هفت ترفند آرایشی ویژه
هفت ترفند آرایشی ویژه

هفت ترفند آرایشی ویژه

ترفندهای آرایشی به شما کمک می کند تا جلوه بهتری داشته باشید.

آرایش کردن تاریخ دارد

آرایش کردن تاریخ دارد

هیچ می دانید آرایش کردن از کجا به ما رسیده است؟! اصلا کارکرد آرایش را در جهان قدیم و جدید می شناسید؟!

هفت ترفند آرایشی ویژه

همه ما تجربه این را داشته ایم که یک روز وقتی قرار است با عجله خودمان را جایی برسانیم، خط چشمی که همیشه موقع کشیدنش دستمان صاف و بی نقص حرکت می کرد را یک طور عجیبی بکشیم و مجبور باشیم در آن وقت تنگ بارها آن را تغییر دهیم. همیشه هم مساله وقت تنگ و عجله نیست. گاهی می خواهیم آرایشمان را به شکل تمیزتر و بهتری انجام دهیم. ترفندهای آرایشی به شما کمک می کند برای این موقعیت ها آماده باشید.  

ترفند اول: پرایمر را برای لب ها هم استفاده کنید

شما همیشه قبل از استفاده از کرم پودر به پوست صورتتان پرایمر می کشید تا ناصافی ها را به خوبی بپوشانید. نکته مهمی که باید بدانید این است که می توانید از یک پرایمر سایه چشم روی لبتان آن هم قبل از رژ لب استفاده کنید. پرایمر روی لب به ماندگاری بیشتر رژ لب کمک می کند و رنگ مناسب تری روی لب شما ایجاد می کند.

ترفند دوم: از گوله شدن ریمل جلوگیری کنید

برای داشتن یک ریمل خوب با غلظت مناسب، بهتر است هر چند وقت یک بار آن را عوض کنید. یعنی درست قبل از زمانی که به سمت خشک شدن می رود. با این حال ما گاهی ناچار می شویم که از یک ریمل لخته لخته استفاده کنیم. در چنین شرایطی چند قطره از یک قطره استریل چشمی را در ظرف ریمل بریزید و آن را تکان دهید. این ترفند کمک می کند ریمل قدیمی شما مثل روز اول کار کند.

ترفند سوم: آرایش روز را به آرایش شب تبدیل کنید

گاهی فرصت شما برای شرکت در یک مهمانی شب آن قدر اندک است که نمی توانید صورتتان را کامل پاک کنید و دوباره آرایش کنید. در چنین شرایطی اگر می خواهید آرایش روزتان را به سرعت به آرایش شب تبدیل کنید، باید در کیف آرایشی تان یک رژ لب با رنگی برجسته و یک خط چشم داشته باشید. روی آرایش قبلی کمی هایلایتر و رژگونه بزنید و سعی کنید رنگ آن را به سمت تیره تر ببرید. سایه چشمتان را تجدید کنید و دور لب را دوباره بکشید. این کارها زمانی که قرار است در عرض چند دقیقه آرایش تان را تغییر دهید، کمک بزرگی هستند.

ترفند چهارم: وازلین به دادتان می رسد

اگر در کیف آرایشتان یک وازلین کوچک یا پماد ویتامین آ داشته باشید، هرگز ضرر نمی کنید. اگر ریمل همراه ندارید، می توانید از وازلین برای مژه ها استفاده کنید. کمی وازلین به فرمژه تان بزنید و با آن مژه ها را فر دهید. وازلین کمک می کند مژه های شما تیره و براق دیده شود. اگر از جمله انسان هایی هستید که پوست خشک یا حساس دارند هم می توانید برای بهتر دیده شدن آرایش مقدار خیلی کمی از وازلین را قبل از استفاده از کرم پودر روی پوستتان بکشید.

ترفند پنجم: سایه همان رژ لب است

وقتی در کیف لوازم آرایش را باز می کنید و می بینید رژ لب را جا گذاشته اید، نترسید. سایه چشم می تواند یک رژ لب خوب باشد. انگشتتان را با وازلین چرب کنید و روی سایه چشم بکشید. بعد به صورت نقطه نقطه این رنگ را روی لبتان بگذارید و انگشت را حسابی حرکت دهید تا به همه جای لب به صورت یکسان برسد.

ترفند ششم: رنگ آبی چشم شما را شاد نشان می دهد

اگر چشمتان خسته شده است و حالت خوبی ندارد یا اگر حالت حساسیتی باعث شده است که سفیدی چشمتان صورتی شود، باید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. سایه هایی که تن رنگی قرمز در خود داشته باشد، به خستگی و سرخی چشم دامن می زنند. پس بهتر است که رنگ های بنفش، ارغوانی، قهوه ای، نارنجی و قرمز را فراموش کنید و سراغ آبی و سبز بروید.

ترفند هفتم: پف چشم‌هایتان را کاهش دهید

تورم اطراف چشم و به خصوص پلک بالا معمولا باعث می شود که آرایش شما زیبا به نظر نیاید. خواب ناکافی یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث ایجاد این پف می شود. برای از بین بردن این مشکل ابتدا صورتتان را با آب سرد بشویید. بعد یک قاشق غذاخوری را زیر آب سرد بگیرید و برای مدت یک دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس قاشق را بیرون بیاورید و یک دقیقه روی هر پلک نگه دارید تا پف چشم ها بسیار کم شود.

 

سایه چشم ، ترفند آرایشی ، ریمل ، پرایمر ، آرایش روز ، آرایش شب ، هایلایتر

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام