با پوست لطیف کودکان لطیف باشید!
با پوست لطیف کودکان لطیف باشید!

با پوست لطیف کودکان لطیف باشید!

نوزاد شما از لحظه تولد تا سپری کردن دوران کودکی به مراقبت احتیاج دارد. پوست کودکتان را دوست داشته باشید.

خشونت خیرخواهانه

خشونت خیرخواهانه

خشونت می تواند خیرخواهانه باشد که مثلا از روی علاقه و یا مراقبت به زنان و دختران اعمال می کنیم که خودِ آن ها هم ممکن است از چنین کلیشه جنسیتی استقبال کنند.

با پوست لطیف کودکان لطیف باشید!

شما به عنوان یک مادر مهربان، احتمالا به دمای بدن کودکتان اهمیت می دهید و همواره مراقب سردی یا گرمی بیش از حد آن هستید. تغذیه سالم را در اولویت های فرزندتان قرار می دهید، بهداشتشان را رعایت می کنید و... با این حال باید بدانید که پوست نوزاد در ابتدای تولدش آن قدر لطیف و حساس است که باید همواره از آن مراقبت کنید. در واقع پوست یک نوزاد تازه متولد یکی از اجزای سیستم ایمنی بدن اوست. به همین خاطر باید برای تمام مواد و وسایلی که با پوست فرزندتان تماس دارد برنامه کاملی داشته باشید.

عطرها، موادشیمیایی، لباس های غیر نخی، مواد شوینده و ... عواملی هستند که می توانند پوست نوزاد شما را با  حساسیت، خشکی و خارش مواجه می شوند. به همین خاطر باید موارد خاصی را برای مراقبت از پوست نوزادتان رعایت کنید. یادتان باشد رعایت این موارد فقط منحصر به دوران نوزادی نیست و کودکان شما حداقل تا سن 10 سالگی نیاز به این نوع مراقبت دارند:

حمام و کودک

هیچ وقت نباید بیش از اندازه نوزادتان را به حمام ببرید. حمام بیش از حد نوزاد به خصوص تا سن یک سالگی، چربی طبیعی پوست او را از بین می برد و همین مساله پوست فرزند شما را خشک می کند. این مساله حتی گاهی باعث به وجود آمدن حساسیت های بیش از اندازه و اگزما می شود. متخصصین در این باره معتقدند که فاصله یکروز درمیان برای استحمام نوزاد کافی است. پس از یک سالگی می توانید بیش از این هم میان فرزندتان با آب رابطه دوستی ایجاد کنید. وسواس به خرج ندهید. کودک شما نه باشگاه بدنسازی می رود نه از خروس خوان صبح تا شب را سرکار بوده است، هربار هم که پوشکش را عوض کرده اید، شست و شو را انجام داده اید، بنابراین پوست لطیفش را مرتب به مواد شوینده آغشته نکنید.  

رطوبت پوست کودک

برای اینکه پوست فرزندتان آبرسانی و چربی کافی داشته باشد از یک محصول بدون عطر و مرطوب کننده برای پوست بدنش استفاده کنید. محصولات عطری کودکان می توانند بسیار مضر باشند. در بازار برندهای مختلفی وجود دارد که می توانید تهیه کنید؛ ولی اگر فرزندتان مشکل خاصی دارد، در مورد تهیه مرطوب کننده با پزشک متخصص صحبت کنید.  همچنین برای قسمت هایی از بدن کودک که با پوشک یا کهنه تماس دارند، یک کرم یا پماد ضد التهاب تهیه کنید. هر بار که پوشک فرزندتان را عوض می کنید و او را می شویید، با یک حوله تمیز بدنش را خشک کنید ولی این حوله را روی پوستش نکشید و با دست فشار زیادی به پوستش وارد نکنید. اگر برای مدت کوتاهی (مثلا در سفر) مجبور به استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن بدن کودک هستید، حتما نوع ضد عطری آن را انتخاب کنید.

لباس های کودک

همیشه و تحت هر شرایطی به یاد داشته باشید که با شوینده هایی که برای لباس های خودتان استفاده می کنید، لباس کودکان را شست و شو ندهید. شوینده لباس کودک باید صابونی و بدون رنگ، عطر و بو باشد.  لباس‌ها، ملحفه های رخت خواب کودک و پتوها را جدا از لباس بقیه اعضای خانواده بشویید و مطمئن شوید که فقط لباس‌های نرم را به تن به فرزندتان می‌پوشانید. تی شرت های پنبه ای، کتان و نخی بهترین نوع لباس برای فرزند شما هستند. یادتان نرود که رنگ سفید لباس بیش از هر رنگ دیگری به نور خورشید و آفتاب اجازه عبور می دهد. رنگ های تیره تر مثل آبی، قرمز، سبز و زرد کمتر اشعه فرابنفش خورشید را از خود عبور می دهند و بیشتر از پوست او محافظت می کنند.

 

مرطوب کننده ، کودک، رطوبت پوست ، پوست نوزاد ، سیستم ایمنی ، ضد التهاب

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام