تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید
تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید

تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید

میان تمام کرم هایی که در بازار وجود دارد، حتما چشمتان به تونر خورده است. اگر نمی دانید تونرهای پوستی چه کار می کنند یا چگونه باید از آن استفاده کرد، این مطلب را بخوانید.

چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!

چه آرایشی برای چه چشمی مناسب است؟!

هر مدل چشم مدل آرایش مخصوص به خودش را می طلبد. چشم های شما چه حالتی دارند؟! در این مطلب می توانید با نحوه آرایش انواع چشم آشنا شوید.

تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید

اگر حفظ و مراقبت از پوست صورت، یکی از برنامه های همیشگی شماست(که باید باشد)، بهتر است تونرها را به خوبی بشناسید. استفاده از کرم هایی که آبرسانی مناسبی برای پوست انجام می دهند و می توانند به سلامت پوست شما کمک کنند، همیشه باید در اولویت آرایشیتان باشد. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می کنند که شما به جای استفاده از ماسک‌های مختلف پوستی، یک تونر مناسب با جنس پوستتان تهیه کنید.

تونر چیست؟!

تونر یک نوع محصول بهداشتی است که عمل پاکسازی پوست را به طور تخصصی انجام می دهد. تونرها می توانند  منافذ پوست را از هر نوع آلودگی یا گرد و غبار پاک کنند. راستش را بخواهید حتی شست و شوی صورت با پاک‌کننده های صابونی هم آن قدر موثر نیستند که بتوانند منافذ را به طور کلی تمییز کنند. اما تونرهای پوستی به راحتی پوست شما را پاکسازی روزانه می کنند. بیشتر تونرها بر پایه آب هستند ولی معمولا در مواد تشکیل دهنده شان عصاره گیاهان یا اسانس‌های روغنی هم وجود دارد. این مواد با توجه به این که چه تونری قرار است برای چه جنس پوستی کار کند، تغییر می کند. اما در هر صورت بیشتر تونرها حالت مایع و آبکی دارند. گرچه مدل های ژلی یا سرمی هم وجود دارد. یک باور غلط به شما می گوید که تونر فقط به درد پاکسازی پوست های چرب می خورد. گول این باورهای اشتباهی را نخورید. تونرها مخصوص انواع مختلف پوست ساخته می شوند و برای هر صورتی مناسب هستند.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟!

کرم پودر، پنکک و دیگر لوازم آرایشی، آلودگی هوا در شهرهای آلوده، وجود ذرات گرد و غبار در هوا و چربی خود پوست به منافذ پوست صورت نفوذ می کند. این آلودگی ها به دلیل این که چرب هستند به راحتی از روی صورت پاک نمی شوند. حتی وقتی صورتتان را با اب و صابون می شویید، باز هم منافذ پوست تمییز نمی شوند. تونر تنها ماده آرایشی است که می تواند به این منافذ وارد شده و آلودگی ها را خارج کند.

استفاده از تونر پوست چه فوایدی دارد؟!

تونرها در درجه اول پوست را از آلودگی ها تمییز می کنند؛ اما در کنار اینها اولا پوست صورت را شفاف می کنند و دوما حواسشان را جمع می کنند که PH پوست شما در سطح مناسبی قرار گرفته باشد. در واقع تونر صورت چون می تواند منافذ پوست را عمقی تمیز کند باعث شفاف شدن آن می شود. اما وقتی به طور مرتب از آن استفاده می کنید، چربی های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود؛ در نتیجه منافذ پوستی جمع شده و پوست صاف تری هم برای شما هدیه می آورد. یادتان باشد محصولات شوینده صورت مانند صابون یا ژل های شست و شو میزان اسیدیته پوست را تغییر می دهند؛ چون عموما محصولات شست و شوی پوست خاصیت قلیایی دارند و در استفاده مکرر از آنها  سطح PH پوست به هم می ریزد. اما تونرها این مشکل را از بین بر می دارند. از سمت دیگر تونرها بهترین پاک کننده هایی هستند که می توانند پوست شما را آب رسانی کنند.

چه طور یک تونر پوستی مناسب انتخاب کنیم؟!

وقتی رو به روی هزار مدل مختلف تونر ایستاده اید و سر درگم به آنها نگاه می کنید، یک نفس عمیق بکشید و در درجه اول سراغ تونر مناسب با جنس پوستتان بگردید. یعنی پوستی چرب یا خشک یا مختلط یا معمولی، هر کدام تونر مخصوص خودشان را لازم دارند. بعد از این مرحله توجه کنید که اگر از عصاره گیاه خاصی در تونر استفاده شده است، اولا به آن گیاه حساسیت نداشته باشید و ثانیا رایحه اش را دوست داشته باشید. مرحله سوم انتخاب شما بستگی به میزان تنبلی تان دارد! تونرها به دو دسته تقسیم می شوند: آنها که پس از استفاده نیازمند شست و شو با آب هستند و آنها که دیگر نیازی به این شست و شو هم ندارند. اگر حوصله شست و شوی بعدش را ندارید، نوع مناسبتان را پیدا کنید. این را هم بدانید که بعضی از برندها تونرها را بر اساس فصل دسته بندی می کنند. اگر فکر می کنید مثلا تونر زمستانی یک برند در زمستان تمام می شود، حتما آن را انتخاب کنید؛ اما اگر میزان استفاده شما کمتر از آن مقدار است، بهتر است خریدتان را به صرفه تر کنید. راستی به مواد استفاده شده در تونرها هم دقت کنید. این را بدانید که استفاده از تونر‌هایی که پایه الکل دارند هیچ وقت مناسب نیست. اما مثلا تونری که با خودش گیلیسیرین داشته باشد، قطعا به لطافت پوست هم کمک می کند.

 

 تونر پوست ، پاکسازی ، گلیسیرین ، شست و شو ، منافذ پوست، الکل ، پاک کننده

پسندیدم 6

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

اطلاعات خوب و كاملي در خصوص تونر پوستي داديد ممنون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ممنون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

كلون محترم ممنون كه تونر پو ست رو معرفي وفوايد شً رو ذكر نموديد

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مطلب جالبی بود. متشکرم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

عالی بود . ممنونم

فرزانه جهانیان پسندیدم 0 | پاسخ

🌹🌹🌹👍🏻

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام