جدی بگیریم

به ناخن های دستتان نگاه کنید. به ناخن های پا. بعد ناخن های تک تک اعضای خانواده را نگاه کنید و به آن نتیجه ای که باید برسید! بله... همه انسان ها دارای ناخن های شبیه به هم ولی منحصر به فرد هستند. با این حال نشانه های سلامت ناخن در همه افراد یکی است: شفاف بودن، صاف بودن، نه خیلی نرم نه خیلی خشک و... . گاهی اوقات بعضی بیماری ها باعث می شود که شما مشکلاتی در ناخن هایتان پیدا کنید. مثلا کم خونی، مشکلات مربوط به تیروئید و بعضی مشکلات کبدی ممکن است ناخن های شما را هدف بگیرند. گاهی اوقات هم تغییرات سبک زندگی ممکن است وضعیت ناخن ها را قرمز کند. مصرف مواد غذایی ناسالم، عدم دریافت ویتامین های لازم یا مکمل ها از جمله این موارد هستند.

ناخن هایم زرد رنگ شده اند

کمبود ویتامین E یکی از مشکلاتی است که باعث می شود رنگ ناخن های شما به سمت زردی برود. با این حال گاهی استفاده از لاک های بی کیفیت هم این بلا را بر سر ناخن های زنان می آورد. هر فرد به طور طبیعی باید روزانه مقدار مشخصی ویتامین E دریافت کند. انواع بادام (زمینی، هندی و درختی) و فندق را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید تا این وضعیت بهبود پیدا کند. با این حال گاهی کمبود به قدری شدید می شود که نیاز است این ویتامین زیر نظر پزشک و به صورت دارویی تامین شود.  

ناخن هایم سبز و ضخیم شده اند

وقتی ناخن ها به طور مرتب در معرض رطوبت و گرما قرار بگیرند، محیط زندگی شان برای رشد باکتری ها آماده می شود. عفونت های قارچی زیر ناخن های پا خیلی سریع بیشتر و بیشتر می شوند. می پرسید چرا؟ چون محیط کفش هم گرم و هم مرطوب است. از نشانه های اصلی این شرایط ناخن هایی با ظاهری زرد مایل به سبز یا کثیف است که ضخیم هم هستند. اگر این شرایط ادامه پیدا کند، ممکن است ناخن از بستر خود جدا شود. برای پاک کردن این قارچ ها، می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. اما برای مبتلا نشدن به این بیماری مانیکور و پدیکور دوره ای را پیگیری کنید و سعی کنید همواره به بهداشت ناخن هایتان اهمیت بدهید.

ناخن هایم لکه های سفید دارند

آسیب های مختلف و ضربه گاهی ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید روی ناخن شود ولی از آن مهمتر کمبود روی در بدن است. انسان به طور طبیعی باید روزانه 50 میلی گرم روی دریافت کنند. گوشت قرمز، تخم کدو تنبل، دانه کنجد را در برنامه غذایی روزانه خودتان بگنجانید. کم کم که ناخن ها رشد می کنند این لکه های سفید با شما خداحافظی می کنند.

ناخن هایم زود به زود می شکنند

خیس بودن مرتب دست ها و عدم استفاده از دستکش باعث شکننده شدن ناخن های شما می شود. اگر زیاد از آب استفاده می کنید و میانه ای با دستکش ندارید، باید مرتب از کرم های مناسب برای ناخن استفاده کنید تا کوتیکول های کنار ناخن ها از بین نروند و ناخن ها محافظت شوند. رژیم های لاغری سخت هم یکی دیگر از عواملی هستند که باعث شکننده شدن ناخن های شما می شوند. یک دوره رژیم سخت ممکن است رشد ناخن را متوقف کند. بنابراین ناخن ها شکننده یا نرم شده و دوام کمی خواهند داشت. گاهی هم مشکلات کم خونی و تیروئید باعث می شود ناخن ها بشکنند. بنابراین برای رفع این مشکل حتما باید با انجام آزمایش مرتب و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

 

مانیکور ، پدیکور ، سلامت ناخن ، رنگ ناخن ، ویتامین E ، کم خونی ، شکننده

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام