درباره رژگونه چه می دانید؟!
درباره رژگونه چه می دانید؟!

درباره رژگونه چه می دانید؟!

اگر می خواهید بدانید که کدام رژگونه برای کدام رنگ پوست مناسب است، برس مخصوص رژگونه کدام است یا اینکه کجای صورت را باید رژگونه کشید، این مطلب را بخوانید.

معرفی یک کتاب در حوزه زنان

معرفی یک کتاب در حوزه زنان

بعضی کتاب ها می توانند زندگی انسان را زیر و رو کنند. «جنسیت و آگاهی تاریخی» یکی از همین دست کتاب هاست که کلون خوانش آن را به شما توصیه می کند.

درباره چه می دانید؟!

اگر از من بپرسید وقتی قرار است آرایش کنی، عاشق کدام قسمتش هستی، حتما برس رژ گونه را نشانتان می دهم. حتی اگر بپرسید توی کیف لوازم ارایش کدام وسیله را بیشتر دوست داری هم  باز قرعه دل من همیشه به نام رژگونه می افتد. می پرسید چرا؟! چون من فکر می کنم هر آرایشی، هر چه قدر هم که بی عیب و نقص باشد، بدون رژگونه هیچ معنی خاصی ندارد. رنگ رژگونه ها اصولا بر دو نوع کلی است. یکی نزدیک به رنگ طبیعی پوست که برای پوشانندگی و جلوه بهتر استفاده می شود و دیگری رنگ های گروه آجری، قرمز، صورتی و ... که به تناسب آرایشی که انجام می دهید روی صورت شما هنرنمایی می کند.

پرکاربردترین نوع رژگونه که همه ما با آن اشنا هستیم نوع پودری است که از پودر تالک، مواد رنگی و جاذب چربی و متراکم کننده درست شده است. این نوع رژگونه حالت بسیار طبیعی و محوی دارد و به سادگی روی پوست می نشیند اما دوام خیلی طولانی ندارد. اگر شما از عاشقان آرایش های ملایم هستید، بهتر است به همین نوع پودری بسنده کنید. رژگونه های چرب که حالت کرم مانندی دارند و با اسفنج روی پوست قرار می گیرند، نوع دیگری هستند که معمولا دوام بیشتری می آورند و همچنین بسیار پر رنگ تر از نوع پودری هستند. اگر پوست شما چرب است برای خرید این نوع با پزشکتان مشورت کنید.

کدام رژگونه برای کدام رنگ پوست؟!

وقتی قرار است رژگونه بخرید، پیدا کردن رژگونه ای که با رنگ پوست و فرم صورت تان هماهنگ باشد، کار راحتی به نظر نمی آید. تشخیص اینکه کدام رنگ برای زمینه رنگی پوست شما مناسب است به طور مستقیم با زیبایی شما در ارتباط است. پس چاره کار این است که رنگ پوست تان را درست بشناسید تا بتوانید بهترین رژگونه را برای صورتتان انتخاب کنید. یک بلوز سفید بپوشید و مقابل آینه بایستید. تا جایی که می توانید سعی کنید اطراف تان چیزهای سفید باشد، حتی می توانید از کسی بخواهید پشت سرتان یک ملحفه سفید نگه دارد. بعد یک گردنبند طلایی و بعدتر یک گردنبند نقره ای زیر صورتتان نگه دارید، کدام یک بیشتر به شما می آید؟! اگر پاسختان نقره ای است، تن رنگی پوست شما سرد و اگر طلایی برایتان بهتر است، تن پوست تان گرم است؛ اگر هم هر دو رنگ به یک اندازه به دردتان می خورد، شما تن پوستی خنثی دارید. حالا برای انتخاب بهترین رنگ رژگونه، نیمی از راه را رفته اید. اگر ته رنگ پوست تان سرد باشد، رژگونه هایی که رنگ گرم دارند با چهره شما همخوانی ندارد، درحالی که رژگونه ای با ته رنگ سرد، درخشندگی و صافی بیشتری به پوست تان می دهد. رژگونه های خانواده هلویی و مرجانی، بیشتر برای رنگ های پوستی گرم کارایی دارند، در حالی که صورتی خالص و رنگ های قرمز روی پوست های با ته رنگ سرد بیشتر خودشان را نشان می دهند.

برس مناسب رژگونه کدام است؟!

اگر رژگونه تان پودری است، بهتر است یک قلموی بادبزنی برای خودتان تهیه کنید. این برس ها پودر را به خوبی روی سطح پوست پخش کرده و ظاهری یکنواخت ایجاد می کند. البته برای استفاده از رژگونه های تیره فرچه های پرمو که حالت استوانه ای دارند، بهتر هستند. فرچه های خیلی بزرگ را فراموش کنید چون سطح زیادی از پوست را درگیر می کنند و شما مجبور می شوید آن را چند بار پاک کنید و دوباره بزنید. برای استفاده از رژگونه های کرمی یا ژلی می توانید از انگشتتان استفاده کنید ولی راه بهتر استفاده از پدهای اسفنجی است.

کجای صورتم رژگونه بزنم؟!

رو به روی آینه بایستید و لبخند بزنید. خنده را تا آنجا بزرگ کنید که روی صورتتان یک سیب زیبا ببینید. اگر صورت شما فرم گرد دارد، برای کشیده نشان دادن آن می توانید روی برآمدگی سیب صورتتان رژگونه بزنید اما بعد از آن استخوان گونه به سمت شقیقه ها را هم کمی محو رنگ آمیزی کنید. برای پر کردن صورت لاغر هم باید رژگونه را با حرکت های دایره شکل روی گونه هایتان بزنید و به سمت استخوان گونه محو کنید. سعی کنید حرکت دستتان به سمت گوش ها صاف باشد. برای کوتاه نشان دادن صورت های خیلی کشیده، باید فرچه را از خط سیب به سمت شقیقه تان بکشید و بعد کمی رژگونه چانه هم بزنید؛ البته نه در آن حد که به چشم بیاید. برای گرد کردن صورت چهار گوش باید رژگونه ای با رنگ ملایم روی سیب صورت و گودی گونه بزنید. برای برجسته کردن گونه ها با رژگونه ای تیره تر از پوست، دور استخوان گونه تان را تیره کنید تا استخوان آن برجسته شود. فراموش نکنید که برای دوام بیشتر رژگونه روی پوست باید ابتدا یک رژگونه کرمی، سپس کمی پودر مات و در نهایت رژگونه پودری مورد نظرتان را استفاده کنید. در آخر می توانید از پودر فیکس هم کمی کمک بگیرید.

 

 رژ گونه ، لوازم آرایشی ، پودر تالک ، هلویی ، قلموی بادبزنی ، پودر فیکس ، رژگونه پودری

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام