با موهای چرب چه کنیم؟!
با موهای چرب چه کنیم؟!

با موهای چرب چه کنیم؟!

پوست سر و موهای چرب ظاهر و چهره ما را آلوده نشان می دهد. شما قسم می خورید که دیشب حمام بوده اید، اما موهایتان روغنی شده و حالتان را بد می کند. چاره چیست؟!

آشنایی با روغن آرگان

آشنایی با روغن آرگان

روغن آرگان یکی از مهم ترین داروهای گیاهی برای تقویت پوست و موی شماست.

با موهای چرب چه کنیم؟!

شاید اولین باری که با موی چرب رو به رو شده اید، زمان بلوغتان بوده؛ یعنی درست وقتی که تغییرات هورمونی، غدد چربی پوست شما را تحریک به تولید چربی بیشتر کرده است. واقعیت این است که تمیز نگه داشتن موهای چرب کاری بسیار سخت است. چون هر چه موی شما چرب تر باشد، آلودگی های بیشتری هم به سمت خود جذب می کند و همین مساله باعث می شود که لحظه به لحظه موهای شما ظاهری ناخوشایندتر پیدا کند.

چرا موی ما چرب می شود؟!

اگر شما موهای ضخیم و فر دار دارید، احتمالا ریشه موهایتان چرب تر از دیگران است. موهای فر از حرکت سبوم جلوگیری می کند و همین ماجرا باعث می شود که ریشه مو بیشتر چرب شود. وقتی موی شما کلفت باشد هم فولیکول های زیاد، غدد سباسه بیشتر و تولید چربی بیشتر می شود. شاید باورتان نشود که گاهی موهای چرب به علت خشکی پوست سر شما به وجود می آید. در این مواقع بهترین راه کنترل این چربی، درمان مشکل خشکی پوست سر است. وقتی که پوست سر شما خشک باشد، غدد چربی روی سرتان چربی بیشتری ترشح می‌کنند که بتوانند موی شما را نرم و سالم نگه دارند. به هم ریختن تعادل هورمون ها در بدن یکی دیگر از عوامل چربی مو در انسان است. هورمون آندروژن که تولید سبوم را کنترل می کند، گاهی ممکن است به دلایل خاص چربی بیش از حدی روی پوست سر تولید کند. این عدم توازن در هورمون ها (که در سن بلوغ شایع است)، در مردان بیشتر از زنان دیده می شود و گاهی با مشکلات تیروئید همراه است. آب و هوا هم عامل دیگری است که باعث می شود پوست سر چربی بیشتری تولید کند. استرس و افسردگی به این دلیل تاثیرگذاری روی عملکرد هورمون ها مو را چرب می کند.

درمان های خانگی برای موهای چرب

یکی از بهترین موادی که می توانید برای درمان چربی بیش از حد موهایتان از آن استفاده کنید، آب لیموترش است. آب یک عدد لیموترش تازه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بعد از اینکه در حمام موهایتان را با شامپوشستید و آبکشی کردید، مخلوط آب و لیموترش را روی سرتان بریزید؛ پس از 5 دقیقه آن را با آب ولرم آبکشی کنید. لیموترش چون حاوی ویتامین C است، به عنوان یک پاک کننده طبیعی چربی اضافی پوست و موی شما را بر طرف می کند. یادتان باشد که آب لیمو ترش به مرور می تواند رنگ موهای شما را روشن کند؛ پس اگر تیرگی موهایتان را دوست دارید، به جای آن می توانید از سرکه طبیعی سیب استفاده کنید. یعنی حدود دو قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید. یادتان باشد که استفاده از سرکه برای مو گره خوردگی را کاهش می دهد و از ایجاد موخوره هم جلوگیری می کند.

یکی دیگر از گیاهانی که برای برطرف کردن چربی اضافی مو می توانید از آن استفاده کنید نعناع است. همان نعناع خوش عطر و بوی خودمان. بسیاری از شامپوهای موی چرب هم عصاره نعناع دارند، چرا که این سبزی تاثیر شگفت انگیزی روی چربی پوست سر دارد. برای استفاده از نعناع به عنوان درمان کننده چربی مو، یک دسته کوچک از سبزی تازه را بعد از شستن در یک لیوان آن بجوشانید. بعد از سرد شدن این مخلوط را با کمی آب مخلوط کنید و بعد از اینکه در حمام موهایتان را خوب شستید، این مخلوط را روی موهایتان بریزید. می توانید این مخلوط را با کمی سرکه هم مخلوط کنید.

نکات مهم درباره پوست سر و موی چرب

 

 موی چرب ، روغن درخت چای ، استرس ، موخوره ، پوست سر ، چربی مو ، شامپو

 

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام