درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!
درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!

درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!

مراقبت از پوست صورت فصل ندارد. همیشه باید از پوستتان را اشعه های مضر دور نگاه دارید. درباره کرم های ضد آفتاب بیشتر بخوانید.

همه چیز درباره سرم های مو

همه چیز درباره سرم های مو

هیچ می دانید سرم مو چیست و برای چه منظوری استفاده می شود؟! اصلا یک سرم مناسب باید با موهای شما چه کار کند؟!

درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!

هر وقت پزشک پوست را ملاقات کنید، اولین توصیه اش به شما استفاده همیشگی از یک ضد آفتاب مناسب است. در همه جای فروشگاه های آرایشی هم برندهای متفاوت کرم ها و اسپری های ضد آفتاب را تبلیغ می کنند. اما این همه اصرار واقعا چه دلیلی دارد؟

انسان به آفتاب و نور خورشید محتاج است و از آن لذت هم می برد. خورشید و نورش کمک می کنند بدن ما ویتامین D بسازد. ویتامینی که به راحتی از مواد غذایی روزانه مان نمی توانیم جذب کنیم. اما اشعه های فرابنفش خورشید که به آن UV می گویند، رابطه مستقیمی با پیری پوست ما دارند. یو وی خاصیت کشسانی پوست را خراب می کند و در نهایت چروک ها روی صورت شما پدیدار می شوند. پوست شما ضمخت می شود و لکه های قهوه ای رنگی روی آن ظاهر می شود. محافظت مواد آرایشی ضد آفتاب دقیقا همین جای زندگی به کار ما می آیند. البته شما را از سرطان هم محافظت می کنند. کرم ضد آفتاب برای هر پوستی لازم است. اگر احساس چربی شما را آزار می دهد، می توانید نوع بدون چربی آن را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که بعضی از کرم های ضد آفتاب رنگی هستند و مانند کرم پودر عمل می کنند. کرم ضدآفتاب را باید هر روز استفاده کنید؛ این یعنی فرقی ندارد که تابستان باشد یا زمستان، هوا سرد باشد یا گرم و ... این کرم را باید به تمامی قسمت های پوست که در معرض آفتاب و نور خورشید قرار دارند، آغشته کنید. اگر مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید، باید هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتابتان را تجدید کنید.

 SPF چیست؟!

SPF  (مخفف «sun protection factor»)، یعنی عوامل محافظت در برابر خورشید. این معیار مدت زمانی که فاکتورهای موجود در کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کنند را مشخص می کند. یعنی شما با توجه به SPF می توانید بدانید که چه زمانی و چه اندازه کرم ضد آفتاب را روی پوست خود پخش کنید. مثلا اگر شما روی پوست خود یک لایه کرم ضد آفتاب بزنید، SPF 30  حدود ۱۰ ساعت از پوستتان محافظت می‌کند. البته این یک تخمین است چون میزان شدت اشعه ماورای بنفش در طول روز متفاوت بوده و نمی شود ساعت دقیقی را برای محافظت کرم از شما تعیین کرد.

از کرم ضد آفتاب چه طور استفاده کنم؟!

همیشه قبل از مصرف کرم خود را کمی تکان دهید تا مواد درون تیوپ کاملا پخش شوند. بهتر است حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، از ضد آفتاب استفاده کنید. شاید بپرسید چه قدر از کرم استفاده کنم؟! یادتان باشد به اندازه یک قاشق چای خوری سر خالی برای صورت شما کافی است. اگر از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید میزان مصرف را از روی جعبه بخوانید.

 

 ضد آفتاب ، مواد آرایشی ، ویتامین D ، کرم ضد آفتاب ، اسپری ضد آفتاب ، خورشید ، SPF

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام