درمان خانگی گودی زیر چشم
درمان خانگی گودی زیر چشم

درمان خانگی گودی زیر چشم

گودی زیر چشم در صورت تمام انسان ها دیده می شود. اما در صورت بسیاری از زنان این مساله سدی در برابر زیبایی است. با راه های درمان مشکل گودی زیر چشم آشنا شوید.

درباره سندروم پیش از قاعدگی

درباره سندروم پیش از قاعدگی

PMS یا سندروم پیش از قاعدگی را همه زنان در زندگی تجربه می کنند. تفاوت تنها در شدت بروز آن است. در یک مطلب با تمام جزئیات آن آشنا شوید.

درمان خانگی گودی زیر چشم

پوست اطراف چشم ها بسیار حساس و لطیف است. شاید این مهمترین دلیل به وجود آمدن محصولات بسیار زیاد مراقبت از پوست دور چشم باشد. البته چون رگ ها در این ناحیه از صورت به پوست بسیار نزدیک هستند، یک تیرگی یا سایه خفیف در این ناحیه از صورت هر فرد ایجاد می شود که به آن گودی زیر چشم می گویند. یک تیرگی ساده که با استفاده از کرم های ساده برطرف می شود نیازمند بررسی های پزشکی نیست و کاملا طبیعی به نظر می رسد، اما گاهی این تیرگی بسیار فراتر رفته و شما را کلافه می کند.

افزایش سن، کمبود آهن در خون، فشار خون بالا، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید استرس های بسیار زیاد، الگوی نادرست زندگی و از همه بدتر مشکلات کبدی باعث می شود این مشکل برای شما بیشتر و بزرگتر شود. اگر به هر کدام از این موارد مبتلا هستید، باید ابتدا درمان را از این نقطه شروع کنید. اما اگر اینطور نیست و گودی یا تیرگی زیر چشم آزارتان می دهد، می توانید از مواد طبیعی در خانه استفاده کنید.

بوی خوش گلاب

گلاب که از گلبرگ های تازه گل محمدی به دست می آید در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. وجود مواد تسکین دهنده و روشن کننده در گلاب آن قدر برای پوست مفید است که محققان همواره درباره این ماده تحقیقات گسترده علمی انجام می دهند. این ماده برای درمان گودی زیر چشم هم بسیار کارآمد است. گلاب هم مانند بسیاری از مواد طبیعی دیگر آنتی اکسیدان های لازمی برای پوست دارد و می تواند سلول های پوستی شما را مقاوم کند. وقتی سلول ها این مقاومت را به دست می آورند، بافت های مرده احیا می شود و در نتیجه جوان سازی پوست صورت شما اتفاق می افتد. از طرفی خاصیت ضد التهابی گلاب در کنار آنتی باکتریال بودنش، آلودگی ها را هم از سطح پوست بر می دارد.

نسخه گلاب برای گودی زیر چشم: شب قبل از خواب روی یک تکه پارچه کتان، یک پنبه یا پد تمیز، چند قطره گلاب بریزید و آن را روی چشم های بسته تان بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید. پد را از روی صورت بردارید و بخوابید. نیازی نیست صورت را بشویید.

سبز و حقیقی مثل خیار

آن دو حلقه درشت خیار روی چشم های سلبریتی محبوبتان در آن سریال هالیوودی را یادتان می آید؟! همه چیز فیلم ها که ساخته تخیل ما آدم ها نیست. بسیاری از نشانه ها دلیلی دارند. خیار به خاطر خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی که دارد، باعث روشن شدن پوست می شود. جدا از این خیار ح هم آنتی اکسیدان های مختلفی (اورینتین، کاکاربیتاسین و ...) دارد و این ها وقتی در کنار ویتامین C و K  قرار می گیرند می توانند تورم ها را به خوبی کاهش دهند. به همین خاطر است که پف، گودی  و تیرگی زیر چشم را از بین می برد.

نسخه خیار برای گودی زیر چشم: صبح پس از اینکه بیدار شدید، یک خیار تازه را حلقه حلقه کنید. حلقه ها را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شوند. این حلقه ها را روی پلک پسته بگذارید و ۱۵ دقیقه تحمل کنید. حالا صورتتان را بشویید.

 

خیار ، صورت ، جوان سازی ، گودی زیر چشم ، گلاب ، پوست ، تیرگی زیر چشم

 

 

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام